Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:04:34 GMT

کشف ۱۰۰ درصدی جرایم خشن در شهرستان گناوه

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۲۹۵۹

کشف ۱۰۰ درصدی جرایم خشن در شهرستان گناوه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین احمدی عصر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه شهرستان گناوه با تقدیر از همراهی خبرنگاران شهرستان در اطلاع رسانی برنامه‌ها و عملکردهای پلیس اظهار داشت: اصحاب رسانه شهرستان همواره در کنار پلیس حضور فعال دارند و ضمن اطلاع رسانی صحیح از عملکرد پلیس، توصیه‌های پلیسی را نیز که در راستای پیشگیری از آسیب‌ها و جرایم هستند به اطلاع مردم می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف ۸۸ درصدی سرقت‌ها

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گناوه با اشاره به اقدامات پلیس در سال جاری در این شهرستان افزود: در زمینه مقابله با سرقت‌ها با تلاش‌های صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس آگاهی و دایره تجسس کلانتری و سایر پاسگاه‌های تابعه مجموع ۸۸ درصد از سرقت‌ها در شهرستان منجر به کشف شده است که نسبت به سال گذشته این کشفیات ۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره میزان کشف جرایم جشن در شهرستان گفت: ۱۰۰ درصد جرایم خشن در شهرستان منجر به کشف شده است که تعدادی از این کشفیات مربوط به سنوات گذشته است.

وی با اشاره به کاهش میزان سرقت در شهرستان ادامه داد: در زمینه کاهش وقوع سرقت در شهرستان کیف قاپی ۵۷ درصد، سرقت اتومبیل ۴۴ درصد، سرقت از مغازه ۳۳ درصد، سرقت احشام ۳۰ درصد و سرقت از منازل ۶۲ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در زمینه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، آموزش همگانی به طور جدی مورد توجه پلیس قرار دارد.

ارسال ۳۲۰ پیام آموزشی

وی ادامه داد: ارسال ۳۲۰ پیام آموزشی با موضوعات فضای مجازی، فرهنگ ترافیک، پیشگیری از سرقت، پیشگیری از اعتیاد، مهارت‌های زندگی، فرزند پروری و روابط زوجین، عفاف و حجاب و غیره در شبکه‌های اجتماعی مجازی و تهیه و نصب بیش از ۱۰ بنر در سطح شهر گناوه انجام شده است.

احمدی در خصوص پیشگیری از سرقت به شهروندان توصیه کرد: شهروندان طلاجات و وجوه نقد خود را در مواقع ترک منزل، در منزل نگهداری نکنند، کیف، تلفن همراه، وسایل باارزش خود را داخل خودرو نگذارند و خودروهای خود را در معابر و محل‌های خلوت و تاریک رها نکنند (حتماً از پارکینگ استفاده کنید)،موتورسیکلت خود را در معابر رها نکنند و از قفل مطمئن استفاده کنند، رمز کارت بانکی به خصوص رمز دوم خود را در اختیار سایرین نگذارند، در محل کار و اطراف منزل خود از دوربین مدار بسته استفاده کنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گناوه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم پلیس چهارشنبه آخر سال است گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس شهرستان در اسفندماه امسال در این راستا بیش از ۳۰ پیام آموزشی با هدف آموزش همگانی در بحث پیشگیری از آسیب‌های چهارشنبه پایان سال در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی ارسال کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گناوه یادآور شد: در خصوص پیشگیری از آسیب‌های ناشی از رفتارهای پرخطر چهارشنبه آخر سال توصیه می‌کنم والدین و مسئولان واحدهای آموزشی با هشدار به نوجوانان و جوانان آنها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش، ترقه و مواد منفجره آگاه سازند.

وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی گفت: پلیس شهرستان گناوه آمادگی کامل برای خدمت رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی در ایام نوروز ۱۴۰۱ را در ایجاد و تأمین امنیت دارد و با استقرار ۱۲ کانکس ایستگاه پلیس در سطح شهر به این مهم می‌پردازد.

کد خبر 5448164

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه نیروی انتظامی شهر گناوه نوروز حسین احمدی بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا حوادث چهارشنبه سوری آمار کرونا نوروز خطبه های نماز جمعه چهارشنبه آخر سال اردوهای راهیان نور گرگان سفر استانی شیوع کرونا عکس استانها ایلام شهرستان گناوه آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در الهیه برای دستگیری ۲ زورگیر قمه‌به‌دست

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان زورگیر شمیرانات درحین سرقت و در جریان یک تعقیب و گریز پلیسی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ صادق ضرونی با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر گفـت: به دنبال افزایش سرقت به صورت زورگیری و موبایل قاپی در محدوده، خیابان فرشته و محله الهیه، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در همین راستا نیز گشت‌های هدفمند پلیس آغاز شد و مدتی بعد تیم گشتی، سارقان موتورسیکلت سوار را در حین سرقت مشاهده کرده و برای دستگیری آنان وارد عمل شدند. در ادامه دو سارق نیز به محض مشاهده پلیس پا به فرار گذاشته و عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و ماموران آغاز شد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه سارقان بدون توجه به فرمان ایست پلیس همچنان به فرار خود ادامه دادند، گفـت: در ادامه ماموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به شلیک چند تیرهوایی کردند اما سارقان همچنان بدون توجه به پلیس به فرار خود ادامه دادند، تا اینکه ماموران اقدام به شلیک به لاستیک موتورسیکلت کرده و با توجه موتورسیکلت هر دو سارق را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. 

ضرونی با اشاره به انجام بازرسی از دو سارق دستگیر شده، گفت: ماموران در بررسی اولیه از متهمان سه دستگاه گوشی آیفون سرقتی ویک قبضه قمه را کشف و ضبط کردند. همچنین متهمان نیز تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود مبنی بر سرقت اشیاء قیمتی خصوصا تلفن همراه در محدوده فرشته و الهیه اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون دو متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند، گفت: تحقیقات در این خصوص برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد. تاکنون چهار شاکی به مقر انتظامی مراجعه و دو سارق را شناسایی کرده‌اند.

به گفته سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ دو متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده و با دستور مقام قضایی برای ادامه روند تحقیقات و رسیدگی به جرم به پایگاه یکم آگاهی تهران بزرگ تحویل داده شدند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • دستگیری سارقان زورگیر خیابان فرشته+ فیلم
  • تیراندازی در الهیه تهران | تعقیب و گریز پلیس با ۲ قمه‌ به‌ دست
  • دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری پلیس +فیلم
  • تیراندازی در الهیه برای دستگیری ۲ زورگیر قمه‌به‌دست
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • دستگیری زورگیر موتورسوار با شلیک تیر + فیلم
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه