Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، وقتی شایعه فوت مرجع عالی‌قدر جهان اسلام در فضای مجازی منتشر شد ورد زبان همه این بود که خداکند حقیقت نداشته باشد نفس‌ها در سینه حبس شده بود مگر می‌شود گلستان از حضور پربرکتِ بزرگ عالم جلیل‌القدر محروم شود لحظه به لحظه خبر فوت حاج آقا علوی در فضای مجازی بین مردم دست به دست می‌شد؛ همه در بهت و شُک فرو رفته بودند و دقایقی طول نکشید که خبر تکذیبیه درگذشت آیت‌الله علوی گرگانی تکذیب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکذیبیه خبر فوت آیت‌الله علوی گرگانی تا حدی نگرانی‌ها را برطرف کرد همه به نوعی می‌خواستند از حال ایشان باخبر شوند برخی چشمانشان را در گوشی‌های اندرویدشان خیره شده بود و مدام خبرها را از فضای مجازی پیگیری می‌کردند و بعضی دیگر هم تلوزیون را روشن کرده و اخبار را رصد می‌کردند تا جویای حال عمومی این عالم ربانی شوند.

دوباره خبر درگذشت آیت‌الله علوی گرگانی در فضای مجازی دست به دست شد اما اینبار دیگر خبری از شایعه و تکذیبیه نبود؛ دفتر آیت‌الله العظمی علوی گرگانی با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد: ١۵:۴٠ دقیقه امروز و بعد از روزها تلاش تیم پزشکی، قلب تپنده عالمی وارسته و مردمی و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی (قدس سره الشریف) از حرکت باز ایستاد و روح بلند و سرشار از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) کالبد تن را شکست و به ملکوت اعلی پیوست.

فضای مجازی از خبر درگذشت این عالم ربانی پُر شده است وقتی حاج‌آقا علوی گرگانی در ۳۰ بهمن ماه سال جاری به علت کسالت در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) تهران بستری شد مردم گلستان همنوا با سراسر ملت ایران دست به دعا برداشتند و شفای ایشان را از خداوند متعال طلب کردند بالاخره دعاها اثر کرد و پس از تلاش تیم پزشکی حال ایشان رو به بهبودی رفت و در هفتم اسفندماه جاری ایشان از بیمارستان مرخص شدند.

خبر خوش بهبودی این بزرگ مرجع عالی‌قدر خیلی طول نکشید و مجددا از شنبه هفته جاری خبر بستری شدن ایشان را در یکی از بیمارستان‌های قم شنیدیم که به علت بیماری عفونی و تب بالا در بیمارستان بستری و در روز یکشنبه با تشدید این بیماری به کما رفتند.

هنوز صدای صوت ملکوتی و آسمانی‌ اذان و اقامه‌ات را که در گوش نوزادم خواندی به خاطر دارم وقتی صبح بسیار زود به در منزلتان آمدیم با روی گشاده و آرامش سرشار از ما استقبال کردید و در گوش پسرم اذان و اقامه را خواندید خوب به یاد دارم.

باور این داغ بزرگ برای همه مردم سخت است ای کاش زمان به عقب برمی‌گشت و این لحظه اتفاق نمی‌افتاد وقتی خبر نامساعد بودن احوال آیت‌الله علوی گرگانی به گوش مردم رسید مردم دارالمومنین گلستان بار دیگر دست به دعا برداشتند و برای سلامتی آیت‌الله العظمی علوی گرگانی دعا کردند اما به خواست خداوند متعال؛ این عالم بزرگ در سن ۸۲ سالگی به علت ایست قلبی دارفانی را وداع گفت و به دیار حق شتافت.

 

آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعه و از استادان درس خارج فقه و اصول فقه در قم بود همچنین او از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی (ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی بوده است ایشان دارای تألیفات مختلفی است که در قالب نرم‌افزار توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.

ایشان علاوه بر سال‌ها تدریس در سطوح عالی حوزه و تربیت صدها شاگرد در حوزه علمیه قم اقدام به ساخت چندین مسجد و درمانگاه در استان‌های گلستان، سمنان و همچنین تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران کرده بودند.

مردم دارالمومنین شهرستان گرگان ماه مبارک رمضان را با منبر و درس اخلاق ایشان می‌شناسند و درس‌های زیادی پای منبر گرفتند.

آیت‌الله‌العظمی  سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی در خرداد سال ۱۳۱۸ شمسی در نجف به دنیا آمد پدر بزرگوار ایشان آیت‌الله سید سجاد علوی از عالمان و فقهای شهرستان گرگان بود و این مرجع تقلید ادبیات عرب را نزد پدرش فراگرفت.

رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت این عالم ربانی تاکید فرمودند این مرجع معظم در قضایای گوناگون انقلاب و مسائل کشور همواره وفادارانه در کنار مردم و پشتیبان نظام مقدس بودند، متن کامل این پیام به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

رحلت عالم ربّانی آیةالله آقای حاج سید محمدعلی علوی‌گرگانی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه‌ی علمیه‌ی قم و به همه‌ی شاگردان و ارادتمندان و مقلدان ایشان بخصوص به مردم مؤمن گلستان که ارادت ویژه به این بزرگوار و والد محترمشان مرحوم آیةالله آقای حاج سیدسجاد علوی داشتند، و بالأخص به خاندان گرامی و فرزندان مکرّمشان تسلیت عرض می‌کنم.

این مرجع معظم در قضایای گوناگون انقلاب و مسائل کشور همواره وفادارانه در کنار مردم و پشتیبان نظام مقدس بودند و خدمات ارزشمندی کرده‌اند که موجب فیض و رحمت الهی است ان‌شاءالله. از خداوند متعال علو درجات ایشان را مسألت می‌کنم و امیدوارم با اجداد طاهرینشان محشور گردند.

خبرگزاری فارس ارتحال عالم بزرگ و مرجع عالیقدر را به محضر امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده معزز ایشان و ملت شریف ایران تسلیت می‌گوید.

================

یادداشت از سمیرا رجبی

================

انتهای پیام/83019

منبع: فارس

کلیدواژه: گلستان درگذشت آیت الله علوی گرگانی آیت الله العظمی عالم ربانی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور پیامی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق شهرستان جوانرود را تسلیت گفت.
 
در متن این پیام آمده است:

إنّالله و إنّاالیه راجعون
 
رحلت عالم فاضل و روحانی با اخلاص مرحوم مغفور حاج ماموستا ملا احمد فخری رضوان الله تعالی علیه، موجب تألم و تأثر شد.

آن عالم انقلابی و از علمای بنام اهل سنت استان کرمانشاه، عمر خود را در راه خدمت به اسلام و آرمان های انقلاب و تقریب و وحدت بین امت اسلام سپری نمود و در طول بیش از چهل سال مجاهدت در سنگر امامت جمعه جوانرود منشأ خدمات بسیاری برای مردم منطقه بودند.
 
اینجانب درگذشت آن روحانی بزرگوار را به خانواده محترم معزا، جامعه اهل سنت استان کرمانشاه به ویژه مردم شریف جوانرود و تمامی شاگردان و دوستداران ایشان تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت می نمایم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • چرا اوضاع مالی اهل علم خوب نیست؟
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است