Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی مقیاسی گفت: همکاران ما در دیوان محاسبات در قالب ۸ هئیت حسابرسی بیش از ۸۰ دستگاه اجرایی را حسابرسی و عملکرد مالی و محاسباتی این دستگاه را رسیدگی خواهند کرد.

او می گوید: تفریق بودجه سال ۹۹ امسال با ۴ ماه زودتر در پایان شهریور ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه داده شد و طبق برنامه‌ریزی‌های کشوری عملکرد بودجه سال ۱۴۰۰ باید تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۱ به مجلس شورای اسلامی ارائه داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان، در تصویب قانون بودجه ۱۴۰۱ نظرات دیوان محاسبات در کمیسیون‌های مجلس و تلفیق پررنگ بوده است، و موضوعات مهمی برای استان کردستان از جمله ایجاد اشتغال، بهبود درآمد و معیشت مردم، حل مشکلات درمانی، مشکلات بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن در سال آینده در دستور کار بوده و به صورت جد در حال بررسی و رسیدگی برای برطرف کردن موانع هستیم.

او می گوید: اینکه مشکلات قانونی دستگاه‌ها را حل و به سمت فعال کردن بیشتر بخش‌های کشاورزی، صنعت سوق داده‌ایم،  و در حال تهیه گزارش در بخش‌های گردشگری، راه و شهرسازی و مسائل آب شرب استان هستیم و موضوعات هزینه گاز رسانی به روستاها، هزینه ساخت هر کیلومتر جاده در استان با توجه به موقعیت جغرافیایی استان برای سال ۱۴۰۱ به دیوان محاسبات ارائه خواهیم داد.

مقیاسی گفت: در بحث وصول صحیح و به موقع درآمد‌های استان در بخش‌های مختلف اداره کل امور مالیاتی، فرار‌های مالیاتی، درآمد گمرگ در حال رصد و پیگیری هستیم و امیدواریم درآمد‌های دولت به موقع وصول شود.

 او می گوید: متاسفانه فرودگاه سنندج با دو پرواز در طول هفته، همانند تعطیل بودن است، و خواهشاً این قابلیت برای استان را پیگیری کنید چراکه با توجه به دوری استان به مرکز و تقاضا زیاد برای سفر‌های پروازی در رفت و آمد مشکلات بسیاری وجود دارد، باید سنندج روزی ۳ پرواز داشته باشد، کما اینکه ما نیز در حال بررسی این موصوع هستیم.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان گفت: در بحث مالی مالیاتی هر اندازه دیوان محاسبات از موضوعات مطلع‌تر باشد بهتر بوده و باید در جلسات شورای برنامه‌ریزی، و جلسات مالی و مالیاتی استانداری، از دیوان محاسبات دعوت و موضوعات از نزدیک رصد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیوان محاسبات فرودگاه بودجه ۱۴۰۰ دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش«نماینده»، جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه(۱۲،۱۱،۹) اردیبهشت ماه برگزار می شود و موارد زیر در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار می گیرد:

در این هفته قرار است گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول بودجه) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم بررسی شود.

همچنین نمایندگان در هفته پیش رو ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش و فرهنگ و رسانه های جمعی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (۱) بند (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار صحن علنی این هفته مجلس قرار می گیرد.

همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان، لایحه یک فوریتی الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۳) وگزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ‎ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت مالی ، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان و واحده گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح یک فوریتی الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی ‎فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار هفتگی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند