Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین گفت: جنگ در این کشور احتمالا نهایت تا اوایل ماه مه(اواسط اردیبهشت) با یک توافق پایان یابد.

به گزارش قدس آنلاین، «الکسی آرستوویچ» مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین دیروز اظهار کرد: جنگ در اوکراین احتمالا تا اوایل ماه مه(اواسط اردیبهشت) پایان یابد، زمانی که به ادعای او، منابع لازم روسیه برای ادامه جنگ تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش رویترز، مذاکرات کی‌یف و مسکو - که آرستوویچ عضوی از تیم مذاکره‌کننده اوکراینی نیست- تاکنون نتایج بسیار کمی به جز چند کریدور بشردوستانه از شهرهای محاصره شده اوکراین به همراه داشته است.

این مقام اوکراینی در ویدئویی که از سوی چند رسانه این کشور منتشر شد، گفت: زمان دقیق بستگی به این دارد که کرملین مایل است چه مقدار از منابع را برای این کارزار اختصاص دهد.

وی توضیح داد: فکر می‌کنم حداکثر در ماه مه، اوایل ماه مه(اواسط اردبیهشت) ما باید یک توافق صلح داشته باشیم، شاید خیلی زودتر؛ خواهیم دید، من در مورد دیرترین تاریخ‌های ممکن صحبت می‌کنم.

وی مدعی شد: اکنون بر سر یک دو راهی هستیم. یا یک توافق صلح خیلی سریع، ظرف یک یا دو هفته، با خروج نیروها(روسیه) و همه چیز منعقد خواهد شد، یا تلاشی(از سوی روسیه) برای جمع کردن برخی، مثلاً سوری‌ها انجام خواهد شد و وقتی آن‌ها را هم در هم کوبیدیم، توافقی در اواسط آوریل یا اواخر آوریل(اول مه) خواهیم داشت. 

مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه ابراز کرد: یک سناریوی «کاملاً دیوانه‌وار» هم می‌تواند شامل اعزام سربازان جدید توسط روسیه پس از یک ماه آموزش باشد.

وی همچنین اظهار کرد: «حتی پس از توافق صلح، درگیری‌های تاکتیکی کوچک ممکن است برای یک سال باقی بماند، اگرچه اوکراین بر خروج کامل نیروهای روسیه از قلمرو خود اصرار دارد».

«ولودمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بامداد شنبه در حالی که گفت روسیه نتایجی که از حمله به اوکراین به دنبال آن بود را بدست نیاورده که در طرف دیگر، مسکو می‌گوید این عملیات طبق برنامه پیش می‌رود.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: در حال حاضر دور چهارم تحریم‌ها علیه روسیه در حال آماده شدن است. زلنسکی همچنین مدعی شد روسیه تلفات زیادی در اوکراین داشته و واقعیت را درباره تلفات خود نمی‌گوید.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین دیروز در واکنش به ادعای منابع آمریکایی درباره درخواست کمک مسکو از پکن، گفت: روسیه منابع نظامی کافی برای عملیات نظامی در اوکراین را دارد.

وی افزود: «ما هیچ‌ درخواستی به چین برای دریافت کمک نظامی ارائه ندادیم».

سخنگوی کرملین تصریح کرد: تمامی طرح‌های روسیه برای خلع سلاح اوکراین طبق تاریخ‌های تأیید شده قبلی انجام خواهد شد.

سفارت چین در لندن هم امروز(سه‌شنبه) ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر درخواست کمک نظامی روسیه در اوکراین را رد کرد و واشنگتن را به انتشار اطلاعات نادرست متهم کرد که خطر تشدید درگیری‌ها را به همراه دارد.

سفارت چین در لندن در بیانیه‌ای به رویترز گفت: «ایالات متحده بارها اطلاعات نادرست بدخواهانه علیه چین در مورد اوکراین منتشر کرده است».

این سفارتخانه اعلام کرد: چین نقش سازنده‌ای در پیشبرد گفت‌وگوهای صلح ایفا کرده است. در حال حاضر اولویت اصلی این است که به جای ریختن سوخت به آتش، وضعیت را آرام و برای حل و فصل دیپلماتیک به جای تشدید بیشتر اوضاع تلاش کرد.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهور اوکراین ماه مه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معنادار مشاور قالیباف به بازگشت گشت ارشاد

مهدی محمدی، مشاور قالیباف درباره طرح نور هشدار داد: ممکن است شاهد یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشیم.

واکنش‌ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها همچنان ادامه دارد. در جدیدترین واکنش به این موضوع، مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت.

ضرورت فوری لطمه زدن به تاثیر شگفت عملیات وعده صادق بر افکار عمومی ایران، و سپس آغاز مناقشه برانگیز عملیات پلیس در مقوله حجاب، اجرای یک پروژه جدید روانی برای تحریک جامعه در حوزه زنان را کاملا پیش بینی پذیر کرده بود. قدم بعدی ممکن است یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشد.

دیگر خبرها

  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!
  • واکنش معنادار مشاور قالیباف به بازگشت گشت ارشاد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه