Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منتقد سینما گفت: فیلم «موقعیت مهدی» را باید در شهر‌های کوچک که متظاهر به مدرنیسم نیستند و برای مردمی که کمتر امکان حضور در سینما دارند هم به نمایش گذاشت.

حسین سلطان محمدی در گفت‌وگو با میزان پیرامون فیلم «موقعیت مهدی» گفت: پرداختن به مضامین هشت سال دفاع مقدس همیشه پسندیده و مطلوب بوده است و در هر دوره‌ای به این موضوعات پرداخته شود بسیار خوب است آثاری، چون «دسته دختران»، «ویلایی‌ها» و دیگر آثار که ابعاد مختلف دفاع را مورد توجه قرار می‌دهند فارغ از اشکالاتی که ممکن است داشته باشند از اهمیت خاصی برخورد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که ما درباره فرماندهان و شخصیت‌های دفاع مقدس تصویر چندانی در سینما نداریم می‌توان به «چ» اشاره کنیم، اما در «موقعیت مهدی» حجازی فر به شهید باکری توجه کرده است. بعد از مستند داستانی «اینجا زمستان است» سازندگان «موقعیت مهدی» به سراغ شهید باکری رفتند، رسیدن به شخصیتی خاص مثل مهدی باکری که پیش‌تر مرحوم ملاقلی پور در فیلم «هیوا» تلاش کرد تا از نگاه همسر حمید باکری این شخصیت را روایت کند کاری سخت بود.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

 سلطان محمدی همچنین بیان کرد: «موقعیت مهدی» از بنیان کار پسندیده‌ای است فارغ از اشکالاتی، چون آذری زبان بودن فیلم که بیشتر توجه به اصالت اثر شده است و بهتر بود یک نسخه دوبله فارسی هم در نظر گرفته می‌شد تا تمرکز مخاطب با دنبال کردن زیرنویس از دست نرود، اما توجه به شخصیت جنگ در این فیلم بسیار خوب از کار درآمده است.

سلطان محمدی ادامه داد: توجه به شخصیت‌های جنگ بعد از گذشت ۳۳ سال از اتمام جنگ تحمیلی اهمیت بسیاری دارد. حجازی فر تلاش کرده تا مهدی باکری را در موقعیت‌های مختلف از جمله خانواده، محیط کار، نگرش به افراد جنگ و شهادت برادرش و... به تصویر بکشد و تنها صحنه‌های جنگی این شهید در اثر سینمایی ملاک قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر پرداختن به اعضای خانواده باکری که یکی از برادر‌ها را ساواک به شهادت رساند و خانواده پیکری دریافت نکرد، حمید باکری پیکرش در منطقه ماند که هنوز هم مفقود است و مهدی باکری که قایقی که پیکر را به عقب باز می‌گرداند هدف گلوله مستقیم قرار گرفت و پیکر تکه تکه شد و چیزی به خانواده به عنوان پیکر شهید داده نشد. از این خانواده اثری سینمایی خلق کردن کاری بسیار شجاعانه است که حجازی فر بعد از تجربه بازیگری، نویسندگی در فیلم آتابای به سراغ کارگردانی اثری رفت که طبعا باید با مستندات و نوشته‌ها و گفتار‌ها تطبیق داشته باشد و تصویری دلنشین از فرماندهی بزرگ خلق کند که با توجه به پسندیده شدن اثر در جشنواره از سوی مخاطبان و کارشناسان و منتقدان این فیلم قابل اعتنا است.

سلطان محمدی در پایان به ظرفیت نمایشی فیلم و نمایش آن در شهر‌های مختلف و کوچک اشاره و خاطرنشان کرد: نمایش فیلم «موقعیت مهدی» در سینما سیار که بلیت کم بهایی نسبت به سالن سینما دارد و فروش نیم میلیاردی فیلم در این نمایش‌ها نشان از این دارد که فیلم را باید در شهر‌های کوچک که متظاهر به مدرنیسم نیستند و برای مردمی که کمتر امکان حضور در سینما دارند هم به نمایش گذاشت. در شهر‌های بزرگ به دلیل انواع دیدگاه‌ها و نظرات و وجود ابزار‌های سرگرم کننده و قضاوت‌های گاه و بیگاه درست و نادرست شاید مخاطب نسبت به وقایع جنگ بی حوصله باشد، اما توزیع فیلم در میان تماشاگر خاموش و نادیده گرفته شده از سوی سینما می‌توان موقعیت خوبی را به لحاظ فروش و دیده شدن اثر بر پرده سینما رقم بزند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما موقعیت مهدی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما موقعیت مهدی سلطان محمدی موقعیت مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی، گفت: عملیات وعده صادق به دنیا ثابت کرد ابهت اسراییل پوشالی و شکستنی است.

 آیت الله محمدباقر محمدی لائینی با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیست و کودک کش اسرائیل افزود: تا زمانی که ظالم به ظلمش ادامه می‌دهد باید از مظلومان حمایت کنیم و در همین راستا عملیات وعده صادق با افتخار انجام شد و دنیا را از نظر بعد علمی و فناوری مات وتحیر کرده است.

امام جمعه ساری از اسرائیل به عنوان غده سرطانی و لانه فساد و توطئه علیه امت اسلام یاد کرد و گفت: هیچکس جرأت نگاه چپ به اسرائیل نداشت اما ایران اسلامی با عملیات وعده صادق جرأت و اراده خود را به نمایش گذاشت و این اراده و عزم برای اسرائیل شکننده و ناگوار بوده است.


آیت الله محمدی لائینی به شعار جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و اضافه کرد: برای تحقق این شعار باید کارگران بیشتر دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند.

وی بر لزوم تقویت تعاونی‌ها برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: تقویت بنگاه‌های کوچک اقتصادی صنایع دستی و خانگی و صنایع کشاورزی نیز باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

خطیب جمعه ساری، با گرامیداشت روز و هفته معلم و ضرورت توجه به جامعه فرهنگیان کشور با بیان اینکه آینده سازان کشور توسط این قشر تربیت می‌شوند همچنین به روز ورزش ملی و باستانی اشاره کرد و گفت: باید برای توسعه این ورزش در جامعه برنامه ریزی کرد.

آیت الله محمدی لائینی با تقدیر از تلاش‌های استاندار سابق مازندران و تبریک به استاندار جدید افزود: امیدواریم در دوران فعالیت استاندار جدید مازندران به پیشرفت بیشتری دست یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

 

 

دیگر خبرها

  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • رییس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • نقشِ پُررنگ سازمان اوقاف در توجه به دانش‌بنیان‌ها
  • هاشم‌نژاد: غافلگیرانه گل خوردیم
  • موقعیت سوزی تراکتور در نیمه اول دیدار با ذوب آهن
  • شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق
  • ورزش‌های زورخانه‌ای یک سرمایه است
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​