Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه موقعیت سیاسی اوکراین در جنگ روسیه علیه این کشور تضعیف شده ، حضور نخست وزیران سه کشور اروپایی متحد با اوکراین به همراه سفر اروپایی بایدن در جهت حمایت از این کشور خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمله روسیه به کشور اوکراین وارد بیست و یکمین روز خود شد. این در حالی است که نه روسیه توانسته موفقیت‌های شگرفی در صحنه میدان کسب کند و نه در عرصه مذاکره پیشرفت‌های جدی حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش می‌توانید تحولات لحظه به لحظه اوکراین را دنبال کنید:

۰۵:۵۱ تاکید کشورهای شمال اروپا بر افزایش حمایت نظامی از اوکراین

ده کشور شمالی اتحادیه اروپا موسوم به «نیروهای اعزامی مشترک» (JEF) بار دیگر بر آمادگی خود برای ارائه حمایت نظامی از اوکراین تاکید کردند و خواستار خروج فوری نیروهای روسیه از خاک این کشور شدند.

در بیانیه مشترکی که دفتر نخست وزیر انگلیس منتشر کرد، رهبران انگلیس، دانمارک، ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، فنلاند، سوئد و استونی گفتند که «به حمایت از اوکراین با کمک‌های نظامی سریع متعهد هستند تا اطمینان حاصل شود که اوکراین به بهترین نحو از خود دفاع خواهد کرد.»

در این بیانیه آمده است: «ما در واکنش به وخامت اوضاع در اوکراین و منطقه، مستقیم و از طریق سازمان‌های چندجانبه، حمایت اقتصادی و بشردوستانه قابل توجهی ارائه می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که اوکراینی‌ها به نیازهای اولیه و تجهیزات پزشکی دسترسی دارند.»

۰۵:۴۳ روسیه و اوکراین روز چهارشنبه به مذاکرات ادامه می‌دهند

مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین، «میخائیل پودولیاک»، گفت که هیئت‌های روسیه و اوکراین روز چهارشنبه به گفتگوها ادامه خواهند داد.

وی گفت که هیئت‌ها با اختلافات اساسی روبرو شده اند، اما سازش ممکن است.

او در توئیتر گفت: «ما گفتگوها را ادامه خواهیم داد. یک روند مذاکره بسیار پیچیده و سخت که در آن اختلافات اساسی وجود دارد، اما قطعاً فرصتی برای سازش هم وجود خواهد داشت.»

۰۴:۵۸ روسیه ارزیابی سازمان ملل از وضعیت اوکراین را زیر سوال برد

«واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: روسیه از نحوه ارزیابی مقامات سازمان ملل از جمله آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وضعیت اوکراین نگران است.

او گفت: «ما به شدت نگران این هستیم که چگونه مقامات سازمان ملل، از جمله مقامات ارشد، از جمله دبیرکل و معاون او [رزماری] دی کارلو، وضعیت اوکراین را با متهم کردن روسیه به حملات بی‌رویه نگاه می‌کنند.»

نبنزیا در ادامه گفت که در جریان یک گفتگوی رسانه‌ای در روز دوشنبه، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد، کلمه‌ای در مورد حمله موشکی مرگبار اوکراین به دونتسک نگفت و تنها پس از آنکه یک خبرنگار مستقیماً از او پرسید، آن را محکوم کرد.

۰۴:۰۸ وزیرخارجه ترکیه برای گفتگو درباره اوکراین به مسکو می‌رود

وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود در مسکو دیدار خواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در این ارتباط اعلام کرد: مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در ۱۶ مارس به مسکو سفر خواهد کرد تا با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات در دستور کار دوجانبه و بین المللی گفتگو کند.

۰۲:۴۸ بایدن از کمک ۱۳.۶ میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: ۱۳.۶ میلیارد دلار کمک بشردوستانه، اقتصادی و دفاعی به اوکراین ارائه می‌کند.

کمک‌های ایالات متحده به اوکراین شامل کمک‌های مالی و نظامی است، از جمله سرمایه گذاری‌هایی که برای کمک به محافظت در برابر حملات سایبری و حمایت از متحدان منطقه‌ای در برابر تهاجم بیشتر طراحی شده است.

بایدن تاکید کرد: این جنگ ۳ میلیون اوکراینی را به پناهنده تبدیل کرده است و ما در حال ارائه کمک‌های بشردوستانه اضطراری برای کاهش این درد و رنج هستیم.

۰۱:۵۲ «نفتالی بنت» هیچ کاری بی اطلاع آمریکا درباره اوکراین نمی‌کند

«توماس نایدز»، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفته است که «نفتالی بنت»، نخست وزیر اسرائیل، تمامی اقدامات خود در رابطه با جنگ در اوکراین را با کاخ سفید هماهنگ کرده است.

نایدز اظهار داشت که بنت هیچ اقدامی را «بدون صحبت با کاخ سفید» انجام نداده است. او گفت: «ما هیچ گلایه‌ای از او به عنوان یک میانجی نداریم.»

نایلز افزود که اسرائیلی‌ها هر کاری را که آمریکایی‌ها از آنها خواسته بودند در مورد روسیه انجام داده اند.

۰۰:۵۵ روسیه نباید عضو شورای اروپا باشد

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت که آمریکا معتقد است روسیه نباید عضو شورای اروپا باشد.

پرایس در یک جلسه توجیهی گفت: واضح است که روسیه با ارزش‌های شورای اروپا همراه نیست، بنابراین ما مناسب می‌دانیم که عضو این سازمان نباشد.

در همین حال پیتر تولستوی، رئیس هیئت پارلمانی روسیه در مجمع پارلمانی شورای اروپا، از تصمیم گیری برای خروج روسیه از شورای اروپا خبر داد و کشورهای ناتو را متهم به تضعیف گفت وگو کرد.

