Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته آقای شهریار عباسی در نشست تولید ثروت از بلوط، بحث ارزش افزوده از بلوط یک مسأله مهم است و حفظ و بقا جنگل‌ها از دغدغه همه است.

او گفت: ارتزاق بسیاری از خانواده‌ها از گذشته تاکنون از جنگل‌های بلوط و بنه بوده و این موهبت الهی باید مورد حفاظت و صیانت قرار گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ۹۰ درصد پوشش جنگلی‌های ایلام دانه زا است و ۱۰ درصد شاخه زا که این مسأله در افزایش زادآوری درختان بلوط نقش مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی گفت: باید بررسی شود که چقدر امکان ایجاد ثروت از درختان بلوط وجود دارد.

او گفت: نگاهی که به درختان بلوط است مثل باغبان به درختان باغش باید باشد، زیرا بهره برداری بدون مدیریت و توسعه منجر به از بین رفتن آن‌ها می‌شود.

عباسی گفت: بحث فرآوری بلوط باید به سمت و سویی برود که بقا و ادامه حیات جنگل‌ها را تضمین کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بخشی از کار باید به کاشت بذر بلوط در جنگل‌ها اختصاص پیدا کند تا حیات این جنگل‌ها تداوم داشته باشد.

عباسی گفت: همچنین نگاه به بخش فرآوری‌ها باید با لحاظ کردن دغدغه‌های علمی و اکوسیستم باشد.

امام جمعه ایوان به عنوان مجری طرح بلوط ثروت ساز در خصوص ارزش غذایی بلوط و موارد استفاده آن در صنعت غذایی و انواع شیرینی‌ها و نان‌های رژیمی و انرژی زا بودن، تهیه مواد آرایشی و بهداشتی، استحصال روغن، خوراک دام و سایر محصولات فرآوری شده بلوط مطالبی ارائه کرد.

 شماری از اساتید برجسته دانشگاهی استان نیز به تشریح مطالعات و بررسی‌های خود در زمینه بلوط و معایب و مزایای اجرای این طرح صحبت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگل بلوط منابع طبیعی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشت و برداشت صد‌ها تن کلم چینی در ژاپن (فیلم) نحوه کشت و پرورش هل در خانه (فیلم) نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)

دیگر خبرها

  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • (ویدئو) برداشت و فرآوری جالب هزاران تن پیاز
  • دست‌کم گرفته‌ شده همچون آلبرتو جیلاردینو؛ بقای جنوا در سری آ به راحتی تضمین شد
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)