Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: همراهی مردم با دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و امدادی در طرح نوروزی و داشتن سفرهای بی‌خطر، زندگی امن و مورد پسند، امری ضروری است.

به گزارش برنا از اراک،  فرزاد مخلص‌الائمه در آیین رزمایش ترافیکی انتظامی نوروزی استان مرکزی در اراک افزود: امنیت برای مردم است و باید خود مردم نسبت به تامین آن مشارکت و حساسیت ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امنیت بویژه در ایام نوروز به هم پیوسته است و نیاز است مردم نسبت به مشارکت در تامین امنیت، غفلت و کوتاهی نداشته باشند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ابتدا و انتهای امنیت برای مردم است، حکومت‌ها و دولت‌ها وظیفه تامین و تضمین چند مقوله خیلی مهم برعهده دارند، دولت‌ها موظفند موضوعاتی را در سطح جامعه تامین کنند که در راس همه آنها بحث عدالت قرار دارد.

مخلص الائمه اظهار داشت: دولت‌ها موظفند عدالت را به معنای ایجاد فرصت برای ایجاد ظهور و بروز استفاده از همه استعدادها فراهم کنند.

وی افزود: بالغ بر پنج مقوله مهم از جمله رفاه، آزادی و هدایت، می‌توان برشمرد که در راس آنها و در کنار مقوله عدالت موضوع و مقوله امنیت قرار دارد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: دولت‌ها و حکومت‌ها باید امنیت را در سطح ذهنی و در سطح عینی در جامعه تضمین کنند.

مخلص الائمه گفت: مردم باید به لحاظ ادارکی و ذهنی مطمئن باشند که امنیت آنها تامین است و باید به لحاظ عینی و واقعی امنیت آنها تامین شود.

وی افزود: ایام مقارن با پایان سال و آغاز سال جدید است و این روزها یکی از مقاطع مهمی است که مردم در این برهه بیش از هر مقطع زمانی دیگر برای امنیت خود اهمیت قائل هستند و حتی نسبت به آن نگرانند.

استاندار مرکزی ادامه داد: تمرکز دولت در سال ۱۴۰۰ مقابله با کرونا از طریق واکسیناسیون عمومی بود که به فضل الهی و با تلاش مجاهدان عرصه سلامت و همراهی خیلی خوب مردم کشور و استان مرکزی، تلاش دانشمندان در حوزه‌های دانش‌بنیان و تولید دارو و واکسن، توفیق بزرگی برای جمهوری اسلامی به دست آمد.

مخلص الائمه اظهار داشت: دولت سیزدهم موفق شد در چند نقطه اوج و پیک کرونا، شرایط به مراتب مطلوب‌تر و بهتری نسبت به 2 سال گذشته ایجاد کند و پیک ششم کرونا را با وجود اینکه نه مردم محدودیت‌ها را رعایت کردند و نه دولت سخت‌گیری‌های قبل را داشت، اما به مراتب بهتر از پیک‌های قبل عبور کردیم و امید است تا پایان سال در نقطه فرود این ویروس قرار گیریم.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود نوروز امسال بر خلاف 2 سال گذشته پر سفر باشد و استان مرکزی هم به عنوان مقصد سفر برای افراد بومی و غیربومی و هم به عنوان مسیر تردد شاهراهی در کشور شرایط ویژه‌تری نسبت به استان‌های دیگر دارد.

استاندار مرکزی با تقدیر از برگزارکنندگان طرح نوروزی، تصریح کرد: ایام ماه مبارک رمضان بلافاصله پس از تعطیلات نوروزی فرا می‌رسد که به احتمال زیاد سفرها فشرده‌تر انجام می‌شود و کمتر سفری به نیمه دوم فروردین‌ماه منتقل می‌شود.

مخلص الائمه افزود: شعار قانونمداری، پرهیز از خطر و آرامش در سفر باید مورد توجه قرار گیرد و برای تامین امنیت مردم در سطح شهرها، راه‌ها، جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی از هیچ تلاشی دریغ نشود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان مرکزی ایام نوروز جامعه دولت واکسیناسیون سلامت دارو جمهوری اسلامی ویروس نوروز تعطیلات نوروزی تامین امنیت استاندار مرکزی استاندار مرکزی مخلص الائمه دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست

جانشین فرمانده فراجا توضیحاتی را درباره طرح جدید انسداد در مرز‌های شرقی کشور ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، چندی پیش خبری مورد اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور منتشر و اعلام شد که بناست دربازه زمانی سه ساله دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی در مرز‌های مشترک میان ایران و افغانستان ساخته شود. در همین راستا نیز جانشین فرمانده فراجا توضیحاتی بیشتر از اجرای این طرح را ارائه کرده است.

سردار قاسم رضایی درباره اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی گفت: مسئولیت مرز‌های کشور با فرماندهی انتظامی است و مرزبانی وظیفه کنترل و مدیریت مرز‌ها را دارد. در بعضی از مرز‌ها مانند مرز‌های شمال غربی و مرز‌های شرقی، تهدیداتی از آن سوی مرز‌ها وجود دارد که ما با آن مقابله می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: به عنوان مثال حمل و نقل مواد مخدر یا تردد اشرار و حتی نفوذ تروریست‌ها ممکن است از این مرز‌ها صورت بگیرد. در همین راستا و بنابر درخواست پلیس، مقرر شد انسداد‌های فیزیکی در این مرز‌ها ایجاد شود تا کنترل و مدیریت آن‌ها بهتر صورت گیرد.

رضایی اظهارکرد: بنابراین با مدیریت فراجا و استفاده از نظرات کارشناسی مرزبانی و بودجه‌ای که دولت تامین کرده است، مقرر شد از امکانات مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت این دیوار‌ها نیز استفاده شود. در صورت نیاز با سپاه پاسداران نیز هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت و از ظرفیت آنان نیز استفاده خواهیم کرد. در واقع این طرح، طرح پلیس است که ارتش به خاطر داشتن دانش فنی مناسب اجرای آن را بر عهده گرفته است. در مجموع فراجا مسئول تامین امنیت مرز‌های کشور است.

وی با بیان اینکه همه منطقه دیوارکشی نخواهد شد؛ افزود: تنها در نقاطی که آسیب پذیری وجود دارد این انسداد فیزیکی ایجاد می‌شود. علاوه بر آن مرزبانان و مرزنشینان غیور ما نیز در تامین امنیت مشارکت دارند. خوشبختانه تجهیزات خوبی نیز برای رصد و پایش مرز‌ها در اختیار فراجا قرار دارد و البته این تجهیزات بیشتر هم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست
  • جزئیات تقسیم استان تهران از زبان استاندار
  • بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران
  • جزئیات تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران | شهرستان های مشمول طرح جداسازی