Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:03:27 GMT

جزئیات ضرایب سود فروشندگان ۷ گروه کالایی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۸۶۵۹

جزئیات ضرایب سود فروشندگان ۷ گروه کالایی منتشر شد

روش محاسبه ضرایب سود و هزینه‌های شبکه توزیع و عرضه تا مصرف‌کننده برای کالاهای مصرفی- سرمایه‌ی و مصرفی با دوام ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام اتاق اصناف ایران، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان جداول “ضرایب سود و هزینه‌های شبکه توزیع و عرضه تا مصرف کننده برای کالاهای مصرفی- سرمایه‌ای و مصرفی با دوام” را در راستای اجرای پروژه شفاف‌سازی قیمت از طریق درج قیمت تولیدکننده منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش در بین کالاهای مصرفی، مجموع ضرایب سود و هزینه‌های شبکه توزیع و عرضه تا مصرف کننده برای خوراکی‌ها بین ۲۱ تا ۲۷.۷ درصد و برای شوینده‌ها و محصولات بهداشتی بین ۲۲.۱ تا ۲۸.۸ درصد است.

در بین کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی بادوام، این مجموع ضرایب برای لوازم خانگی بزرگ ۱۰.۲ درصد، لوازم خانگی کوچک ۱۴.۴ درصد، لوازم مصرفی خودرو ۱۵.۴ و  برای لوازم یدکی خودرو ۱۸.۵ درصد ذکر شده است.

همچنین در این گزارش تاکید شده که هیچ مبلغی تحت هیچ عنوان از قبیل مالیات، حمل و غیره نمی‌تواند به ضرایب یاد شده اضافه شود، چرا که در قیمت تولیدکننده لحاظ شده است.  

طرح خرید شفاف چیست؟

طرح خرید شفاف از حدود ۳ ماه پیش آغاز شده و تا تابستان ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

بر اساس این طرح کلیه واحدهای تولیدی و واردکننده انواع پودر لباسشویی، دستمال کاغذی، پوشک بچه، یخچال و فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی از چهارم دی ماه، انواع لنت‌ترمز، فیلتر روغن، روغن موتور، محصولات شوینده، محصولات سلولزی، سس، رب، کنسروها، ترشیجات و ماکارونی و انواع آبمیوه، ماءالشعیر، نوشابه گازدار، غذاساز، نوشیدنی‌ساز، چرخ گوشت و مایکروفر نیز از ۲۷ آذرماه مکلف به درج قیمت تولیدکننده شده بودند و واحدهای تولیدکننده و واردکننده انواع حبوبات، ادویه‌جات، غلات، چای، دمنوش، قهوه، آجیل و خشکبار به صورت بسته‌بندی شده، فرآورده‌های پروتئینی، انواع غذاهای آماده و نیمه‌آماده، انواع کیک، کلوچه، بیسکوئیت، چیپس، پفک و موارد مشابه، لوازم‌خانگی، صوتی و تصویری به صورت کامل، ۵۱ قلم لوازم یدکی خودرو نیز از ۲۳ بهمن ملزم به اجرای این طرح هستند. سایر کالاها نیز در آینده به این طرح اضافه خواهد شد.

طبق اعلام مسئولان اجرای طرح اگر قیمت نهایی خریدار در کالای تند مصرف بیش از ۲۰ درصد و در کالاهای کند مصرف بیش از ۳۰ درصد باشد، مصداق گران فروشی است.

البته اخیرا مقرر شد در دوره گذار و به طور موقت قیمت تولیدکننده و مصرف کننده همزمان درج شود تا مردم با این طرح آشنا شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درج قیمت قیمت تولیدکننده مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

سردار جلیل موقوفه ئی با بیان اینکه محور این طرح نظارت و پایش انبار‌ها و محل‌های دپوی کالا ها بود گفت : کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی و رابطان این پلیس در زمان ۷۲ ساعته‌ی اجرای طرح ، با استفاده از ظرفیت‌های منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی، با کنترل نامحسوس مکان‌های تحت رهگیری و اطمینان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.

وی افزود : در این بازرسی ها که در حوزه لوازم خانگی و آشپزخانه، ابزار آلات صنعتی، انواع لوازم آرایشی بهداشتی، انواع سوخت موتورسیکلت سنگین، لوازم یدکی خودرو انجام شد کالاهای قاچاقی به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف و در این رابطه ۹ نفر دستگیر و و ۴ دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد 

فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • ۸ وسیله مصرفی در حمام که باید فورا آنها را دور بیندازید
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان