Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین ساقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ پیک مصرف آب شامل کوتاه مدت از نیمه دوم اسفندماه تا ۵ فروردین ماه و پیک دوم در تابستان (تیرماه و مردادماه) بین ۶۰ تا ۴۵ روز است که مصرف تا ۴۰۰ لیتر در ثانیه افزایش پیدا می کند که ۲۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمام آب شرب این شهر از سد تامین نمی شود افزود: چاه هایی در منطقه گره زو شیروان حفر شده اند که باید توسعه و وارد مدار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم اینک برنامه تجهیز چاه ۴ و ۳ گره زو در دست اجرا است که ۶۰ لیتر در ثانیه از این طریق تامین می شود و ۱۵۰ لیتر در ثانیه باید از سد تامین می شود که برای بازه زمانی ۶۰ روزه بین یک تا ۱.۵ میلیون متر مکعب برآورد می شود.

ساقی اضافه کرد: در حالت معمول توان تولید آب از چاه های منطقه امیرآباد، سطح شهر و منطقه گره زو، ۲۴۰ لیتر در ثانیه است که با توجه به کاهش باران در فصل تابستان پیش بینی تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به حل مشکل تامین آب روستای پر جمعیت حسین آباد شیروان گفت: تامین آب این روستا از ظرفیت موجود آب شیروان انشعاب داده می شود.

ساقی افزود: شهرهای کوچک شیروان شامل زیارت، لوجلی و قوشخانه نیز در تابستان سال آینده در تامین آب مشکلی ندارند و شهر تازه تاسیس خانلق هم به شبکه آب شرب شیروان وصل شده است.

شهر شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی، بیش از ۴۲ هزار مشترک آب دارد.

برچسب‌ها خشکسالی خراسان شمالی آبرسانی شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خشکسالی خراسان شمالی آبرسانی خشکسالی خراسان شمالی آبرسانی شیروان لیتر در ثانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران

رضا افراسیابی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران از تامین و توزیع ۲۶ هزار و ۳۳۱ کیلوگرم/لیتر انواع آفت کش‌های نباتی در استان مازندران طی یک سال گذشته خبر داد.

او افزود: تامین آفت کش‌های نباتی با محوریت مبارزه با آفات و بیماری‌های ویژه کشت برنج در استان مازندران انجام و از طریق کارگزاران مجاز توزیع تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به کشاورزان متقاضی در استان توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • دریاچه ارومیه برای تثبیت وضعیت به ۶ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ۳۰ میلیون متر مکعب آب طی چند روز اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران