Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان جبهه پایداری در مجلس که مشهور به تندروی در مسائل مختلف از جمله سیاست خارجی‌اند به دنبال تشکیل کمیته ضدبرجام در پارلمان هستند.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و یکی از جدی‌ترین مخالفان برجام با انتشار یک توئیت از تشکیل یک کمیته ۵ نفره در مخالفت با تیم مذاکره‌کننده در صحن مجلس و درخواست این کمیته برای دیدار با رئیس‌جمهور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا پژمان‌فر دیگر نماینده مشهد که این روزها نامش به عنوان یکی از اعضای کمیته پنج نفره ضد برجام بر سر زبان‌هاست در این خصوص می‌‎گوید: « با تغییر دولت‌ وضع هیچ فرقی نکرده است. ما وظیفه مراقبت خودمان را داریم و طبیعتا باید با یک نگرانی این موضوع را جلو ببریم؛ اگرچه به هرحال شرایط یک مقدار بهتر از وضع گذشته است اما در عین حال ما باید تا آخرین لحظه این مراقبت را انجام دهیم.»

تشکیل این کمیته و سخنان پژمان‌فر در مورد تغییر نکردن شرایط در دولت رئیسی نسبت به زمان حسن روحانی، بیانگر یک واقعیت مهم است و آنهم اینکه کشور برای تغییر احتیاج به یک اقتصاد باثبات نیاز دارد. شرایط آرام هم در صورتی حاصل می‌شود که ما بتوانیم به یک توافق خوب برسیم و برجام را احیا کنیم. این مسیری است که باید  برویم حالا می‌خواهد راننده این خودرو رئیسی باشد یا حسن روحانی.

بیشتر بخوانید :

چرا باقری کنی تیم مدعی انقلابی گری را از مذاکرات حذف کرد؟

جرئیات کمیته ۵ نفره ضدتوافق در مجلس/ خانه ای روی آب

چرا روحانی از مذاکرات برجامی رئیسی دفاع می‌کند؟

پایداری‌ها فکر نمی‌کردند که سید ابراهیم رئیسی و تیم دیپلماسی او هم نعل به نعل همان راهی را بروند که حسن روحانی و تیم سیاست خارجی او رفت. این هم مسیری هم به خاطر این معناست که حضور در قوه مجریه یعنی قرار گرفتن در عرصه عمل. در این جایگاه نمی‌شود شعار داد و کشور را اداره کرد.

مردم انتظار حل شدن مشکلات را از دولت دارند. حتی خرابی پله برقی مترو را هم از چشم رئیس جمهور می‌بینند و این یعنی رئیس دولت هر که می‌خواهد باشد باید مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

حضور در دولت یعنی آشنا شدن با واقعیت‌های جامعه و اداره کشور. میزان مخارج دولت به اندازه‌ای است که رئیس جمهور و تیم او باید زمین را به زمان برسانند تا هر ماه این مخارج را پرداخت کنند. حقوق کارمندان دولت و یارانه بگیرها با شعار دادن به دست نمی‌آید.

الان هم رئیسی و مذاکره کنندگان بنا بر واقعیت‌های جامعه پشت میز مذاکره نشسته‌اند و سعی می‌کنند به یک توافق خوب برسند که تداوم داشته باشد. اگر آنها بتوانند برجام را احیا کنند قطعا در سه سال باقی مانده از دولت رئیسی مردم با ثبات بیشتری زندگی خواهند کرد. همانگونه  که در دولت اول حسن روحانی، معنای ثبات را به خوبی درک کردند.

حالا شاید بهترین زمان است که بگوییم که مسیررفته شده توسط روحانی در اداره کشور درست‌ترین راه بوده که یک دولت می‌توانسته برای اداره کشور طی کند.

۲۱۲۱

کد خبر 1612960

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی سیدابراهیم رئیسی مذاکرات وین حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال

وزیر کار با بیان "برای تحقق شعار سال باید در مسیر جهش تولید گام برداریم."، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امسال با کارگران فرمودند که جهش از رشد متفاوت است؛ جهش یعنی چند گام بلند برداشتن و سیر صعودی سپری کردن که باید در این مسیر پیش رویم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ سید صولت مرتضوی, وزیرتعاون,کار و رفاه اجتماعی در گرامیداشت هفته کار و کارگر در «مراسم اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران» با حضور مدیران عامل کارخانه‌ها، فعالان اقتصادی و جمعی از کارگران و کارآفرینان استان تهران  در کارخانه «ساپکو»  با اشاره به عجین شدن روز کارگر و روز معلم افزود: باید بگویم هم کارگران معلم هستند و هم معلم‌ها کارگر. معلم در کسوت تعلیم و تربیت است و کارگر علاوه بر این در کسوت‌ها در بخش تولید و رونق نیز فعال است.

وی بیان کرد: موضوع کار و تولید یکی از مولفه‌های بزرگ در تکریم بشریت است.در احکام و آموزه‌های دینی ما به این موضوع اشاره شده، آن گوهر گران‌بهایی که جایگاه انسان را رفعت می‌بخشد، سعی، تلاش و کوشش است. مقام معظم رهبری امسال به منظور ایجاد استقلال شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب کردند. گرچه مخاطب شعار ایشان آحاد مختلف جامعه مانند مدیران، فرهنگیان، کارفرمایان و... هستند، اما مخاطب اصلی جامعه کار و تولید است.

وزیر کار تاکید کرد: کشورهایی که به استقلال برسند در تمام مولفه‌های حاکم و رایج بر مدیریت کلان جهان اثرگذار هستند. بعضی از کشورها دارای استقلال سیاسی و برخی دارای وابستگی سیاسی هستند. برخی‌ها استقلال اقتصادی و برخی وابستگی اقتصادی دارند.

مرتضوی با اشاره به اینکه  اثرگذاری استقلال سیاسی برای هر قومی زمانی در جهان موثرتر خواهد بود که توام با استقلال اقتصادی باشد افزود: در دهه گذشته رهبر انقلاب به موضوع استقلال اقتصادی به مبحث رشد و جهش تولید، اقتصاد مقاومتی پرداخته‌اند. امسال بر جهش تولید نیز تأکید کردند. در ملاقاتی که به مناسبت روز کارگر با ایشان داشتیم فرمودند که جهش از رشد متفاوت است. جهش یعنی چند گام بلند برداشتن و سیر صعودی سپری کردن.

وی با تأکید بر اینکه  ما در اجرای فرمان رهبر انقلاب باید به این موضوع توجه کنیم، اکنون استقلال سیاسی کشور ما در کره زمین زبانزد است ادامه داد: استقلال فرهنگی ما بی‌نظیر است و در حوزه استقلال اقتصادی هم گام‌های بلندی برداشته‌ایم، زیرا این کشور 40سال با تحریم‌ها مواجه بوده است. اما اکنون در بخش‌های مختلف حوزه نرم‌افزار و سخت افزار ما پیشرفت‌های بسیار وسیعی را داشته‌ایم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • گام عملی برای جهش تولید
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد