Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید محمدهاشمی، معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: جابه‌جایی مدیریت ها، طبیعت دولت ها و ایجاد یک فرصت برای خلاقیت و مدیریت جدید است.

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی، ظرفیت هم مرزی با کشور همسایه وجود دارد، گفت: در مجموعه وزارت ارشاد همتی گماشته شده که از ظرفیت استان های مرزی برای ایجاد تعاملات خوب و اتفاقات فرهنگی، هنری و قرآنی براساس ارزش های اسلامی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کشور ترکمنستان محور اصلی برای این تعامل در این استان خواهد بود و باید این فرصت بین المللی در خراسان شمالی مغتنم شمرده شود.

هاشمی با بیان اینکه خاک ایران زمین مملو از استعدادهای ناشکفته انسانی است، بیان کرد: هنوز آنگونه که باید نتوانستیم این گنج عظیم انسانی را استخراج کنیم، هر کسی در جایگاه مدیریت اداره کل است باید این را در اولویت امور قرار دهد، که بتوانیم سرمایه انسانی خوب برآمده از جریان بومی و انقلابی به جامعه فرهنگی و هنری و قرآنی کشور معرفی کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آمد و رفت ها در مدیریت ها است، گفت: آن چیزی که ماندگار می‌ماند سرمایه های انسانی هستند و در کنار آن تقویت موسسات مردمی، ارزشی و بومی استان که این مسئله جدی است.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم در این دولت همان طوری که حق کلمه دولت مردمی است، این جایگاه را ادا کنیم و توجه داشته باشیم که دولت مردمی به اسم نیست باید دولت بتواند در تقویت بدنه مردمی و کارسپاری ها جدی عمل کند.

هاشمی یادآور شد: گلایه عمیق اعتباری فرهنگی در کشور همیشه وجود داشته است و معلوم نیست این نگاه چه زمانی برداشته شود و فرهنگ به عنوان مصرف کننده نباشد بلکه این جایگاه فرصت پیشران برای بقیه عرصه ها مدنظر قرار گیرد.

وی بیان داشت: امسال در مقایسه با قبل در موضوع تخصیص بودجه فرهنگی عقب گرد داشته است و این بودجه و اعتبارات کم بین دستگاه های متعهد فرهنگی تقسیم شده است.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در این زمینه حاکمیت تدبیر خوبی تحت عنوان شورای فرهنگ عمومی جهت هم افزایی ظرفیت ها انجام داده، گفت: در فرصت ایجاد شده باید بتوانیم این هم افزایی و عملیات و اقدام مشترک را پیاده کنیم.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود