Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:44:12 GMT

۸۵۰ هزار نفر در استان اصفهان بیمه رایگان شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۹۹۴۳

۸۵۰ هزار نفر در استان اصفهان بیمه رایگان شدند

به گزارش ایرنا، محمدحسین صفاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیمه سلامت براساس قانون مجلس شورای اسلامی بعنوان سازمانی مستقل است و توجه به مناطق محروم و کم برخوردار در اولویت این سازمان قرار دارد و براساس منویات رهبر معظم انقلاب و رویکرد حمایتی، طرح بیمه سلامت همگانی را به صورت رایگان از بهمن ماه اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان اظهار داشت: با شروع طرح بیمه سلامت همگانی در ادامه طرح قبلی است و برآورد می‌شود که نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر در استان هیچ بیمه درمانی نداشته باشند و به دنبال شناسایی و بیمه رایگان این افراد هستیم.

وی اضافه کرد: بیمه سلامت همه افراد بدون بیمه را بصورت رایگان بیمه می‌کند و هر شهروند بدون بیمه می تواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان، پایگاه‌های بسیج و پایگاه‌های هلال احمر و ارائه مدارک هویتی بیمه سلامت شود.

صفاری خاطرنشان کرد: پزشک خانواده برای روستاها وجود داشت، برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز درحال اجرا است.

وی بیان کرد: پوشش بیمه ناباروری بعنوان یکی دیگر از اقدامات در سازمان بیمه سلامت است که در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت، از  سال‌جاری در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان افزود:پزشک خانواده شهری در برخی استان‌ها از یک سال گذشته شروع شده است  اما این طرح در استان اصفهان و ۱۵ شهر این استان از جمله کلانشهر اصفهان اجرا می‌شود اما استقبال ضعیف و نداشتن اعتماد مردم بعنوان مشکل این طرح است که باید رفع شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۴ هزار نسخه الکترونیک در اصفهان صادر می شود گفت: طرح  بیمه سلامت همگانی شامل همه افراد ساکن شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت است که به رایگان بیمه می‌شوند و یک پزشک خانواده خواهند داشت.  

وی اظهار داشت: ۳۲۵ هزار نفر در استان بیمه سلامت که این از تعداد ۹۵ درصد پزشک خانواده نیز دارند و ۱۲ هزار نفر بیمه شده جدید هستند.

صفاری گفت: بیمه سلامت با دیگر صندوق‌های دیگر هیچ تفاوتی ندارد تنها تفاوت این است که در ابتدا باید به پزشک خانواده مراجعه کند و از مسیر پزشک خانواده ارجاع شود ؛  محدودیتی برای ارجاع در شهرستان‌ها وجود ندارد اما در شهر اصفهان برای مراکز سرپایی یا آزمایشگاه و تصویربرداری می‌توانند به بخش خصوصی مراجعه کنند اما برای بستری باید به بخش دولتی مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: ۳۵۰ پزشک خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر استان اصفهان وجود دارد و از این نظر رتبه اول را در کشور داریم.

صفاری تاکید کرد: مزیت پزشک خانواده، علاوه بر فرانشیز پایین و پرداخت ۶ هزار تومان برای ویزیت و برخورداری از پرونده سلامت و غربالگری است.

وی با اشاره به اقدام دیگر بیمه سلامت گفت: ۹۹ درصد نسخ درمانی در استان اصفهان تا بهمن ماه سال‌جاری بصورت الکترونیکی صادر شده است.  

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان افزود: مزایای نسخه الکترونیک، کاهش اشتباهات پزشکی، به روز شدن پرداختی به پزشکان، کاهش تعدد درخواست‌ها، و در صورت اجرای کامل پرونده الکترونیک سلامت، شفاف سازی می‌شود و از نظر آماری نیز کمک زیادی به ما می‌کند.

وی یادآور شد: نسخه الکترونیک کار جدیدی است که در شروع کار با مقداری مقاومت از طرف پزشکان و بیماران همراه شد اما بیشتر مخالفت ها برای این تغییر عادت است اما بر اساس قانون چاره‌ای جز حرکت به سمت الکترونیکی شدن وجود ندارد.

صفاری گفت: صندوق‌ بیمه کارکنان دولت ۳۵۲ هزار بیمه شده دارد، صندوق سایر اقشار ۱۸۰ هزار بیمه شده و در مجموع یک میلیون ۴۰۰ هزا بیمه شده در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: ۳۳۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی و ایرانیان، ۵۲۰ هزار نفر بیمه روستایی، ۳۵۲ هزار نفر کارکنان دولت و ۱۹۰ هزار نفر سایر اقشار و ایرانیان است.
اتباع خارجی که اقامت قانونی و مورد تایید وزارت کشور داشته باشند به صورت رایگان بیمه می‌شوند.  
مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان اظهار داشت:اتباع خارجی پیش از این  محدود به بخش دولتی بودند، اما در زمان حاضر می‌توانند با مراجعه به تمام مراکز طرف قرارداد (حدود ۴ هزار مرکز طرف قرار داد بیمه سلامت در استان وجود دارد) بیمه شوند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت امسال معوقات ندارد افزود:سال گذشته نزدیک ۵۷۰ میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد در استان پرداخت شد که این رقم در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال با ۶۰ درصد رشد، به ۹۰۷ میلیارد تومان رسید.

برچسب‌ها بیمه سلامت اصفهان طرح نسخه الکترونیکی بیمه درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت اصفهان طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت اصفهان طرح نسخه الکترونیکی بیمه درمان بیمه سلامت همگانی نسخه الکترونیک پزشک خانواده بیمه شده هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان ۳۴ هزار نفر در آذربایجان غربی ثبت نام کردند.

سیروس محمودیان گفت: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

وی افزود: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش "ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی می‌گردد و اولویت تکمیل ثبت نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند.

محمودیان ادامه داد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری صد در صد (۱۰۰%) حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می‌توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و درآینده همزمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی