Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین صاحبی روز سه‌شنبه در نطق پیش از دستور سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد افزود: در حال حاضر بسیاری از کارگران ساختمانی در مشهد بیمه ندارند و بدون بیمه بازنشسته می‌شوند که این موضوع همت مسوولان را می‌طلبد.

وی بیان کرد:  از سال ۹۷ سهمیه‌ای برای بیمه کارگران ساختمانی اختصاص نیافته است. هر سال کار و فعالیت این گروه چند برابر سایر گروهها حساب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران ساختمانی به دلیل ماهیت متزلزل، سخت و زیان‌آور شغل خود  بیش از سایر گروه‌های شغلی نیازمند حمایت هستند.

وی با بیان اینکه مردم رای دادند تا تحول انجام شود، افزود: مردم هنوز پس از ۶ ماه خروجی کار ما در شورا را ندیده‌اند. اگر به اعتماد مردم خدشه وارد شود، انقلاب و نظام آسیب خواهد دید.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت سازمان بازآفرینی فضای شهری مشهد گفت: این سازمان وظیفه دارد مشکلات را در حاشیه شهر حل کند، خروجی ۳۴ دفتر تسهیل‌گری در این مناطق چه بوده و چه میزان تسهیل امور انجام داده و دغدغه‌های مردم را رفع کرده است.

صاحبی ادامه داد: رویکرد مدیریت شهری و شهردار مشهد تاکید بر این امر است که اگر بودجه‌ای به حاشیه شهر اختصاص پیدا می‌کند، به طور کامل تخصیص یابد و عملیاتی شود.

در جلسه امروز شورای شهر مشهد، قرار شد کلیات بودجه سال آینده در نشست روز چهارشنبه این شورا مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد کارگر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد کارگر شهرداری مشهد مشهد کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه به کارگران ساختمانی استان کردستان
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است