۰۰:۲۳ بایدن برای گفتگو درباره اوکراین به اروپا می‌رود

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا هفته آینده برای گفتگوی با رهبران اروپایی درباره حمله روسیه به اوکراین به اروپا سفر خواهد کرد.

قرار است که بایدن در اجلاس فوق العاده ناتو در بروکسل در ۲۴ مارس با رهبران اروپایی دیدار کند. او همچنین در نشست برنامه ریزی شده شورای اروپا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شرکت خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: «زمانی که بایدن در اروپا حضور دارد، هدف او این است که شخصاً با همتایان اروپایی خود ملاقات کند و در مورد اوکراین صحبت کند، چون ما تا به امروز به طرز باورنکردنی با هم هماهنگ بوده‌ایم.»

۲۳:۵۴ نخست وزیران چک، لهستان و اسلوونی به اوکراین رفتند

نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که نخست وزیران چک، لهستان و اسلوونی روز سه شنبه وارد کیف پایتخت اوکراین شدند تا حمایت خود را از این کشور در جنگ با روسیه نشان دهند.

«دنیس شمیحال»، نخست‌وزیر اوکراین در توئیتر خود در بحبوحه جنگ در این کشور گفت: «پتر فیالا» از جمهوری چک، «ماتئوش موراویسکی» از لهستان و «یانز یانسا» از اسلوونی به نمایندگی از شورای اتحادیه اروپا به کیف آمدند.

نخست وزیر اوکراین با تحسین این سه کشور به عنوان دوستان واقعی اوکراین، گفت که آنها در مورد حمایت از اوکراین و تقویت تحریم‌ها علیه روسیه گفتگو می‌کنند.

 23:41 «15»شخص و ۹ نهاد دیگر روسیه تحریم شدند

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد در دور چهارم تحریم‌ها به خاطر حمله نظامی روسیه به اوکراین، شماری دیگر از افراد و نهادهای روسی را هدف اقدامات محدودکننده قرار داده است.

در میان افرادی که در لیست منتشره از سوی اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند افرادی چون رومن آبراموویچ دیده می‌شوند که در بخش‌های کلیدی اقتصاد روسیه فعال هستند. همچنین کنستانتین ارنست (رئیس شبکه یک تلویزیون روسیه) نیز به خاطر «ترویج نگاه کرملین درباره وضعیت در اوکراین» به فهرست افراد تحریم‌شده اضافه شده است.

در بخش نهادها نیز شرکت‌های روسی فعال در زمینه صنعت هوانوردی، نظامی و کشتی‌سازی تحریم شده‌اند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: پیام ما روشن است؛ کسانی که تهاجم به اوکراین را تسهیل می‌کنند، بهای آن را خواهند پرداخت.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا شورای اروپا روز سه شنبه امور خارجه سازمان ملل نخست وزیر کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه

وزیر امور خارجه لتونی در مصاحبه‌ای گفت: برخی از متحدان اوکراین بدون هیچ محدودیتی برای حمله به داخل روسیه، سلاح به کی‌یف فرستاده‌اند.

به گزارش ایسنا، اوکراین به فشار بر متحدان غربی خود برای تسلیحات دوربرد ادامه داده است، اما شرکای آن در مورد تحویل سلاح‌هایی که به طور بالقوه می‌تواند برای حمله به داخل خاک روسیه استفاده شود، تردید دارند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده است که کی‌یف از تسلیحات ارائه شده توسط شرکای خارجی برای هدف قرار دادن اهداف خارج از مرزهای کشور استفاده نخواهد کرد. چنین محدودیت‌هایی در مورد تسلیحات تولید داخلی اعمال نمی‌شود، زیرا برخی از آنها می‌توانند به عمق روسیه حمله کنند.

«بایبا براز» وزیر امور خارجه لتونی در مصاحبه‌ای با «پراودا اروپایی» که اول مه منتشر شد، گفت اوکراین به توانایی‌هایی برای انجام «حملات دقیق عمیق» از جمله علیه اهدافی در خاک روسیه نیاز دارد.

وزیر خارجه لتونی گفت: «استفاده اوکراین از تسلیحات غربی طبق قوانین بین‌المللی مجاز است. اگر تاسیساتی وجود دارد که روسیه از آنجا به اوکراین حمله می‌کند، شما حق دارید پاسخ دهید.»

او در واکنش به اینکه آیا رویکرد ممنوعیت استفاده از تسلیحات ساخت خارج در حملات علیه خاک روسیه ممکن است تغییر کند، پاسخ داد «کشورهایی وجود دارند که بدون چنین محدودیت‌هایی تسلیحات به اوکراین ارائه کرده‌اند.»

این وزیر لتونی گفت: «همه چیز علنی اعلام نمی‌شود و حتی بهتر است که تا زمان مشخصی آن را با صدای بلند نگوییم. نکته اصلی تاثیر در میدان جنگ است. زیرا در اینجا یک انتخاب وجود دارد، یا با صدای بلند در مورد چیزی صحبت کنیم یا فقط آنچه لازم است، انجام دهیم.»

به گزارش ‌«کی‌یف ایندیپندنت» اوکراین موشک‌های دوربرد مانند استورم شدو از بریتانیا و اسکالپ ساخت فرانسه دریافت کرده است. در ۲۵ آوریل گزارش شد که ایالات متحده مخفیانه بیش از ۱۰۰ موشک دوربرد اتکمز را به کی‌یف ارسال کرده است. بر اساس گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی «با موفقیت» از آنها برای حمله به اهدافی در سرزمین‌های تحت کنترل روسیه، از جمله شبه‌جزیره کریمه، استفاده کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد