Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@16:39:31 GMT

ذخیره سازی ۱۸۰۰ تن میوه شب عید در همدان

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۴۵۷۲

ذخیره سازی ۱۸۰۰ تن میوه شب عید در همدان

ایسنا/همدان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از ذخیره ۱۸۰۰ تن میوه شب عید و توزیع آن در ۱۹۰ نقطه در سراسر استان خبر داد و مطرح کرد: میوه شب عید در ۳۴ نقطه در شهرستان ملایر توزیع خواهد شد و آمادگی برای افزایش نقاط توزیع را هم داریم.

غلامحسین تقوی روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ماه در جلسه ستاد تنظیم بازار در ملایر با بیان اینکه تولید و توزیع مواد غذایی از مزرعه تا سفره در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است، اظهار کرد: خوشبختانه هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت و مرغ نداریم و فقط کافی است که مقدارها مدیریت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقوی با اشاره به جوجه ریزی سه میلیون و ۷۰۰ قطعه‌ای اسفند ماه در استان، تصریح کرد: با توجه به افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی جوجه ریزی در اسفند ماه، هیچ کمبودی در تامین مرغ نداریم و به دنبال ذخیره مازاد آن در انبارها برای ماه های آینده هستیم.

وی با بیان اینکه مرغ و گوشت منجمد نیز در بازار به اندازه کافی عرضه می شود و قادر به تامین کمبودها در صورت وجود هستیم، اضافه کرد: باید کالاهای اساسی با نرخ مصوب در معرض دید عموم قرار گیرند و در غیر اینصورت تخلف محسوب می شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از ذخیره ۱۸۰۰ تن میوه شب عید و توزیع آن در ۱۹۰ نقطه در سراسر استان خبر داد و افزود: میوه شب عید در ۳۴ نقطه در شهرستان ملایر توزیع خواهد شد و آمادگی برای افزایش نقاط توزیع را هم داریم.

حواله های نهاده های دامی را بصورت رندومی رصد کنید

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان اظهار داشت: با توجه به محدودیت تامین ارز و ریال، منابع به سمت کالاها و ارزاق اصلی مردم هدایت شده است.

پورمجاهد با تاکید بر اینکه در حوزه تنظیم بازار مشکلی نداریم، اضافه کرد: ما در تامین کالاهای اساسی مردم با کسی تعارف نداریم.

ظاهر پورمجاهد با اشاره به مشکلاتی در حوزه توزیع نهاده های دامی و تاکید بر ضرورت توزیع صحیح آن، خواستار رصد حواله های نهاده های دامی بصورت رندومی شد.

تشدید گشت های مشترک در ایام نوروز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به آرامش حاکم بر بازار، مطرح کرد: آرامش حاکم بر بازار و وفور اجناس و کالاهای اساسی در بازرسی ها و رصدهای میدانی به خوبی قابل دیده می شود.

احمد شانیان خواستار تشدید گشت های مشترک در ایام نوروز و به ویژه از پایانه های مسافربری، نانوایی ها، رستوران ها، جایگاه های سوخت، هتل ها و اقامتگاه ها شد و خاطرنشان کرد: پتانسیل ملایر برای جذب گردشگر بالا است و نباید کاری کرد که مردم در ایام نوروز آزرده خاطر شوند.

در ادامه فرماندار ویژه شهرستان ملایر این جلسه را چهارمین جلسه مهم و موثر در حوزه  تنظیم بازار طی ۴۸ ساعت گذشته دانست و گفت: با توجه به بازدیدهای موثر از بازار ملایر و برگزاری جلسات تنظیم بازار، امیدواریم بازاری آرام در روزهای پایانی سال جاری و ابتدای سال جدید داشته باشیم.

سلمان اسماعیلی با اشاره به صف های طولانی مردم در روزهای پایانی سال گذشته برای تامین کالاهای اساسی ، اضافه کرد: با تلاش تمامی مدیران و همکاری مردم شرایط دگرگون شده و به گفته مسئولان، امروز کمبودی در تامین کالاهای اساسی نداریم.

اسماعیلی  به برخی ناهماهنگی های جزیی در توزیع این کالاها که در حال پیگیری است، اشاره کرد و افزود: با تلاش دستگاه های شهرستان از جمله جهاد کشاورزی و شهرداری، اولین بازارچه عرضه مستقیم محصولات و کالاهای اساسی در ملایر افتتاح شد.

۲۸۵ تن سهمیه میوه شب عید شهرستان ملایر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر نیز از بازرسی ۳ اکیپ نظارتی جهاد کشاورزی از واحدهای توزیع کننده اقلام اساسی و واحدهای صنفی بصورت روزانه خبر داد و گفت: روزانه حدود ۵۰ واحد صنفی و توزیع کننده کالاهای اساسی با همکاری سازمان صمت، اتاق اصناف، فرمانداری و سایر دستگاه های نظارتی در قالب یک اقدام مشترک بازدید می شوند.

