Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، یکی از ساکنین زلزله‌زده سی‌سخت طی یادداشتی چنین آورده است: نوروزی دیگر در راه است اما مشکلات زلزله زدگان سی‌سخت همچنان پابرجاست.

بیش از یک سال و یک ماه از زلزله خسارت بار شهر سی سخت می‌گذرد ولی همچنان بیش از ۷۵ درصد از زلزله زدگان شهر سی سخت بلاتکلیف و آواره در کانکس بوده و درگیر وام‌های پرداخت نشده هستند که گویا کسی نیست به فریادشان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد چندی پیش به دیشموک سفر و به حال محرومیت آن جا گریه کرد که باید بگوییم سی سخت هم بعد از زلزله حال و روز دیشموک را دارد، نوروز نزدیک است و کسی توان خرید برای شب عید ندارد، اکثر مردم سرپناهی برای شب عید ندارند، خانه‌ها نیمه تمام رها شده و مردم ۶ روز هفته را در بانک ها سپری می کنند و تقریبا چیزی عایدشان نمی شود، مردم هر روز به امید اینکه وام هایشان استمهال می شود و می توانند بخشی از خانه هایشان را بسازند شب و روز انتظار می کشند، مگر می شود مصـوبه مجلس و بانک مرکزی به کلیه بانک ها و استانداری ابلاغ شود ولی استمهال صورت نگیرد.

مشکل مردم زلزله‌زده دنا این است که یک تمام کننده کار وجود ندارد که با دل و جان مشکل این مردم را برطرف کند.

جای سوال است آقای استاندار مگر می شود این مصوبه برای تمام نقاط بحرانی و زلزله زده  کشور اجرا شود ولی برای زلزله زدگان دنا روی کاغذ بماند، این گونه که معلوم است در استان ما مسئولان استانی درگیر انتصابات هستند و درد مردم را فراموش کرده اند.

سوال اینکه آقای استاندار؛ خبر دارید برخی  بانک ها چه بر سر مردم سی‌سخت آورده‌اند؛ آیا خبر دارید در بانک های سی سخت گرو کشی می‌شود و برای گرفتن وام باید بدهی‌های معوقه خود را تسویه کرد، آیا خبر دارید که بانک ها وام را هنوز به طور کامل به مردم  پرداخت نکرده پیامک پرداخت قسط برایشان ارسال می شود!.

آیا خبر دارید بیش از ۱۰۰ خانواده کانکس نشین در شهر سی سخت وجود دارد، آیا خبر دارید قرار بود تیرماه جشن پایان ساخت خانه های زلزله زدگان در شهر سی سخت برگزار شود اما نشد، آیا خبر دارید که بیشتر زلزله زدگان ۵۰ میلیون سفر آخر رئیس جمهور را که قرار بود ظرف مدت یک هفته به حساب آنها واریز شود پس از گذشت ۵ ماه هنوز دریافت نکرده اند.

آقای احمدزاده به شهر سی سخت سفر کنید و از نزدیک مشکلات مردم با برخی  ادارات و بانک‌های خود مختار را بررسی کنید، امیدواریم به شهر سی سخت سفری داشته باشید تا به راستی اشک شما از دیدن این همه مشکلات جاری شود تا شاید مرهمی باشد بر دل این مردم زلزله زده که تا به امروز از مسئولان بیشتر وعده شنیده‌‌اند تا عمل.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مشکلات زلزله زدگان دنا بی خیالی مسئولین استمهال وام ها آیا خبر دارید زلزله زدگان شهر سی سخت زلزله زده بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور

 به گزارش تابناک به نقل از اکوایران، آمار‌ها حاکی از آن است که مجموع تسهیلات غیرجاری ۲۴ بانک در پایان سال ۱۴۰۲ به ۶۴۵ همت رسیده است که در مقایسه با رقم پایه پولی، بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور ارزش دارد.
 

 میزان مطالبات غیرجاری هر یک از بانک‌ها در پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ بررسی شده است. در حالت کلی زمانیکه از مدت زمان اتمام قرارداد بیش از دو ماه گذشته باشد و بخشی از تعهدات همچنان تسویه نشده باشد، مطالبات مربوطه بانک در زمره مطالبات غیرجاری قرار می‌گیرد.

بانک‌ها در انتهای هر فصل آمار و جزئیات اطلاعات مربوط به باقی مانده تسهیلات کلان پرداختی خود به اشخاص یا به عبارتی تسهیلات کلان غیرجاری خود را منتشر می‌کنند. در حالت کلی مشاهده می‌شود مجموعا ۶۴۵ همت ارزش تسهیلات کلان غیرجاری شبکه بانکی در پایان اسفند ۱۴۰۲ بوده است که ارزش آن بیش از نصف کل پایه پولی کشور برآورد می‌شود.

شایان ذکر است در این گزارش صرفا آمار مربوط به ۲۴ بانک بررسی شده و موسسه اعتباری ملل و بانک ایران و ونزوئلا به دلایل آماری وارد بررسی‌ها نشده است.

 

سبقت تسهیلات غیرجاری بانک صنعت و معدن از بانک آینده
مشاهده می‌شود بیشترین تسهیلات کلان غیرجاری در پایان سال ۱۴۰۲ متعلق به بانک صنعت و معدن بوده که با رقم ۲۴۰.۴ همت از بانک آینده با ۱۲۵ همت تسهیلات غیرجاری پیشی گرفته است.

در رده سوم نیز بانک صادرات با ۱۰۹ همت تسهیلات غیرجاری در جایگاهی بالاتر از بانک صادرات با ۴۹.۵ همت ارزش تسهیلات سررسید شده بیش از ۲ ماه قرار دارد.

در مقام‌های بعدی نیز بانک ملی، توسعه صادرات، پارسیان و تجارت نیز به ترتیب ارزش تسهیلات غیرجاری خود در پایان سال ۱۴۰۲ را در میان ۲۴ تا ۱۰ همت اعلام کرده‌اند.

مشاهده می‌شود ۱۸ بانک مورد بررسی دیگر نیز کمتر از ۱۰ همت تسهیلات غیرجاری در پایان سال گذشته به ثبت رسانده‌اند که از این میان تسهیلات مورد بررسی نیمی از آن‌ها کمتر از ۲ همت بوده است.

تسهیلات غیرجاری بانک‌ها، خوب یا بد؟
به‌طور کلی تسهیلات غیرجاری می‌تواند منجر به افزایش ریسک انباشته در ترازنامه بانک‌ها شود و یا نقدینگی در دسترس بانک اختلال ایجاد کند، این موضوع ممکن است حتی در برهه‌هایی منجر به توسل به آخرین پناه یعنی بانک مرکزی شود. به همین ترتیب پایین بودن میزان تسهیلات غیرجاری یکی از معیار‌های قضاوت در رابطه با عملکرد بانک‌ها در گزینش مشتریان خوش‌حساب به شمار می‌آید.

باید توجه شود مسئله تسهیلات تکلیفی، تامین مالی طرح‌های دولت و جبران کسری بودجه یکی از دلایل عمده در رابطه با بالا بودن میزان تسهیلات غیرجاری بانک‌های دولتی است. در مقابل برخی از بانک‌ها نیز به دلایلی همچون کج‌گزینی و مخاطره اخلاقی، رانت جویی یا طرح‌های غیر اقتصادی تولیدی متحمل تسهیلات غیرجاری چشمگیری شده‌اند.

دیگر خبرها

  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • درخواست تلخ و گریه‌آور کودکان سیل زده سیستان بلوچستان | فیلم
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!