Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطعا یکی از اتفاقاتی که در روند تولید هر مجموعه تلویزیونی و سینمایی تاثیرگذار است برآورد هزینه ها و میزان هزینه کرد تیم تهیه و تولید است که اصولا می تواند در تولید یک اثر نمایشی تاثیر کمی و کیفی بگذارد. بی تردید تورم و تغییر قیمت ها چه در حوزه تیم تولید و چه در حوزه بازیگری موردی است که اکثر تهیه کنندگان در سال های اخیر از آن می نالند و عملا تغییر هزینه ها و مبالغ رو به رشد دستمزد ها باعث شده است که پروژه ها با یک عددی کلید بخورد اما با آن عدد به پایان نرسد لذا در تولید برخی از آثار رسانه ملی داستان اصلاح برآورد را شاهد هستیم اما در خصوص بعضی از آثار اصلاح برآورد اتفاق نمی افتد در گزارشی موضوع اصلاح برآورد و ماجرای تغییر قیمت ها و تاثیر آن بر هزینه های تولید را بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن شایانفر تهیه کننده سریال «ملکوت»، «خسته دلان»، «هست و نیست» و... در پاسخ به این سوال که تورم و تغییر قیمت ها در بحث تولید که اعم از اجاره لوکیشن، تغییر قیمت فضا، تغییر قیمت وسایل صحنه، تغییرات دستمزد عوامل تولید و.... در روند کار چقدر تاثیرگذار است و آیا چنین موضوعی باعث می شود از کیفیت اثر بزنید به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: یکی از دل مشغولی های من به عنوان برنامه ساز در کار تورم و تغییر قیمت ها است و بسیار تاثیرگذار است درواقع ما نمی توانیم از ابعاد و اجزای اثر کم کنیم تنها به صرف اینکه هزینه تا حد مشخصی و کمی برآورد شده است به نظر من باید یک سال قبل از شروع به کار برآورد هزینه را تا حدودی حدس بزنیم و طبق آن عمل کنیم.

این تهیه کننده در ادامه اظهار کرد: در برخی مواقع بر اساس موجودی و مانده حساب و در برخی مواقع بر اساس واقعیتی که یک اثر طلب می کند هزینه می کنیم که مطمئنا روش دوم ما را در چالش می اندازد به گونه ای که نه راه پس وجود دارد و نه راه پیش!. من امیدوارم که تدبیری اندیشیده و هزینه ها به موازات روز هایی که کار انجام می شود پرداخت و بررسی شود.

وی در این خصوص که آیا تلویزیون اصلاح برآورد داشته است یا خیر تصریح کرد: اصلاح برآورد از جانب تلویزیون به ندرت رخ می دهد چراکه تلویزیون روی بودجه ای که در اختیار دارد برنامه ریزی کرده است و باید گفت یک مکانیزم معیوب سر راه تولید قرار دارد. در گذشته یک ناظر مالی وجود داشت که به سیستم مالی تلویزیون وصل بود که همین موضوع کار را برای ما بسیار راحت می کرد اما امروزه چنین چیزی  نیست و زمانی که یک برآورد را در نظر می گیریم تا سال بعد که آن اثر بخواهد به پخش برسد ضربه زیادی به آن اثر وارد می شود.

محسن شایانفر در پایان و در این باره که آیا گرانی در تولید فیلم و سریال می تواند عامل اصلی افت کیفیت در سال های اخیر باشد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: گرانی در افت کیفیت بی تاثیر نیست!. به دلیل این که فکر می کنم تنوع سوژه بیشتر از هزینه و بحث مالی از بین رفته است اما به نظر من شکل محدود سوژه ها و برنامه سازان سلیقه های محدودی را با خود به همراه داشته است و به دلیل همین مسئله جاذبه های خود را از دست می دهد اما در نهایت امیدوارم که مدیران سازمان صدا و سیما با بازنگری روی متن و فرم ها بتواند جاذبه بیشتری در برنامه ها ایجاد کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تورم دستمزد فرهنگ و هنر تورم تلویزیون تلویزیون بودجه گرانی گرانی سازمان صدا و سیما بودجه تلویزیون تورم دستمزد رسانه ملی رشد قیمت محسن شایانفر تغییر قیمت ها اصلاح برآورد هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، از ابتدا تا نیمه بهار ۱۴۰۳، قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در حدود ۷ میلیون تومان گران شده و به قیمت ۳۴۲ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت کارخانه این خودرو، ۳۰۹ میلیون و ۷۷۴ هزار تومان است.

همچنین پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ از ابتدای سال تاکنون در حدود ۱۹ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و ۳۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. قیمت کارخانه این خودرو هم ۲۳۶ میلیون و ۳۴ هزار تومان است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902819

دیگر خبرها

  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • اعلام داوران هفته بیست و ششم لیگ برتر
  • داوران هفته بیست و ششم لیگ برتر معرفی شدند
  • هشدار متفاوت به روسای قوا تا کارمان به فاجعه نکشیده!
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • رئیس قوه قضائیه در هرمزگان: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد