Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:44:22 GMT

سربازرس مگره «نقاب» را نودونه‌تایی کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۴۵۶۰

سربازرس مگره «نقاب» را نودونه‌تایی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، دو رمان «مگره و جان یک مرد» و «لونیون و گانگسترها» نوشته ژرژ سیمنون به‌تازگی با ترجمه عباس آگاهی توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شده‌اند. این‌دو کتاب به‌ترتیب عناوین ۹۸ و ۹۹ مجموعه پلیسی نقاب هستند که این‌ناشر منتشر می‌کند.

پیش از این‌کتاب، «رمان‌های دلواپسی‌های مگره»، «مگره از خود دفاع می‌کند»، «تردید مگره»، «شکیبایی مگره»، «مگره و سایه پشت پنجره»، «سفر مگره»، «دوست مادام مگره»، «مگره در کافه لیبرتی»، «ناکامی مگره»، «مگره دام می‌گسترد»، «مگره و جسد بی‌سر»، «مگره و زن بلندبالا»، «مگره و آقای شارل»، «بندرگاه مه آلود»، «پی‌یر لتونی»، «مگره در اتاق اجاره ای»، «مگره و مرد روی نیمکت»، «مگره و شبح»، «مگره نزد فلاماندها»، «مگره سرگرم می‌شود»، «تعطیلات مگره»، «دوست کودکی مگره»، «مگره و مرد مرده»، «مگره و خبرچین»، «مگره و بانوی سالخورده» و «مگره و جنایتکار» از آثار ژرژ سیمنون، در قالب مجموعه‌نقاب با محوریت شخصیت سربازرس مگره چاپ شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در «مگره و جان یک مرد» جنایتی در یک‌ویلا در سن‌کلو رخ داده و یک‌بانوی مسن و ثروتمند با ملیت آمریکایی همراه با خدمتکارش به قتل رسیده است. تحقیقات درباره این‌مساله توسط مگره شروع می‌شود و به‌زودی مظنونی را دستگیر می‌کند. این‌مرد ژوزف هُرتِن نام دارد و پادوی یک گلفروشی است. همه مدارک و شواهد هم حاکی از مجرم‌بودنش هستند و در دادگاه به اعدام با گیوتین محکوم می‌شود. اما مگره هنوز تردید دارد و با خود می‌گوید جان یک‌مرد باارزش‌تر از موقعیت شغلی و شهرتش است...

این‌رمان ۱۲ فصل دارد که عناوین‌شان به این‌ترتیب است: «سلول ۱۱، مراقبت ویژه»، مردی که خواب است، بریده روزنامه، ستاد عملیات، آماتور خاویار، مهمانسرای ناندی، مردک، مردی در خانه، فردای آن‌روز، کمد اسرارآمیز، جفت یک، سقوط.

این‌کتاب با ۱۵۶ صفحه، شمارگان ۴۰۰ نسخه و قیمت ۵۵ هزار تومان منتشر شده است.

در «لونیون و گانگسترها» هم که نودونهمین کتاب «نقاب» است، ناپدیدشدن بازرسی به‌نام لونیون که معروف به بازرس بدعنق است، پای مگره را به اتفاقات این‌داستان باز می‌کند. بازرس لونیون ماتم‌زده‌ترین و بدبیارترین پلیس پاریس است و گم‌شدنش باعث می‌شود سربازرس مگره رو در روی تبهکارانی قرار بگیرد که از آمریکا آمده‌اند. یعنی در این‌پرونده، دشمنان مگره، مجرمان معمولی فرانسوی نیستند؛ بلکه گانگسترهایی حرفه‌ای و باتجربه‌اند که به‌راحتی در دام نمی‌افتند، در کارشان هم بسیار مهارت دارند و از کشتن و کشته‌شدن هم نمی‌ترسند.

این‌رمان هم ۹ فصل دارد که عنوان خاصی ندارند.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

مگره به عقب برنمی‌گشت، تمام برگ‌های برنده را در دست خودش نگاه می‌داشت و با قدم‌هایی منظم پیش می‌رفت. حتی در زیر چراغ پیاده‌رو ایستاد و وانمود کرد که دفترچه آدرسش را نگاه می‌کند.

ماشین سرقتی هنوز کنار پیاده‌رو بود و هیچ مامور پلیسی به چشم نمی‌خورد. در مجموع بیش از ده نفر عابر در کوچه نبود و عربده‌های گروهی که ظاهرا مشروب زیادی نوشیده بودند، به گوش می‌رسید.

مگره فقط در کوچه گرانژ-باتولییر می‌توانست بفهمد که آیا همچنان تعقیبش می‌کنند یا نه و او، با قدم گذاشتن در این کوچه، کمی نفس را در سینه حبس کرد. حدود پنجاه متری طی کرده بود که احساس کرد صدای قدم‌هایی را می‌شنود که در نبش کوچه می‌پیچید.

این‌کتاب با ۱۷۶ صفحه، شمارگان ۴۰۰ نسخه و قیمت ۵۵ هزار تومان به چاپ رسیده است.

کد خبر 5448390 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سربازرس مگره ژرژ سیمنون عباس آگاهی مجموعه نقاب ادبیات پلیسی انتشارات جهان کتاب معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی ترجمه تازه های نشر جایزه کتاب سال جشنواره ملی اسباب بازی نظامی گنجوی نشر هنوز بنیاد ملی بازی های رایانه ای درگذشت چهره ها ادبیات جهان ادبیات کودک و نوجوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نشر افکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمان «تو خواب میکاییل هستی» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رمان نوجوان «تو خواب میکاییل هستی» نوشته تیمور آقامحمدی که به تازگی توسط انتشارات مهرک منتشر و روانه بازار نشر شده، فردا سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در حوزه هنری رونمایی می‌شود.

این مراسم با حضور فرزانه فخریان مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور کودک و نوجوان، بهزاد دانشگر مدیر دفتر ادبیات داستانی حوزه هنری، تیمور آقامحمدی نویسنده اثر و جمعی از اهالی ادبیات کودک و نوجوان همراه است.

همچنین پنل تخصصی رمان نوجوان با موضوع ویژگی‌های رمان نوجوان امروز و مخاطب‌شناسی رمان نوجوان با سخنرانی عباس جهانگیریان و زهرا محسنی‌فر نیز برگزار می‌شود.

«تو خواب میکاییل هستی» داستان زندگی پسری به‌نام میکاییل است که پانزده سال سن دارد و سخت‌ترین روز زندگی‌اش را تعریف می‌کند. این رمان به دغدغه‌ها و چالش‌های نوجوان امروز می‌پردازد. نوجوانی که از شیوه زندگی محتاطانه بزرگترهای خود ناراضی است و می‌خواهد به شکلی زندگی کند که در آینده حسرت گذشته را نخورد.

برنامه مورد اشاره فردا سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در حوزه هنری برگزار می‌شود.

کد خبر 6097928 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • رمان «تو خواب میکاییل هستی» رونمایی می‌شود
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • محمدعلی علومی درگذشت
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود