Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:41:55 GMT

نرخ حمل‌ونقل کانتینری در بنادر چین افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۸۴۵۱

نرخ حمل‌ونقل کانتینری در بنادر چین افزایش می‌یابد

تعداد کشتی‌های کانتینری که در نزدیکی چینگ‌دائو، یکی از بزرگ‌ترین بنادر چین منتظر ماندند همچنان در حال افزایش است، زیرا این کشور سیاست‌های مقابله با کووید-صفر خود را دو برابر و تاخیرهای بیشتری را به زنجیره تامین جهانی پرتنش اضافه می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوز، حدود ۷۰ کشتی روز دوشنبه (۱۴ مارس) در نزدیکی بندر چینگ‌دائو در شاندونگ مشاهده شدند که تقریبا دو برابر تعداد آنها در پایان فوریه بود به همین دلیل انتظار می‌رود افزایش تاخیر در چین و سایر نقاط چین باعث افزایش نرخ حمل‌ونقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که معمولا پس از تعطیلات سال نو چینی تعداد کشتی‌هایی که به دنبال ورود به چین هستند، افزایش می‌یابد امسال به دلیل قرنطینه‌هایی که با هدف مهار شیوع ویروس جدید کرونا انجام می‌شود، حجم آن تشدید خواهد شد.

سالمون آیدان لی، از شرکت مشاوره انرژی وود مکنزی (Wood Mackenzie) گفت: « شیوع ویروس در مناطق مختلف چین افزایش می‌یابد و اقدامات قرنطینه چندان موثر به نظر نمی‌رسد زیرا قابلیت انتقال سویه‌های جدید بالاتر است و این مورد ما را با مشکل مواجه خواهد کرد، وضعیتی که در چند روز گذشته در چینگ‌دائو بدتر شده است.»

وی افزود: به دلیل تاخیرهای روزافزون می‌توان انتظار داشت که نرخ کرایه‌ها افزایش یابد.

همچنین تعداد کشتی‌ها در بنادر شانگهای، نینگبو و ژوشان در حال افزایش است در حالی که یک هفته پیش تعداد کشتی‌ها ۲۴۳ بود اکنون ۲۶۲ کشتی در آنجا شمارش شده است. البته این وضعیت در شنژن و هنگ‌کنگ کمی کاهش یافته و از ۲۰۸ کشتی در ۷ مارس به ۱۶۲ فروند نزول کرده است.

گسترش سریع سویه امیکرون در چین، فشار را بر زنجیره‌های تامین که از قبل تحت فشار تهاجم روسیه به اوکراین قرار گرفتند را افزایش می‌دهد.

خطوط کشتیرانی مانند مولر-مرسک (AP Moller-Maersk) خدمات خود به روسیه را لغو کرده و برخی از محموله‌های ریلی از چین به اروپا متوقف شده‌اند.

چین شهر شنژن و استان جیلین را در آخرین تلاش برای مهار بیماری همه‌گیر که فناوری و تولید خودرو را تهدید می‌کند، مسدود کرده است.

بندر کانتینری یانتیان، بزرگترین بندر شنژن اعلام کرد که عملیات به‌طور عادی ادامه دارد. سیاست سختگیرانه چین برای مقابله با کووید صفر منجر به بسته شدن نسبی چندین بندر در سال گذشته شده که نگرانی‌ها در مورد اختلال در زنجیره تامین و افزایش متعاقب آن هزینه‌های تولید را تشدید کرده است.

افزایش قیمت‌های جهانی نفت و گاز به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، خطرات تورمی را در چین افزایش می‌دهد زیرا هزینه‌های کارخانه همچنان بالاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقتصادي حمل و نقل کانتینر چین تعداد کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس‌جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبر داد.

مهدی دوستی امروز جمعه هفتم اردیبهشت در حاشیه کلنگ زنی پل خورگو و زیرگذر سرخون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه‌های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم از محل سفر هم اعتبار خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی افزود:این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه‌ی این بندر است.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای سرخون و خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه‌های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون را کلنگ زنی کرد این دو پروژه جزء ۵۴ نقطه حادثه‌خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم بهمراه داشته و اصلاح آن‌ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد