Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین علی‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار  ایرنا در خصوص هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی افزود: می‌توان اینگونه رویدادهای ملی را در خصوص دیگر مفاخر و شاعران نامدار استان و کشورمان به ویژه فردوسی، عطار، خیام، بیهقی و مولانا نیز رقم زد.

 وی با اشاره به اینکه سرآمدان زبان و ادب فارسی به خراسان بزرگ تعلق دارند، اظهار کرد: فارغ از این که آنها در کجا زندگی می‌کردند و به خاک سپرده شده‌اند، خاستگاه آنها به خراسان که پایتخت فرهنگ، معرفت و معنویت ایران و زبان پارسی است، باز می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی پور بیان کرد: ‌شخصیتهای بزرگی همچون فردوسی، مولانا، خیام، عطار، حافظ، سعدی و نظامی پیش از آنکه به اقلیم جغرافیایی خاصی تعلق داشته باشند، همه اهالی اقلیم فرهنگ ایرانی و اسلامی و زبان فارسی هستند و تعلق آنها به ایران و ایرانیان از این جهت معنا و مفهوم می‌یابد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد کشوری بزرگداشت حکیم نظامی، گستره این رویداد ملی از استان خراسان رضوی همزمان با گشایش نمایشگاه نسخ خطی آثار حکیم نظامی در گنجینه کتابخانه آستان قدس رضوی آغاز شد که برافراشته شدن پرچم بزرگداشت این شاعر پارسی سرای ایرانی در محل آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی را می‌توان دو اقدام نمادین و معنادار در این رابطه برای نشان دادن این وابستگی و پیوستگی دانست.

مسوول انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان خراسان رضوی گفت: پیرو ابلاغ ستاد کشوری بزرگداشت حکیم نظامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خراسان رضوی از اولین استانهایی بود که نسبت به تشکیل ستاد استانی بزرگداشت این شاعر نامدار با عضویت و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان و به ریاست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اقدام کرد و برنامه های متنوعی را مصوب و در دستور کار قرار داد.

علی‌پور افزود: تاکنون از طرف نهادهای مختلف برنامه‌هایی  همچون نشست‌های علمی پژوهشی، افتتاح نمایشگاه نسخ خطی در آستان قدس رضوی، برنامه های ویژه کتاب و کتابخوانی از جمله کاروان کتاب و محافل ادبی در تمامی کتابخانه های عمومی استان، پویش نظامی خوانی و اجرای برنامه های شعری و ادبی توسط انجمنهای شعر و ادب در شهرستانهای استان، جشنواره های هنری و تولید محتوا در خصوص معرفی احوال و آثار حکیم نظامی در فضای مجازی برنامه‌یزی شده و در حال اجراست.

وی ادامه داد:بر همین اساس تبلیغات محیطی و شهری این رویداد توسط شهرداری مشهد با استفاده از ابیات برگزیده نظامی در سطح شهر انجام شده است و صدا و سیمای مرکز استان نیز در قالب برنامه‌هایی این رویداد ملی فرهنگی را پوشش داده است.

 مسوول انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان خراسان رضوی گفت: هفته بزرگداشت حکیم نظامی از ۲۱ اسفند امسال آغاز شد و به مدت یک هفته در سراسر کشور و کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

برچسب‌ها صدا و سیما سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی مولانا سعدی نظامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شهرداری مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان روز بزرگداشت نظامی گنجوی حافظ ابوالقاسم فردوسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی صدا و سیما سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی مولانا سعدی نظامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شهرداری مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان حافظ ابوالقاسم فردوسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بزرگداشت حکیم نظامی حکیم نظامی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است

عبدالله ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در مشهد و شش شهرستان استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز رسانه و اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: این آزمون از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲ روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه با رقابت ۱۶۱۷ حافظ قرآن در هشت حوزه امتحانی در شهرهای مشهد، سبزوار، تربت‌جام، نیشابور، کاشمر، خواف و تربت حیدریه برگزار می‌شود.

وی همراه شدن معنا، علوم و واژگان قرآنی با جان هزاران نفر را از جمله دلایل اهمیت این آزمون قرآنی بیان و تصریح کرد: این افراد قرآنی قرار است تا با شرکت در این آزمون در سطوح عالی علمی و دانش طی طریق کنند و در آینده موجب گفتمان سازی و حکم‌رانی اندیشه اسلامی با تکیه بر آیات نورانی قرآن کریم شوند.

ابراهیمی حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ قرآن را موجب ایجاد نورانیت در این رقابت معنوی دانست و خطاب به فعالان رسانه گفت: به تصویر کشیدن این رویداد عظیم امری بسیار مقدس و از برکات زندگی کاری هر فعال رسانه‌ای خواهد بود.

رئیس مرکز رسانه و اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی کار رسانه‌ای و تبلیغ این رویداد را کمک به حاملان آیات الهی برای پیدا کردن جایگاه تبلیغی و سوق دادن جامعه به سمت و سوی گنجینه تمام نشدنی آیات الهی دانست و از همکاران رسانه‌ای خواست تا آزمون سراسری اعطای مدارک تخصصی را به صورت ویژه تحت پوشش رسانه‌ای و خبری قرار دهند و مثل همیشه در توسعه ارزش‌های قرآنی سهیم باشند.

کد خبر 6095340

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی
  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • هنر، ابزار استدلال و استقناع هنرمندانه عفاف و حجاب
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی
  • قاتلان فراری در دام پلیس آگاهی خراسان جنوبی
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند