Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@14:31:51 GMT

احداث ۱۲۵و مرمت ۹۸۶ خانه توسط گروه‌های جهادی فارس

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۰۸۴۲

احداث ۱۲۵و مرمت ۹۸۶ خانه توسط گروه‌های جهادی فارس

ایسنا/فارس رئیس بسیج سازندگی فارس گفت: گروه‌های جهادی در این استان امسال کار احداث ۱۲۵ واحد و ۹۸۶ واحد مسکونی را در فارس اجرایی کردند.

سرهنگ اسماعیل قزل‌سفلی عصر سه‌شنبه ۲۴ اسفند در نشست خبری مجازی تشریح فعالیت‌های گروه‌های جهادی در ایام نوروز گفت: اولویت در هر کشوری انسجام و وحدت درونی است که برگرفته از توان و حضور مردم در صحنه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس بسیج سازندگی فارس، جریان جهادی یکی از مولفه‌های قدرت نرم هر کشوری است که این روزها به بلوغ و تکامل رسیده است.

او گفت: جریان جهادی هر جایی وارد شده کار را جلو برده است و این جریان یکی از اهدافش این است که روحیه جهادی و همت و تلاش را در بین اقشار مختلف مردم جاری کند و در بسیج سازندگی نیز بسترسازی، ساماندهی، حمایت و صیانت از گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: گروه‌های جهادی در طول سال در رزمایش‌های مختلف کارهای بزرگی انجام دادند و در نوروز هم این جریان جهادی ادامه دارد و جهادگران در نوروز هم برای خدمت به مردم برنامه‌ریزی کردند و ما هم تلاش کردیم تسهیل‌گری و حمایت کنیم تا این خدمت‌رسانی به صورت هدفمند اجرا شود.

قزل‌سفلی ادامه داد: بسیج سازندگی بستر را برای تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی فراهم می‌کند تا خدمت‌رسانی هدفمند برای مردم داشته باشند و برای این کار مدل جدیدی به‌کار می‌گیریم که این مدل قرارگاهی است برای اینکه بسترسازی و تعریف عرصه و هماهنگی بیشتر ایجاد شود ۸ قرارگاه طراحی شده است.

او خاطرنشان کرد: قرارگاه‌ها پهنه‌ای یا منطقه‌ای هستند که در ۵ منطقه استان ساماندهی شدند  در هر کدام از قرارگاه‌ها یک شهرستان محوری ساماندهی و بسترسازی این اردوها را انجام می‌دهد علاوه بر آن ۳ قرارگاه قشری بسیج دانشجویی، گروه‌های دانش‌آموزی و گروه سلامت و بهداشت نیز تحت عنوان قرارگاه عملیات جهادی فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: در ذیل این ۸ قرارگاه ۴۱۰ گروه جهادی برنامه اعلام کرده و در روزهای آینده به هزار گروه نیز ممکن است برسد.

به گفته او، ۵ هزار نفر جهادگر ذیل قرارگاه‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند از ۲۴ اسفند شروع شده تا ۱۴ فروردین‌ماه در قالب اردوهای یک تا ۷ روزه ادامه دارد.

قزل سفلی خاطرنشان کرد: سلامت و بهداشت، فرهنگی، اجتماعی با تاکید بر کاهش آسیب‌ها، تربیت و آموزش، فنی و عمرانی، مسکن و ساخت مسکن که برای مددجویان کمیته امداد آغاز شده و بسیج آبرسانی که به صورت تخصصی به این امر پرداخت می‌شود، اقتصاد و اشتغال و کارآفرینی برای مناطق محروم با الگوی صندوق‌های قرض‌الحسنه از جمله عرصه‌های فعالیت است تا به اقتصاد مناطق حاشیه‌نشین و روستاها کمک شود.

او گفت: ۳۲۱ نقطه در استان محل انجام خدمات جهادی هدفمند در نوروز است و برنامه‌ریزی خوبی هم در قالب قرارگاهی انجام شده و از ظرفیت دستگاه‌ها و استانداری نیز استفاده می‌شود تا مدیران و فرمانداران پشتیبانی حداکثری از گروه‌های جهادی و فعالیت‌های محرومیت‌زدایی داشته باشند.

قزل‌سفلی افزود: از ظرفیت بنیاد علوی و خیرین و دیگر نهادهای مرتبط استفاده و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی انجام شده است خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم به عنوان بسیج سازندگی بستری فراهم کنیم که بچه‌های جهادی با خیال آسوده به خدمت‌رسانی هدفمند بپردازند.

رئیس بسیج سازندگی فارس گفت: کمک‌های مومنانه و میز خدمت و دیگر خدمات عمومی نیز در ایام نوروز خواهیم داشت و گفتمان جهادی با ابزار هنر و رسانه می‌تواند به یک ادبیات غالب تبدیل شود و رسانه‌ها در حد توان تلاش کنند تا کار جهادی دیده شود و گفتمان همت و تلاش گسترش و استمرار پیدا کند.

قزل‌سفلی از رسانه‌ها درخواست کرد که شعار سراسری بهار خدمت را دنبال کنند و گفت: در ایام عید گروه‌های جهادی جغرافیامحور یا محله‌محور هستند یا به صورت قشری فعالیت می‌کنند و حرکت‌های جهادی تمرینی برای اعضا است تا تبدیل به نیروهای تراز انقلاب اسلامی شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بسیج سازندگی فارس نوروز استانی اقتصادی احداث خانه برای محرومان مرمت خانه محرومان گروه های جهادی خدمت رسانی قزل سفلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

گروه‌های جهادی کاشان در سیل اخیر به یاری مردم سیل‌زده در منطقه شتافتند.

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074877 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس