Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان همزمان با ایام پایانی سال رزمایش نظم و امنیت ترافیک نوروزی پلیس و دیگر نهادهای خدماتی و امدادی با حضور استاندار و مسئولان یگان های امدادی در ستاد انتظامی استان برگزار شد. 

صبح امروز همزمان با ایام پایانی سال رزمایش نظم و امنیت ترافیک نوروزی پلیس و دیگر نهادهای خدماتی و امدادی با حضور استاندار، فرمانده انتظامی استان، مدیر کل هلال احمر، رئیس اورژانس و مسئولانی از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و دیگر یگان ها امدادی در ستاد انتظامی استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رزمایش ابتدا مدیر کل جمعیت هلال احمر استان در سخنانی با تشریح مهمترین برنامه های این واحد امدادی از حضور 600 نجاتگر و امدادگر در پایگاه های جاده ای استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: این نهاد پویش های زیادی را در ارتباط با پیشگیری از حوادث جاده ای راه اندازی و فعال خواهد کرد که قشر جوان بیشترین حضور را در این برنامه ها خواهند داشت.
رئیس اورژانس و مرکز فوریت های پزشکی کرمان نیز از آمادگی و انجام ماموریت 217 امبولانس در قالب 171 پایگاه جاده ای و بین شهری، 4 دستگاه اتوبوس امبولانس، و هزارو300 نفر نیروی انسانی ماهر در حوزه اورزانس پیش بیمارستانی در طرح نورزی خبر داد و گفت: بررسی های انجام شده و واکاوی تلفات و حوادث رانندگی در طول ایام کرونا نشان داد حضور پلیس که در این ایام مضاعف بوده تا 80 درصد در کاهش حوادث پر تلفات رانندگی اثرگذار بوده است.
سید محمد صابری در این رابطه گفت: وقوع حادثه منجر به نقص عضو و معلولیت یا فوت عضوی از اعضای خانواده ها یک عمر بر روحیات و زندگی افراد تاثیر می گذارد و در این رابطه از مسئولان انتظامی خواست مولفه اثربخش حضور پلیس در محورها را استمرار بخشند و متقابلا از مردم نیز خواست قدردان حضور و خدمات بی وقفه پلیس باشند.
در ادامه فرمانده انتظامی استان نیز در سخنانی با ذکر نام و یاد شهدای عرصه نظم و امنیت بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در بسیاری از مواقع خیلی جلوتر از دیگران در خط مقدم خدمت رسانی به مردم با رویکرد آگاهسازی های خود حضور دارند و از اینرو طی ایام پایانی سال و برنامه های نظم و امنیت نوروز از این عزیزان انتظار داریم با جدیت مضاعف مسائل مختلف از جمله وضعیت معابر و طرح ها ترافیکی و دیگر موضوعات آگاهسازی را به اطلاع مردم برسانند.  
سردار ناظری افزود: در این میان بر استفاده همه نهادها از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی و آگاهسازی مردم به ویزه در خصوص اقدامات و تدابیر ایام نوروز، وضعیت جوی، امور ترافیکی و دیگر موارد تاکید داریم.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به آغاز رزمایش ترافیک نوروزی پلیس و دیگر نهادهای خدماتی و امدادی گفت: پلیس نیز به نوبه خود به صورت مضاعف در محورهای درون و برون شهری حضور و استقرار خواهد داشت اما همه باید در کنار هم تلاش کنیم حوادث جاده ای رخ ندهند و شدت حوادث نیز با رعایت مقررات کاهش یابند.
استاندار کرمان نیز به عنوان آخرین سخنران این آئین بیان داشت: مجموعه انتظامی در همه اوقات سال به ویژه در این چند سالی که گرفتار کرونا بودیم به قیمت فدای جانشان کار و تلاش کردند تا همه از این امنیت و ارامش کنونی بهره ببریم.
علی زینی وند ادامه داد: در این میان هلال احمر و دیگر واحدهای خدماتی و امدادی نیز در سیلاب های اخیر و دیگر سوانح به خوبی مدیریت کردند اما از آنجا که طی سال جاری به سبب کاهش محدودیت های کرونایی شاهد افزایش حضور گردشگران نورزی در دیار شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم بر همکاری همه جانیه مردم، مسئولان ویگان های خدماتی امدادی با پلیس به منظور نظم و امنیت مطلوب و پیشگیری از سوانح و حوادث تاکید داریم.
گفتنی است در ادامه این آئین ناوگان خودرویی پلیس راه، راهور، اداره کل راهداری، هلال احمر و اورژانس از جلوی جایگاه مسئولان رژه رفتند و طرح نظم و امنیت جاده ای و ترافیک امسال خود را آغاز کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رزمایش ترافیکی هلال احمر اورژانس استاندار كرمان فرمانده انتظامی نوروز 1401 سفر در نوروز 1401 استانی اجتماعی انتظامی استان نظم و امنیت هلال احمر جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس مانع گسترش آتش کامیون شد


رئیس پلیس راه شمال استان گفت: در پی آتش سوزی شبانه یک کامیون در محور فهرج-زاهدان، حضور به موقع پلیس و دیگر گروه‌های امدادی از بروز حوادث غیر قابل جبرن بعدی در این مسیر پر تردد جلوگیری کرد.

 علی رضایی گفت: در پی اعلام آتش گرفتن یک دستگاه کامیون حامل بار در محور فهرج-زاهدان تیم گشت شبانه پلیس راه به سرعت عازم محل شد و ماموران با همکاری سایر دستگاه‌های امدادی با ایمن کردن مسیر و آگاهی بخشی به سایر خودرو‌ها از برخورد آنان به این کامیون جلوگیری و تا روان شدن ترافیک در محل حضور داشتند.

وی ضمن قدردانی از همکاری رانندگان عبوری با گروه‌های امدادی و پلیس راه به شهروندان توصیه کرد: در صورت وقوع یا مشاهده حوادث رانندگی در سطح جاده‌ها از توقف در محدوده خطرساز محل حادثه خودداری کنند چرا که ممکن است خود باعث حوادث بعدی نیز بشوند.

وی بیان کرد: علت اولیه این حادثه، آتش گرفتن لاستیک عقب این کامیون حامل بار بیسکوئیت بوده که ۲ کپسول آتش نشانی همراه آن توان خاموش کردن آتش را نداشتند و متاسفانه سایر خودرو‌های عبوری هم کپسول آتش نشانی به همراه نداشتند که تلاش پلیس راه باعث مهار آتش شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • پویش نقالی شاهنامه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • پلیس مانع گسترش آتش کامیون شد
  • آتش سوزی که در صورت عدم حضور پلیس فاجعه بارتر می‌شد
  • غرق شدن ۳ نفر در کانال آب‌رسانی در مرودشت
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور