Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان بهزیستی کشور،  محمد نصیری در نخستین وبینار ملی مددکاری اجتماعی و تغییرات اقلیمی افزود: تغییرات اقلیمی یک فرآیند و موضوع اجتماعی است که با مداخلات صحیح پیشگیرانه، درمان و توانمندسازی باید قابلیت کاهش اثر و کنترل آثار سوء را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین مداخله در دهه گذشته ناشی از حوادث طبیعی بوده است، افزود: سال جاری ۲ حادثه خشکسالی اصفهان و مدیریت آب خوزستان جریان‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تغییرات اقلیمی را یک فرآیند و موضوع اجتماعی معرفی کرد و با اشاره به آمار حاشیه‌نشینی از سنوات گذشته تاکنون، گفت: در بررسی علل، مقوله مهاجرت مطرح شد به‌طوری که بزرگترین پهنه در مهاجرت جنوب شرق و بزرگترین پهنه پذیرش استان‌های شمالی کشور بودند.

نصیری، با طرح این سوال که آیا سازمان بهزیستی کشور به عنوان خواستگاه مددکاری اجتماعی اقدامی در حوزه محیط زیست یا تغییرات اقلیمی انجام داده‌ است، پاسخ داد: نشست ملی مددکاری اجتماعی و تغییرات اقلیمی تلنگری است که بدانیم امیدوارکننده‌ترین رشته در مداخلات پیشگیرانه، درمان و توانمندسازی، مددکاری اجتماعی است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه باید به مهمترین ابزار(مددکاری اجتماعی) تجهیز شویم، در پایان یادآور شد: اکنون باید در زمینه حاشیه‌نشینی، زن سرپرست خانوار، فقر مطلق و دیگر حوزه‌های اجتماعی سخن بگوییم و مطالبه‌گر باشیم تا کاهش مخاطرات را شاهد باشیم.

با مددکاری اجتماعی و مسئله تغییرات اقلیمی در راستای گسترش عدالت اجتماعی گام برمی‌داریم

نرجس خاتون اسعدی خلیلی  سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور نیز در این وبینار گفت: تغییرات اقلیمی و کاهش نزولات آسمانی از عوامل جهت‌دهنده تغییرات اقلیمی هستند؛ ایران هم در کمربند خشک زمین قرار دارد، این موضوع هم مزید بر علت شده و تغییرات را ملموس‌تر می‌کند.  

وی اضافه کرد: تغییرات اقلیمی در ۴ سده اخیر سبب شده بسیاری از مناطق نیمه‌خشک به خشک تبدیل شوند. بدون شک، تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان‌ها اثرگذار است و باید مورد توجه قرار گیرد؛ بنابراین تلاش می‌کنیم با توجه به مددکاری اجتماعی و مسئله تغییرات اقلیمی در جهت گسترش عدالت اجتماعی گام برداریم.

بر اساس این گزارش، وبینار علمی تخصصی مددکاری اجتماعی و تغییرات اقلیمی به مناسبت روز مددکاری اجتماعی با حضور دکتر «زهرا تقی‌زاده»  رئیس جهاددانشگاهی واحد الزهرا، «ابوالفضل پرپنجی»  مدیرکل کمیته امداد استان تهران و جمعی از اساتید دانشگاه و محققان با همکاری سازمان بهزیستی کشور و جهاد دانشگاهی واحد الزهرا برگزار شد.

برچسب‌ها معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور مددکاری اجتماعی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور مددکاری اجتماعی سازمان بهزیستی کشور معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور مددکاری اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور مددکاری اجتماعی تغییرات اقلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر