Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برنامه بسیج سلامت نوروزی سال 1401-1400 از یکم اسفند ماه سال جاری لغایت بیستم فروردین ماه سال آتی با رویکرد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و مبارزه با پشه آئدس آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان،دکتر حسین فرشیدی افزود: پیشگیری از مشکلات بهداشتی و اپیدمی بیماری های منتقله از آب و غذا در منطقه تحت پوشش، رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف تحت پوشش بمنظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و مبارزه با پشه آئدس، حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و ایمنی مواد غذایی و آب در سطح عرضه و کنترل دخانیات به منظور کاهش و کنترل بیماری های واگیر و غیر واگیر مرتبط با آب و مواد غذایی در منطقه تحت پوشش از اهداف کلی این برنامه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرشیدی اولویت های اجرای برنامه را نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی حساس، کنترل رعایت پروتکل های بهداشتی، کنترل کیفی مواد غذایی و آب مصرفی به ویژه آب آشامیدنی با استفاده از تجهیزات پرتابل و انجام نمونه برداری و کنترل دخانیات به ویژه قلیان عنوان کرد.

وی با اشاره به حضور مسافران نوروزی در ایام تعطیلات اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای حضور مسافر در استان نداریم مگر اینکه واکسن نزده باشند؛ قطعا امسال تعداد مسافران نسبت به سال گذشته بیشتر است لذا با هماهنگی بین سازمانها که توسط فرمانداران در استان صورت گرفته است خدمات لازم جهت تامین سلامت شهروندان و مسافران ارائه خواهد شد.

فرشیدی ابراز کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی با فعالیت 186 کارشناس سلامت محیط و کار در قالب 94 تیم بازرسی و نظارت از یکم اسفند آغاز شده و تا 20 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به ساعت کاری کارشناسان و بازرسان بهداشتی خاطر نشان کرد: در این برنامه کارشناسان و بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه از ساعت 8 صبح لغایت 12 شب بصورت حضوری و 12 شب لغایت 8 صبح بصورت غیر حضوری (آنکال) فعالیت خواهند کرد.

مانور طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار بندرعباس، نمایندگان شهرداری و تعزیرات حکومتی، رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس و جمعی از بازرسان و کارشناسان سلامت محیط و کار دانشگاه با حرکت خودرویی تیم های بازرسی و نظارت از محل مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس آغاز شد.

 انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مشکلات پوشش سلامت مواد غذایی قلیان مسافران نوروزی ایام تعطیلات مسافران بسیج رئیس دانشگاه فرماندار شهرداری تعزیرات بسیج دانشگاه علوم پزشکی سلامت قلیان هرمزگان بسیج سلامت نوروزی سلامت محیط و کار مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان