Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@22:01:44 GMT

محدوده شهر همدان افزایش خواهد یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۲۶۹۷

محدوده شهر همدان افزایش خواهد یافت

گروه استان‌ها ـ معاون ‌عمرانی استاندار‌ همدان با بیان اینکه محدوده شهر همدان افزایش خواهد یافت، گفت: طبق آخرین اخبار دریافتی از اداره کل راه و شهرسازی، مشاور نقشه‌‌های اولیه طرح اصلاحی را ارائه کرده است. - اخبار استانها -

فرزاد تیموری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان با بیان اینکه از سال 1396 مشاور ذی‌صلاحی از جانب اداره کل راه و شهرسازی در بحث طرح جامع شهری انتخاب شد، اظهار داشت: شرکت مهندسین مشاور نقش جهان پارس، جزو مهندسین مشاور، طرح‌های هادی، طرح‌های تفصیلی و طرح‌های جامع متعدد در کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جلسات متعدد کارشناسی و برداشت‌های میدانی متعدد شرکت مشاور اشاره کرد و گفت: در نهایت اواخر سال 1399 پایان کار مطالعات مشاور اعلام و مصوبات مربوطه در کارگروه امور زیربنایی اخذ و قرار بر طرح آن در شورای برنامه‌ریزی شد که به منظور تصویب به شورای عالی معماری شهرسازی ارسال شود.   

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان بیان کرد: مباحث و اعتراضاتی به طرح جامع شهر همدان از سوی اساتید دانشگاه و شورای شهر مطرح شد که از اوایل دی ماه با ورود به این موضوع پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که این مهم باید به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

تیموری با اشاره به  جلسات متعدد با اعضای شورای شهر و کمیته فنی داخلی افزود: این مهم با شخص استاندار، طرح موضوع و تأکید شد زمان بیشتری برای کارشناسی طرح جامع گذاشته شود.

وی با تأکید بر اینکه طرح جامع شهری به عنوان طرح بالادست برای تمام تصمیمات شهر همدان قلمداد می‌شود، تصریح کرد: استاندار نیز به این مهم تأکید داشت که در صورت قابل تأمل بودن از نظر کارشناسی و دارای پشتوانه بودن، نظرات اساتید شنیده و بررسی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان ادامه داد: مجدداً کمیته کارشناسی طرح جامع و جلسات متعددی قریب به 40 ساعت در اداره کل راه و شهرسازی تشکیل و نظرات کارشناسی مطرح شد و موارد با نظر کارشناسی به جمع‌بندی رسید.

تیموری با بیان اینکه اغنای عمومی در این جلسات محقق شد، خاطرنشان کرد: این جمع‌بندی حاصل شد که در صورت لحاظ شدن موارد مطرح شده در طرح، مورد موافقت مخالفان قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه راه و شهرسازی  موارد مطرح شده توسط مشاوران را با رای گیری لحاظ کرده تصریح کرد: این مهم مورد تأکید بوده که باید طرح اصلاح شده به کمیته فنی ارسال و سپس در جلسه اصلی عنوان شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان اظهار داشت: طبق آخرین اخبار دریافتی از راه و شهرسازی، مشاور نقشه‌‌های اولیه طرح اصلاحی را ارائه کرده و قرار بر استفاده از نقطه نظرات مشاور طرح ترافیکی همدان در مطالعات ترافیکی این طرح بوده است.

تیموری با بیان اینکه قرار بر آغاز بحث کنترل طرح ارائه شده در جلسات همزمان با بحث ترافیکی بوده است، گفت: این کار در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه در طرح جامع  جمع‌بندی شده شهر همدان، محدوده‌هایی به شهر اضافه خواهد شد، بیان کرد: محدوده شهر همدان افزایش خواهد یافت که عمده‌ترین آن 680 هکتاری در کنار روستای شورین دارای سند تک برگ است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان افزود: 680 هکتاری الحاقی به عنوان زمین‌های در نظر گرفته شده در طرح ملی مسکن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تیموری با بیان اینکه مواردی الحاقی به شهر، مالکیت دولتی و یا شهرداری دارد، تصریح کرد: سند ارائه شده راه و شهرسازی در بحث 680 هکتاری، سند تک برگ بوده و با توجه به این مهم الحاق شد.

کاهش محدوده قانونی حریم شهر تهران نگران کننده استصدور پروانه توسط شرکت‌های خارج از محدوده شهری مشهد ممنوع است60 هکتار زمین به محدوده شهر فین برای اجرای پروژه مسکن ملی الحاق شد

وی با تأکید بر اینکه در صورت وجود معارض سنددار در این پهنه، سند تک برگ از سوی اداره ثبت اسناد ارائه نمی‌شد، ادامه داد: اما اگر معارضی باشد باید با اداره کل راه و شهرسازی توافق کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان خاطرنشان کرد: شنیده‌هایی حاکی از وجود تعدادی معارض در این پهنه است که اداره کل راه و شهرسازی مکلف است بر اساس قوانین بررسی و طبق قوانین اقدام کند.

تیموری با بیان اینکه نظر بر این است در فرآیند بررسی طرح جامع شهر نباید تعجیل شود، یادآور شد: پس از اغنای عمومی و اطمینان از قابلیت طرح، جلسه نهایی برگزار خواهد شد و با توجه به اقدامات لازم یک تا دو ماه آینده این جلسه برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مشکلی در اداره شهر همدان نداریم، اظهار داشت: اکنون طرح جامع و طرح تفصیلی برای 680 هکتار در دست تهیه است؛ طرح تفصیلی قبل نیز قابلیت اجرا داشته و شهرداری‌ همدان بر اساس آن کار صدور پروانه را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اداره کل راه و شهرسازی طرح جامع شهر محدوده شهر شهر همدان مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر پایگاه یا سرزمینی که از آن به یمن حمله شود، هدف قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یکی از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که هر پایگاه یا سرزمینی که تجاوز به یمن از آنجا آغاز شود، در چارچوب گسترش صحنه عملیات و بانک اهداف، به هدف راهبردی و حیاتی برای نیروهای یمنی تبدیل و عمق و مناطق دارای اهمیت اقتصادی هدف قرار خواهد گرفت.

«علی القحوم» امروز چهارشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، خواستار توجه دشمنان به پیامدها و رویکردهای خصمانه و پند گرفتن از تجاوزات ۹ سال گذشته به یمن شد تٔکید کرد که معادلات و و توازن قوا تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه مزدوران هیچ آرامشی ندارند، خطاب به آنها گفت: اگر برگ برنده بودید، طی ۹ سال گذشته ارزش داشتید، اما نتیجه شرط بندی بر روی مزدوران، باخت است.

القحوم در ادامه پیام خود تاکید کرد که دستیابی به صلح و اجرای آن به نفع یمن، عربستان سعودی، امارات و کل منطقه و تحقق امنیت و ثبات است.

این مقام ارشد یمنی با بیان اینکه صلح به تنش‌ها پایان می دهد و گسترش دایره منازعه را محدود می کند، براولویت دادن و توسعه منافع مشترک و تغییر مسیر از خصومت به دوستی تأکید کرد چرا که خیر و منفعت عمومی در این خواهد بود.

کد خبر 6093927

دیگر خبرها

  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • هاشمی: حق پخش حق ورزش است، باید به ورزش داده شود/ هر باشگاهی برای تغییر نام باید مسیر قانونی را طی کند
  • هر پایگاه یا سرزمینی که از آن به یمن حمله شود، هدف قرار می‌گیرد
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه به همت صنعت پتروشیمی