Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:42:47 GMT

گسل های فعال و نیمه فعال تهران شناسایی شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۱۱۳۶

گسل های فعال و نیمه فعال تهران شناسایی شود

به گزارش ایرنا، محمدحسن نامی عصر سه شنبه در دومین نشست ستاد ویژه مدیریت بحران کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه شهر تهران نیاز به مدیریت یکپارچه دارد و در آینده باید به سمت مدیریت‌ یکپارچه شهری برویم، عنوان کرد: باید محدوده گسل های فعال و نیمه فعال شناسایی شوند. به ویژه در جاهایی که قرار است  گودبرداری هایی انجام شود باید حریم گودبرداری ها با گسل ها مشخص و در ساختمان سازی ها در اطراف گسل مراقبت و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه در مواقعی مانند زلزله امدادرسانی از طریق زمینی در تهران شاید غیرممکن باشد، باید ناوگان هوایی را تقویت کنیم تا کمک رسانی از طریق هوایی انجام شود. علاوه بر این باید ببینیم که مواردی که برای استان های معین تعیین کرده ایم آیا می توانند از طریق زمینی تامین شوند؟ از این جهت تامین ناوگان هوایی در چند نقطه تهران که آمادگی امداد رسانی داشته باشند، می تواند مد نظر قرار گیرد. 

همچنین مدیرعامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این نشست درباره اقدامات این سازمان برای شب چهارشنبه سوری گفت: اقدامات سازمان آتش نشانی از حدود یک ماه پیش مبنی بر آگاهی رسانی به مردم درباره خطرات چهارشنبه سوری از طریق استفاده از ظرفیت‌های سرای محلات آغاز شد.

مهدی داوری با بیان اینکه در تهران هر روز  ۱۴۰۰ آتش نشان شیفت هستند که امروز یکهزار نفر دیگر فراخوان شدند، اظهارکرد: در ۴۴۰ نقطه خودروهای سبک و سنگین در نقاط مختلف شهر مستقر می شوند. ۸۰ درصد آتش سوزی ها در این شب  از ۱۷ عصر تا ۲۴ شب در معابر رخ می دهند. بر همین اساس خودروهای واترجت شهرداری نیز می تواند موثر باشد و شهرداری تهران آمادگی کامل برای امداد رسانی دارد. 

وی  ادامه داد: حدودا ۲۵ درصد آتش سوزی ها مربوط به فضاهای سبز می شود. همچنین دستورالعمل مربوط به سطل های مکانیزه نیز یکی از نکاتی است که فعالیت مضاعفی برای پاکسازی آنها خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی درباره بسته شدن خیایان شریعتی به دلیل احتمال سقوط تاورکرین (جرثقیل برج ساز) در این خیابان بیان کرد: خیابان شریعتی  به دلیل احتمال سقوط تاورکرین بسته شده  و ترافیک پس زده است. معمولا عملیات بازکردن تاور کرین ها زمان‌بر است، به همین‌ دلیل تا ساعت ۲۴ امشب عملیات موثری برای بازکردن انجام نمی شود و پس از آن عملیات حل این مشکل انجام‌می شود. تاورکرین ها سالهاست که برای شهر مشکل  ایجاد می کنند.

حامد یزدی مهر سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: موضوعات مطروحه در این نشست را در ۱۶ شهرستان استان تهران مطرح و پایه ریزی کرده ایم. انتظار داریم با هماهنگی استانداری تهران این مباحث را در شهرستان های استان تهران به صورت تمرین مشترک پیاده سازی کنیم.

علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران هم در پایان این نشست اظهار کرد: مدارس شهر تهران وضعیت مطلوبی ندارند  و بسیاری از مدارس فرسوده و سست هستند و از  نظر وضعیت مدارس جزو سه استان آخر کشور هستیم. بنابراین بهتر است گزارش رفع خطر مدارس شهر تهران به اداره کل نوسازی مدارس استان تهران سپرده شود.

برچسب‌ها سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شهر تهران مدیریت بحران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شهر تهران مدیریت بحران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شهر تهران مدیریت بحران سازمان آتش شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیر ۲ نفر که با ۳۷ ضربه چاقو اقدام به قتل مدیرعامل یک شرکت پخش لوازم آرایشی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار علی ولیپور گودرزی روز دوشنبه گفت: چندی پیش، کشف جسد مردی در خانه‌اش واقع در یک برج ۲۰طبقه در محله کوهک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

وی گفت: طولی نکشید که ماجرای این مرگ مشکوک در بیسیم‌های کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مخابره و دقایقی بعد تیم بررسی صحنه جرم پا به طبقه پانزدهم برج مورد نظر گذاشتند.

سردار گودرزی ادامه داد: کارآگاهان جنایی پس از ورود به محل با جسد مردی ۴۳ساله مواجه شدند که هدف ۳۷ ضربه بی‌رحمانه چاقو قرار گرفته بود؛ بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که مقتول در شغل پخش لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت داشته است و عاملان این جنایت پس از ارتکاب جرم به‌دنبال اسناد و مدارکی داخل خانه بوده‌اند.

وی افزود: کارآگاهان که در جریان بررسی‌های تخصصی صحنه جرم متوجه دوربین‌های مداربسته برج شده بودند در بازبینی فیلم‌ها دریافتند، موتورسیکلتی با ۲ سرنشین مقابل برج توقف کرده و مرد جوانی از موتور پیاده و وارد خانه مقتول شده است؛ نیم ساعت بعد از حضور وی، نفر دوم نیز وارد خانه قربانی شده و دقایقی بعد هر ۲ با عجله و شتاب از برج خارج شده و سوار بر موتورسیکلت از محل متواری شدند و بعد از رفتن مردان جوان، دیگر هیچ رفت‌وآمدی به خانه مقتول صورت نگرفته بود.

سردار گودرزی گفت: در نخستین‌گام با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم و اقدامات کارآگاهی، مشخصات ۲ مرد موتورسوار داخل فیلم شناسایی و مشخص شد که آن‌ها با مقتول اختلاف مالی هشت میلیارد ریالی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را در تهران و یکی از شهر‌های شمالی کشور شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم قضایی، آن‌ها را طی ۲ عملیات جداگانه بازداشت کردند.

دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری شروری خبر داد که با سلاح گرم اقدام به تخریب اموال عمومی در جنوب غرب تهران کرده بود.

سرگرد محمد زیدی در این خصوص اظهار کرد: ماموران پایگاه دهم سازمان اطلاعات پلیس تهران هفته گذشته خبری را درخصوص تخریب اموال عمومی توسط یکی از اراذل و اوباش شرور منطقه خانی آباد دریافت کردند که با سلاح جنگی خود به منظور قدرت نمایی اقدام به تیراندازی و تخریب چندین خودرو پارک شده در منطقه کرده بود.

وی ادامه داد: به محض دریافت این خبر پرونده‌ای تشکیل و تیم‌های عملیاتی برای شناسایی و دستگیری متهم وارد عمل شدند.

به گفته سرگرد زیدی، طی اقدامات انجام شده ماموران طی یک هفته سرانجام روز گذشته مشخص شد این متهم پس از این قدرت نمایی از محل متواری و در مخفیگاه خود پنهان شده است.

سرگرد زیدی تصریح کرد: با به کار بردن شگرد‌های پلیس مخفیگاه این فرد شرور شناسایی و پس از اخذ دستورات قضایی نسبت به دستگیری این فرد اقدام شد که طی آن متهم دستگیر و در خصوص سلاح جنگی در بازجویی اولیه و تخریب اموال عمومی اعتراف کرد.

وی بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه وی نیز یک قبضه سلاح گرم و تعدادی سلاح سرد نیز کشف شد که ضمیمه پرونده شده و برای تحقیقات بیشتر به دادسرا منتقل شد.

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران یادآور شد: پلیس حافظ امنیت شهروندان است و در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد برهم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است | استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است/ استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • پایان تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران برای شناسایی استعدادها
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو