Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان از بستری ۱۳ بیمار تا ساعت ۲۰ شب چهارشنبه سوری در اصفهان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹ نفر سرپایی درمان و ۴ نفر بستری شده اند.

فریدون عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تا ساعت ۲۰ شب چهارشنبه سوری ۱۳ بیمار در مرکز سوانح سوختگی اصفهان پذیرش شده‌اند که همگی مرد بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به درمان سرپایی ۹ نفر از مصدومان، ادامه داد: تا این لحظه، چهار نفر نیز بستری شده‌اند، سن حادثه دیدگان نیز بین ۱۵ تا حدود ۱۸ سال است که اکثراً جوان هستند و فقط یک بیمار ۲۹ ساله در میان حادثه دیدگان وجود دارد.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان ناحیه صورت را جز شاخص‌ترین قسمت‌های حادثه دیده در میان بیماران دانست و گفت: در بین بیماران، آسیب به چشم و دست نیز وجود داشته است البته امسال بحث سوختگی به تنهایی نیست بلکه اکثر مصدومان از مواد محترقه انفجاری استفاده کرده‌اند که در ساخت و تولیداشان، هیچیک از قوانین استاندارد رعایت نشده است.

وی بیشترین مصدومان را مربوط به شهرستان اصفهان معرفی کرد و خاطرنشان کرد: بقیه مصدومان از شهرستان‌های شاهین‌شهر، چادگان، میمه، اردستان و فلاورجان به اصفهان فرستاده شده‌اند همچنین سوختگی دو نفر از بستری شدگان ۲۵ درصد و یک مورد نیز ۱۵ درصد بوده است.

عابدینی درباره احتمال افزایش حادثه دیدگان نیز گفت: به طور حتم با افزایش مراجعان در ساعت‌های پایانی شب رو به رو خواهیم شد چون سال گذشته حدود ۵۱ مراجعه کننده داشتیم که سه نفرشان بستری شدند همچنین بیشتر بیماران در ساعت ۹ تا نیمه شب مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز مراجعات بیماران مربوط به حوادث چهارشنبه سوری از ۱۹ اسفندماه، افزود: در تاریخ‌های ۲۲ اسفندماه نیز سه حادثه دیده، ۲۳ اسفند دو بیمار به مرکز درمانی سوانح سوختگی مراجعه کردند و بقیه موارد نیز مربوط به امروز بوده است.

رئیس بیمارستان سوانج سوختگی امام موسی کاظم (ع) به والدین توصیه کرد در این شب مراقب فرزنداشان باشند و گفت: برخی از این آسیب‌ها حتی با بهترین اقدامات درمانی نیز قابل جبران نیست و اثر آن تا آخر عمر برای فرد باقی می‌ماند.

وی درباره آمادگی بیمارستان برای پذیرش بیماران حوادث چهارشنبه سوری نیز خاطرنشان کرد: بیمارستان سوانح سوختگی همراه با مراکز درمانی فیض و امین در حالت آماده‌باش کامل هستند، اگر مورد چشم پزشکی و نیازمند به عمل جراحی باشد در بیمارستان فیض عمل می‌شود، آسیب‌های ناحیه شکم به بیمارستان کاشانی، الزهرا (س) یا امین فرستاده می‌شود و مواردی که در ارتباط با انفجار دست و سوختگی باشد در بیمارستان امام موسی کاظم (ع) بستری می‌شود که در آماده باش کامل قرار دارد.

عابدینی نخستین اقدام در هنگام سوختگی را خارج شدن از محیط دانست و گفت: در گام بعدی باید لباس بیمار را از بدن او خارج کرده و او را روز زمین خواباند، بدن را با پارچه تمیز خشک کرده و اگر زیورآلاتی در عضو آسیب دیده وجود دارد، خارج کنیم، اگر سوختگی شدید نباشد می‌توان محل را با آب سرد ده دقیقه شست‌وشو کرد اما به هیچ وجه از موادی مثل ماست یا خمیردندان استفاده نشود.

کد خبر 562056

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حوادث چهارشنبه سوری مصدومان چهارشنبه سوری سوختگی شدید شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امام موسی کاظم چهارشنبه سوری سوانح سوختگی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد

حمیدرضا آذرنگ بازیگر سریال نون خ۵، از مصدومیت سعید آقاخانی کارگردان و بازیگر سریال و عدم توقف کار با وجود آسیب‌دیدگی او نوشت.
 
آذرنگ در صفحه شخصی خود نوشت:  قرار نبود از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.
 
چند روزی تو بیمارستان بستری بود، گفتند باید استراحت مطلق داشته باشه، قبول نکرد…
 
قصه عوض شد تا نورالدین از ارتفاع بیفته و جا بمونه از گروه که کار عقب نیفته، امیرِ وفایی مسیرِ نورالدین رو از گروه جدا نوشت…
 
یه مدت تو یه ماشین کَمپِر درازکِش مونیتور رو می‌دید و پیغام‌هاش رو با صدای دردآلود به گروه می‌رسوند، باز راضی نشد با کمربندِ طبی و عصا تاتی تاتی می‌اومد سر صحنه و لوکیشن و کارش را می‌کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را فاش کرد
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد/ عکس