سید مهدی میرباقری با اشاره به توزیع ۸۲۰ تن برنج تایلندی در ملایر، مطرح کرد: توزیع این مقدار در چنین مدت کمی در شهرستان سابقه نداشته است.

میرباقری با اشاره به بازرسی از واحد های صنفی خرد بصورت نامحسوس، افزود: پرونده واحدهای صنفی متخلف نیز در اداره تعزیرات در حال رسیدگی است.

وی از توزیع ۵۰ تن مرغ منجمد و ۵۱ تن شکر و ۲۸۵ تن سهمیه میوه شب عید شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در بازارچه افتتاح شده، به تشکل های بخش کشاورزی غرفه هایی تحویل داده شده است تا وارد بازار کار شده و نحوه بازاریابی را یاد بگیرند.

صدور ۱۹۳۰ فرم تخلف به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان طی ۱۱ ماه گذشته در ملایر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر به بازرسی های انجام شده از واحد های صنفی طی ۱۱ ماه گذشته اشاره و بیان کرد: از ۲۶ هزار و ۶۹۷ بازرسی، ۱۹۳۰ فرم تخلف به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان صادر شده است.

جواد زنگنه بازدیدهای ۲۲ روز گذشته را ۵۰۰ بازرسی و ۱۱۵ فرم تخلف صادر شده به مبلغ یک میلیارد تومان برشمرد و ادامه داد: از این تعداد ۲۲۵ بازرسی مشترک با شرکت نفت، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرمانداری و جهاد کشاورزی داشتیم که ۳۸۸ فرم تخلف به مبلغ ۳۲ میلیارد ریال صادر شده است.

زنگنه با بیان اینکه ۳۰۹ تن قند، ۶۴۶ تن شکر، ۳۳ تن چای، ۳۸۰ تن روغن و ۶۴۶ تن برنج شامل ۳۳۷ تن برنج ایرانی و ۳۰۹ تن برنج خارجی در انبارهای شهرستان موجود است، گفت: ۱۵ هزار و ۸۹۶ واحد در سامانه جامع انبارها ثبت شده است که از این تعداد، ۱۴۷۸۲ واحد فعال و ۱۱۱۴ واحد غیرفعال است.

وی یادآور شد: ۴ تیم بازرسی مشترک در ایام نوروز تا ۱۵ فروردین از واحدهای صنفی در دو شیفت صبح و بعدظهر بازدید می کنند.

تشکیل  ۵۰ فقره پرونده احتکار کالا در ملایر

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ملایر به ۲ هزار و ۷۶۰ فقره صدور پرونده در حوزه کالا و خدمات، ۲۳۵ فقره در حوزه بهداشت و ۱۴۲ فقره در حوزه کالای قاچاق اشاره و بیان کرد: اداره تعزیرات حکومتی در ملایر با ۱۳ هزار واحد صنفی بصورت تک شعبه اداره می شود.

افشاری ۵۰ فقره پرونده احتکار کالا به ارزش ریالی ۴۶ میلیارد ریال، ۲۵۷ فقره عرضه خارج از شبکه به ارزش ریالی ۵۰۰ میلیارد ریال، ۹۳۰ فقره گران فروشی به ارزش ریالی ۱۴ میلیارد ریال و ۱۸۴ فقره کم فروشی نانوایی ها به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال را از مهم ترین پرونده های تشکیل شده برشمرد و خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد این پرونده ها رسیدگی و مختومه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها میوه شب عید بازرسی از واحد صنفی تامین کالاهای اساسی شهرستان ملایر ایام نوروز جهاد کشاورزی میلیارد ریال تنظیم بازار میوه شب عید فرم تخلف تن برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ وحید خرمی با اشاره به اینکه تا کنون ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد ذخیره شده است، افزود: آب سد سفیدرود از فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق کانال‌های راست و چپ سنگر برای آبیاری شالیزار‌های گیلان رهاسازی می‌شود.
وی با بیان اینکه تأمین آب کشاورزی یکی از دغدغه‌های کشاورزان در فصل زراعی است، گفت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان هر سال با توجه به میزان ذخیره آب سد سفیدرود، برنامه زمان بندی شده‌ای را برای رهاسازی آب کشاورزی اعلام می‌کند که شالیکاران باید بر اساس این برنامه و تقویم زراعی پیشنهادی از سوی جهاد کشاورزی مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت محصول خود را اجرا کنند.
مدیرعامل شرکت منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه این استان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد، گفت: ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد از شالیزار‌های استان آبخور سد سفیدرود هستند و بقیه زمین‌های کشاورزی هم با استفاده از منابع آب محلی مانند چاه‌ها، رودخانه‌ها و آب بندان‌ها آبیاری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم
  • ساخت ۴۰ میدان تره بار در پایتخت
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • هرآنچه درباره نسل ششم آیپد ایر می‌دانیم
  • همسطح سازی حوضچه شیرآلات شبکه توزیع آب شرب شهرستان میاندوآب
  • فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد