Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردخانه ملی ذخیره پلاسما با اهدای یک هزار و ۴۰۰ متر مربع زمین از سوی موقوفات شادروان مولاوردیخانی و با همت خیرین استان قزوین احداث می شود.

این سردخانه پس از ساخت و راه اندازی گنجایش ذخیره سازی و نگهداری ۱۰۰ هزار واحد پلاسما را خواهد داشت.

این سردخانه به منظور تامین و نگهداری پلاسمای خون و داروهای مشتق از پلاسمای مورد نیاز بیماران احداث می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش مایع خون پلاسما (Plasma)  یا خوناب نام دارد. پلاسما ۵۵ درصد خون بدن انسان را تشکیل می‌دهد.

 ۹۱ درصد پلاسمای خون را آب تشکیل می دهد و همچنین هفت درصد آن را پروتئین های پلاسما و سایر را هورمون ها، اسیدهای آمینه، مواد قندی و  ویتامین ها تشکیل می دهند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین در این مراسم گفت: طرح سردخانه ملی پلاسما از مهم ترین برنامه های سازمان انتقال خون در راستای تامین فرآورده های خونی و داروهای بیماران می باشد.

دکتر مریم مدرسی ادامه داد: در انتقال خون استان قزوین با تلاش های شبانه روزی همکاران در جهت تامین صد در صدی خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران تلاش می کنیم و تاکنون این رسالت مهم به صورت مطلوب انجام شده است. 
وی با بیان اینکه سردخانه ملی پلاسمای خون با مشارکت خیران در قزوین احداث خواهد شد ، اظهار داشت : خیرین در یک سال اخیر به صورت مستمر در کنار انتقال خون استان بوده اند و بیش از پنج میلیارد ریال در زمینه تامین لوازم ضروری ، انتقال خون استان قزوین را کمک کرده اند.

برچسب‌ها کلنگ زنی پلاسما سازمان انتقال خون ایران استان قزوین بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلنگ زنی پلاسما سازمان انتقال خون ایران کلنگ زنی پلاسما سازمان انتقال خون ایران استان قزوین بهداشت و سلامت انتقال خون استان استان قزوین پلاسمای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین رویداد رویداد «دختران حاج قاسم» بعد از ظهر شنبه توسط تبلیغات اسلامی قزوین در رامسر آغاز شد.

در این رویداد که به مدت سه روز در اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر برگزار می‌شود، بیش از ۳۰۰ دانش آموز دختر از مقطع متوسطه دوم حضور دارند.

این رویداد چهارمین رویداد آموزشی و با هدف توانمندسازی کنشگران فرهنگی و اجتماعی دختر قزوین برگزار می‌شود.

کد خبر 6090265

دیگر خبرها

  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس