Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله‌العظمی  سیدمحمدعلی علوی گرگانی در خرداد سال ۱۳۱۸ شمسی در نجف به دنیا آمد پدر بزرگوار ایشان آیت‌الله سیدسجاد علوی از عالمان و فقهای شهرستان گرگان بود و این مرجع تقلید در نزد پدر بزرگوارشان ادبیات عرب را آموختند.

ایشان علاوه بر سال‌ها تدریس در سطوح عالی حوزه، صدها شاگرد نیز در حوزه علمیه قم تربیت کردند از دیگر اقدامات پرخیر و برکت ایشان می‌توان به ساخت چندین مسجد و درمانگاه در استان‌های گلستان و سمنان اشاره کرد همچنین تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران نیز از دیگر اقدامات ارزشمند ایشان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی ارتحال مرجع عالی‌قدر اسلام «آیت‌الله العظمی علوی گرگانی» مسوولان گلستانی پیام‌های تسلیت صادر کردند.

* استاندار گلستان در پی ارتحال حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی مرجع عالیقدر جهان اسلام پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم جلیل القدر و دانشمند فرزانه حضرت آیت الله العظمی سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی رضوان‌الله علیه موجب تاثر و تالم شد بی‌تردید نگارستان ایران فقیهی عالی مقام و مرجعی بصیر را از دست داده است که در طول عمر شریف و با برکت خود از محضر اساتیدی، چون آیت‌الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی امام خمینی، آیت‌الله حائری‌شیرازی، آیت الله سیدمحمد محقق‌داماد و آیت الله حاج آقا مرتضی حائری‌یزدی بهره برد و صد البته شاگردانی توانمند را تربیت کردند.

مردم انقلابی ایران اسلامی و استان گلستان هرگز منبر‌های دلنشین این مرجع بزرگ شیعیان جهان را از یاد نخواهند برد و فراتر از آن بیش از ۶۰ اثر فقهی چاپی و خطی ایشان روشنگر جویندگان علم و معرفت در تمامی ادوار خواهد بود.

اینجانب ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی رضوان الله علیه را به محضر حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی، سلسله جلیله روحانیت و مرجعیت شیعه، بیت معزز ایشان و تمامی مردم داغدار گلستان و ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال غفران الهی برای ایشان و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت دارم.‌

* متن پیام آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه استان گلستان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

ارتحال عالم بزرگوار و مرجع گرامی حضرت آیت الله علوی‌گرگانی (قدس سره) موجب تاسف و تاثر گردید.

ایشان در کرسی تدریس شاگردانی را تربیت و در مسند هدایت بسیاری را به مکتب اهل بیت (ع) جذب نمود.

اینجانب این مصیبت را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه ، مقام معظم رهبری ، حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان گلستان و بیت محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان خصوصا همسر گرامی  و  فرزندان مکرم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید کاظم نورمفیدی

 

سردار ملک شاهکوهی و حجت الاسلام عبدالعلی ایمانی فرمانده و مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوا استان گلستان  در پیامی ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی را تسلیت گفتند.

* متن پیام فرمانده و مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا استان گلستان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شیء إلى یوم القیامة

خبر رحلت ملکوتی عالم فرهیخته و مرجع تقلید شیعیان جهان اسلام ؛ حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی موجب تاثر و تاسف عمیق اینجانبان شد.

مرحوم آیت الله العظمی علوی گرگانی عمری را به تبیین تعالیم مکتب اسلام ناب محمدی در حوزه های علمیه گذرانید و فقدان ایشان خسرانی جبران ناپذیر برای دیار دارالمومنین گرگان و ایران اسلامی است.

مردم استان گلستان بخصوص شهر گرگان هیچگاه بیان شیوا و سخنان دلنشین این عالم برجسته جهان اسلام را در منابر مختلف از یاد نخواهند برد.

اینجانبان ضمن عرض تسلیت به بیت معزز و معظم ، آحاد مردم  ولایتمدار و مقلدان مومن ایشان ، برای آن مرحوم علو درجات الهی و همنشینی با اهل بیت عصمت و طهارت را خواستاریم.

* محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پیامی ارتحال سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعیان را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

انّا للّه و انّا الیه راجعون

با کمال تاسف و تاثر؛ خبر ارتحال مرجع انقلابی عالیقدر، بیدار و مدافع غیور حریم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام «حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی»، در آستانه ی میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (ع) که ایشان  خود از دلبستگان و منتظران آن امام موعود بود؛ غمی جانکاه و سترگ بر دل ما نهاد.

اینجانب ارتحال مدافع و زبان گویای حق و  دفاع از احکام الهی، خادم دلباخته ی آستان نبوت، امامت و ولایت، پاسبان حضرت ولی الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء را که در عمر پُر بارش همواره مشحون از نُصح و خیرخواهی برای کیان اسلام و تشیّع و دلسوزی برای همه بندگان خدا بود را به بیت معظم له؛ مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و ملت ولایت مدار ایران اسلامی و بالاخص در استان گلستان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

امید در سایه ی الطاف الهی و تمسک و توجه به سیره ی نبوی، علوی، رضوی و مهدوی و گوش سپاردن  و عمل کردن به منویات حضرت امام خامنه ای در گام دوم انقلاب اسلامی و در مسیر جهاد تبیین؛ همواره پیرو مرجع عالیقدر و خادم اهل بیت (ع) و پاسدار این مرز پرگُهر باشیم.

گفتنی است، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی (متولد ۱۳۱۸ش) از مراجع تقلید شیعه و از استادان درس خارج فقه و اصول فقه در قم  و  از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی بوده است. این مرجع فقید دارای تألیفات مختلفی بوده که در قالب نرم‌افزار توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است. وی علاوه بر سال‌ها تدریس در سطوح عالی حوزه و تربیت صدها شاگرد در حوزه علمیه قم، ساخت چندین مسجد و درمانگاه در استان‌های گلستان و سمنان و همچنین تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات اجتماعی این مرجع و فقیه انقلابی است.

با صدور اطلاعیه‌ای آخرین جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت الله علوی گرگان در شهرهای گرگان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیت مرحوم آیت الله العظمی علوی گرگانی دقایقی پیش با صدور اطلاعیه‌ای به شرح ذیل آخرین جزئیات برگزاری مراسم تشییع و تدفین را اعلام کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

در پی ارتحال مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی (قدس سره الشریف)

مراسم تشییع ( اول - استان گلستان، شهر گرگان ) روز چهارشنبه ١۴٠٠/١٢/٢۵ ساعت ١٠ صبح، از میدان شهرداری به سمت امامزاده عبدالله(ع)

بیت معظم له

انتهای پیام/83019

منبع: فارس

کلیدواژه: پیام تسلیت مسوولان گلستان ارتحال آیت الله علوی گرگانی پیام تسلیت مسوولان گلستان گلستان به سوگ نشست حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی استان گلستان ایران اسلامی مرجع عالی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ جهت عضویت در کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در پیام رسان بله کافیست عدد ۱۷۱ را به شماره ۱۰۰۰۵۸۸۲ پیامک کنید.

نشانی کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در سایر پیام رسان‌های داخلی به شرح زیر است:

splus.ir/Tv_Golestan
eitaa.com/Tv_Golestan
https://rubika.ir/Tv_Golestan
https://ble.ir/Tv_Golestan
http://Golestan.irib.ir
@Tv_Golestan

دیگر خبرها

  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد