Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@01:12:33 GMT

حافظان و قاریان قرآن در کردستان تجلیل شدند/انتشار

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۱۵۵۴

حافظان و قاریان قرآن در کردستان تجلیل شدند/انتشار

گزوه استان‌ها - حافظان و قاریان قرآن کریم با حضور مسئولان در مرکز استان کردستان تجلیل شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آئین تجلیل از حافظان و قاریان قرآن کریم امشب با حضور مسئولان استانی به مناسبت ایام‌سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان در سنندج تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در این مراسم با اشاره به ضرورت برخورد صحیح و تاکید پیامبر اکرم(ص) بر نیکی به جوانان اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) فرمودند: اوصیکُمْ بِالشُّبّانِ خَیْرا فَاِنَّهُمْ اَرَقُّ اَفـْئِدَةً اِنَّ اللّه َ بَعَثَنى بَشیرا وَ نَذیرافَحالَـفَنِى الشُّبّانُ وَ خالَفَنِى الشُّیوخُ، ثُمَّ قَرَاَ «فَطالَ عَلَیْهِمُ الاَْمَدُ فَقَسَتْ قُلوبُهُمْ»؛ شما را به نیکى با جوانان سفارش مى‌کنم، چرا که آنان، دل‌هاى رقیق‌ترى دارند، بهراستى که خداوند، مرا بشارت دهنده و هشدار دهنده برانگیخت، جوانان با من همپیمان شدند و پیران با من به مخالفت برخاستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنگاه این آیه را خواندند: «و عمر آنانبه درازا کشید و دل‌هایشان سخت گردید». 

وی از جوانی به‌عنوان منشا حق پرستی، ایمان و انصاف یاد کرد و گفت: حضرت علی اکبر(ع) هم فرموده‌اند: «اگر ما برحقیم از مرگ هیچ هراسی نداریم».

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: با تدبر در آیه وَنَزَّلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ تِبْیَانًا لِکُلِّ شَیْءٍ وَ هُدًى وَرَحْمَةً وَ بُشْرَىٰ لِلْمُسْلِمِینَ می‌توان گفت قرآن کریم خود تبیین‌گر و تبیان بر همه چیز است و قاری و حافظ قرآن هم باید تببین‌گر باشد.

گلاویژ فتاحی، معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان با اشاره به دو مولفه جوان‌باور و جوان‌یاور بودن افراد جامعه اظهار کرد: این دو مولفه زمینه پیشرفت جوانان را فراهم خواهد کرد و سازمان‌های مردمی در ترفیع مشکلات امروز جوانان نقش مثبت و مطلوبی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مناطق منفصل شهری ظرفیت مهمی برای کار در حوزه قرآن و پژوهش، برنامه‌های فرهنگی و هنری است، تصریح کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در این مناطق توسعه بدهند.

فتاحی عنوان کرد: در هفته آینده زمین چمن فوتبال منطقه منفصل شهری ننله آماده بهره‌برداری خوهد شد‌.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: فعالیت‌های قرآنی استان توسعه می‌یابدعضو مجلس خبرگان رهبری: مسئولان به وضعیت معیشتی قاریان قرآن رسیدگی کنندمسئولان استان کردستان همانند جشن‌های نوروزی به "ترویج قرآن" هم توجه کنند

در پایان این مراسم فعالان قرآنی، حافظان و قاریان قرآن کریم سنندج تجلیل شدند.

انتهای پیام/486/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حافظان و قاریان قرآن استان کردستان تجلیل شدند قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

کد خبر 848108 منبع: میزان برچسب‌ها قرآن - فعالیت‌ها خبر مهم مسیحیت سوئد

دیگر خبرها

  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • نماینده ولی فقیه : برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند / برخی از کسانی که برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو