Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مریم میرزاده عصر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: انتقال خون نهادی مقدس و مردمی بوده که شعار آن اهدای زندگی به افراد نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی است.

وی افزود: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز همیشگی و دائمی بوده و با وجود پیشرفت‌های علمی هنوز جایگزینی برای این ماده حیاتی کشف نشده و انتقال خون همواره نیازمند اهداکنندگانی است که با نیت پاک برای کمک به سایر انسان‌ها پیش قدم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: انتقال خون کشور و استان کرمانشاه در سال‌های اخیر با کاهش تعداد اهداکنندگان مواجه شده و شیوع ویروس کرونا طی ۲ سال گذشته نیز باعث افزایش آمار شده اما با کمک مردم هیچگاه اجازه ندادیم که آسیبی به نیازمندان به خون وارد شود.

میرزاده بیان کرد: در ایام شیوع کرونا حضور کارمندان و ساعت کاری با محدودیت مواجه شد اما پرسنل انتقال خون استان کرمانشاه بدون هیچ چشم داشتی و برای کمک به بیماران نیازمند در محل کار حاضر شدند اما انتقال خون استان با مشکلات اعتباری روبه‌رو است.

وی با اشاره به اینکه ایام نوروز شاهد افزایش سفرها در استان کرمانشاه خواهیم بود، خاطر نشان کرد: در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی و آغاز سفرها تعداد اهدا کنندگان خون به مراتب کمتر خواهد شد و به همین سبب از اهداکنندگان مستمر خون و سایر افراد تقاضا داریم برای جبران کمبودها و کمک به بیماران در روزهای پایانی سال برای اهدای خون اقدام کنند.

سرپرست انتقال خون استان کرمانشاه اضافه کرد: عمر فرآورده خونی پلاکت تنها سه روز است و شاید بتوان سایر فرآورده‌های خونی را ذخیره کرد اما برای کمک به بیماران تالاسمی، سرطانی که نیازمند به پلاکت هستند به اهدای مداوم خون نیازمند هستیم و در این راستا فعالیت تیم‌های سیار نیز افزایش یافته است.

میرزاده گفت: بلافاصله بعد از پایان تعطیلات نوروزی ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود که این موضوع نیز خود سبب کاهش تعداد اهدا کنندگان خون می‌شود و انتقال خون استان برای ایام تعطیلات و ماه مبارک رمضان نیازمند ذخیره خونی مناسب است و بر همین اساس مرکز اهدای خون کرمانشاه از روز اول تا ۱۲ فروردین از ساعت هشت صبح تا هفت عصر و روز جمعه از ساعت هشت صبح تا ۱۳ ظهر فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان نیز مرکز اهدای خون کرمانشاه از ساعت هشت صبح تا ۱۲ بامداد اهداکنندگان را پذیرش می‌کنند در صورتی که در ماه رمضان در طول روز منعی برای اهدای خون وجود ندارد.

سرپرست انتقال خون استان کرمانشاه گفت: مشارکت بانوان در اهدای خون در سراسر کشور و استان کرمانشاه پایین بوده و این میزان ۶ درصد است در صورتی که محدودیتی برای اهدای خون بانوان وجود ندارد و چنانچه این بانوان دارای مشکل باشند انتقال خون بر اساس وظیفه خود از آنها اقدام به خون گیری نخواهد کرد.

میرزاده همچنین با اشاره به برگزاری پویش‌های مختلف در طول سال توسط انتقال خون استان کرمانشاه، تصریح کرد: نذر خون و برگزاری پویش‌های مختلف همواره یکی از راهبردهای انتقال خون استان کرمانشاه برای ارتباط با اهداکنندگان بوده و این پویش‌ها طی سال آینده با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مرکز شماره ۲ انتقال خون کرمانشاه نیز در بیمارستان معتضدی کرمانشاه واقع در خیابان شهید جعفری فعال است و روزانه آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.

کد خبر 5447911

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه اهدای خون اهدا خون انتقال خون کرمانشاه نذر خون پلاکت سفرهای نوروزی اهدای خون بانوان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا حوادث چهارشنبه سوری نوروز خطبه های نماز جمعه اردوهای راهیان نور عکس استانها سفر استانی گرگان شیوع کرونا جهاد تبیین نوروز 1401 انتقال خون استان کرمانشاه اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از خروجی مدل های هواشناسی، سامانه‌ بارشی حاکم در جو منطقه، همچنان تا شنبه هفته آینده، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان می‌شود.

وی افزود: بارش که غالباً طی ساعاتی از ظهر تا اواخر وقت هر روز و در نیمه شمالی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ بخصوص در روز جمعه و در مناطق یاد شده، با رگبار تگرگ، آبگرفتگی معابر و رواناب نیز همراه می‌گردد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه نصریح کرد: در روز یکشنبه موقتاً از شدت بارندگی در سطح استان کاسته می‌شود؛ اما در روزهای دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، مجدداً شاهد بارش هایی همراه با رعدوبرق، بویژه در نیمه شرقی استان خواهیم بود.

به گفته زورآوند دمای روزانه‏ هوا که تا پایان هفته بشکلی نسبتاً محسوس کاهش می‌یابد؛ در روزهای شنبه و یکشنبه روندی افزایشی خواهد یافت.

کد خبر 6094080

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در البرز در روزهای پایانی هفته
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان
  • باران در راه خراسان رضوی
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه