Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، چای کیسه‌ای استفاده شده کاربردهایی در خانه داری دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

روشن کردن فرش

می توانید از برگ های چای کیسه ای برای روشن کردن فرش های خود استفاده کنید. فقط صبر کنید تا چای کیسه ای خشک شود و سپس برگ هایش را جدا کنید.

برگ ها را در یک مشت بزرگ جوش شیرین بریزید، سپس مخلوط را روی نقاط تیره یا بدبو روی فرش خود بپاشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند، سپس محل را کاملا با جاروبرقی تمیز کنید. چای و جوش شیرین برای به دام انداختن کثیفی ها و جذب بوها خیلی موثر هستند. با این کار فرش های شما بسیار روشن تر از قبل به نظر می رسند!

از بین بردن چربی های ظروف

آیا به ماهی تابه شما یک آشغال چرب چسبیده است؟ یک چای کیسه ای را در ماهی تابه خود قرار دهید و آن را با آب داغ پر کنید. اجازه دهید تا یک شب خیس بخورد. تانن موجود در چای به از بین بردن این لکه ها در طول شب کمک می کند. با این روش تمیز کردن آن در صبح آسان خواهد بود.

صیقل دادن سطوح چوبی

از چای کم رنگ می توان برای بازگرداندن درخشش خوب به کف چوبی و مبلمان استفاده کرد. برای تهیه چای کمرنگ، چند کیسه چای استفاده شده را در آب گرم قرار دهید. سپس آن را با پارچه نرم یا پارچه میکروفیبر روی سطوح چوبی خود بمالید. با این کار به آن پف خوبی را میدهید. چوب شما در کمترین زمان ممکن می درخشد.

درست کردن آتش

می‌توانید از چای کیسه‌ای قدیمی‌تان برای درست کردن آتش در کمپ های خود استفاده کنید. آب کیسه های چای خود را فشار داده و بگیرید و اجازه دهید تا کاملا خشک شوند. سپس چای کیسه ای خشک شده را در موم ذوب شده (مانند موم شمع سویا) فرو کنید.

کیسه های آغشته به موم را روی یک تکه فویل یا کاغذ روغنی بچینید. پس از سفت شدن موم، این چای ها آماده استفاده هستند. به سرعت روشن می شوند، به خوبی می سوزند، و به شما کمک می کنند تا در کمترین زمان یک آتش را در کمپ روشن کنید.

جذب کردن بوهای نامطبوع

برگ‌های چای می‌توانند به جذب بوها، بدون اینکه رایحه‌ای قوی از خود بر جای بگذارند کمک کنند. یک چای کیسه‌ای خشک و استفاده شده را در کشو، کمد، یخچال یا حتی کفش‌های خود قرار دهید تا بوی بهتری را به آن‌ها ببخشد.

توده کمپوست خود را تغذیه کنید

دم کرده چای و کیسه های چای هر دو می توانند به تجزیه توده کمپوست شما کمک کنند. بنابراین اگر در خانه کمپوست می کنید، مطمئن شوید که باقی مانده چای و کیسه های چای به جای رفتن به سطل آشغال به کمپوست شما میروند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: چای کیسه ای فرش صیقل سطوح چوبی استفاده شده چای کیسه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، تلسکوپ فضایی جیمزوب واضح‌تررین تصاویر را از بخشی از یک سحابی به نام سر اسب به تصویر کشیده که جزئیات آن را برای نخستین بار به نمایش می‌گذارد.

سحابی سر اسب، در صورت فلکی شکارچی، ۱۳۰۰ سال نوری از ما فاصله دارد. یک سال نوری نزدیک به ۶ تریلیون مایل (۹.۷ تریلیون کیلومتر) است.

این سحابی بیش از یک قرن پیش کشف شد و نام مستعار آن از ظاهر خیره کننده آن گرفته شده است؛ تصویر ستونی از گاز و غبار را نشان می‌دهد که شبیه اسبی است که سر خود را بلند کرده است.

جدیدترین تصاویر فروسرخ جیمزوب که روز گذشته منتشر شد، بالای سر اسب را با جزئیات بیشتری به تصویر کشیده، این عکس‌های واضح و دقیق می‌توانند به اصلاح درک اخترشناسان از سحابی سر اسب کمک کنند؛ تصور بر این است که سحابی مذکور زمینه لازم برای تولید ستاره‌های بزرگ است.

به گفته دانشمندان، سر اسب از هلیوم و هیدروژن متراکم تشکیل شده و به‌همین علت به‌آسانی از هم نمی‌پاشد. با این‌که ابر‌های گازی که سحابی را احاطه کرده‌اند در حال پراکنده شدن هستند، اما پنج میلیون سال دیگر زمان لازم است تا این بخش از سحابی نیز از هم بپاشد و گاز‌های آن پراکنده شوند. همین بخش، هدف بررسی رصدخانه‌های فضایی از جمله تلسکوپ فضایی هابل است.

 تلسکوپ فضایی اقلیدس نیز سال گذشته عکس‌های جدیدی از این سحابی ثبت کرد، اما تصویر گرفته شده توسط جیمزوب نخستین تصویری است که از این سحابی بدین شکل و با این جزییات تهیه و ثبت شده است. این تصاویر به خوبی نشان می‌دهند که چگونه یک سحابی بسیار زیبا با شکل شبیه به اسب در فضای کیهانی وجود دارد.

دانشمندان می‌گویند، این سحابی دارای یک ستاره جوان و داغ در مرکز خود است که بواسطه تابش، گاز‌های موجود در اطراف خود را به رنگ‌های زیبا و روشن متراکم می‌کند. تلسکوپ جیمز وب ناسا با توانایی‌های منحصر به فرد خود، توانسته تصاویری زیبا و دقیق از این سحابی را ثبت کند. این تصاویر به محققان و دانشمندان کمک می‌کند تا بهتر درک کنند که چگونه ستاره‌ها و سیارات در کهکشان‌های مختلف شکل می‌گیرند. علاوه‌بر این، تصاویر جیمزوب نشان دهنده زیبایی‌های بی‌پایان و غیرقابل تصوری است که در کیهان بیکران وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • بالابر هیدرولیکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • ۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است
  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • فیلم/شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد