Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@10:26:09 GMT

مرزهای زمینی عراق برای زیارت عتبات بسته است/ فعلا نروید

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۵۱۸۹

مرزهای زمینی عراق برای زیارت عتبات بسته است/ فعلا نروید

حجت الاسلام صحبت رحمانی در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه از مردم می خواهیم از هرگونه سفر به سمت مرزهای ورود به خاک عراق جلوگیری کنند، افزود: به رغم پیگیری و چندین دور مذاکره با مسئولان دولت عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی که احتمال آن در نیمه شعبان عنوان شده بود، تاکنون دولت عراق هیچ گونه اعلام رسمی و غیره برای بازگشایی مرزهای زمینی اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسئولان عراقی تا پیش از این قول داده بودند در آغاز ماه شعبان نسبت به بازگشایی مرزهای زمینی برای ورود زائران اقدام کنند که تاکنون این مهم محقق نشده است، افزود: یکی از مهمترین دلایل عدم بازگشایی مرزهای زمینی دو کشور عدم صدور مجوز توسط وزارت بهداشت ایران و عراق است.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه تا این لحظه مجوز مکتوبی برای ما در این زمینه از سوی دولت عراق صادر و اعلام نشده است، گفت: با توجه به پیگیری‌های لازم از سوی رییس سازمان حج و زیارت و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تا پیش از این بازگشایی مرزهای زمینی در نیمه شعبان دور از انتظار نبود.

رحمانی با بیان اینکه طبق قرار قبلی مسئولان دولت عراق مبنی بر لغو روادید برای سفرهای زمینی در بازگشایی مرزهای یادشده، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۸ به علت شیوع بیماری کرونا مرزهای زمینی تردد زائران به عراق برای زیارت عتبات عالیات بسته شد.

وی خاطر نشان کرد: به رغم رایزنی های انجام گرفته به علت شیوع بیماری کرونا در ایران و عراق نتوانسته ایم مرزهای زمینی را مجددا بازگشایی کنیم در حالی که این آمادگی در ما وجود دارد.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه از مردم می‌خواهیم تا زمان صدور مجوز رسمی مبنی بر بازگشایی مرزهای زمینی عراق از هرگونه سفر به مناطق خودداری کنند، افزود: در حال حاضر هیج مرز زمینی به روی زائران عتبات عالیات باز نیست و هیچ گونه امکانات پذیرایی نیز به دلیل عدم آماده شدن زیر ساخت ها محیا نیست.

منبع: الف

کلیدواژه: بازگشایی مرزهای زمینی عتبات عالیات دولت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!

تین نیوز

دبیر انجمن تولیدکنندگان صوتی و تصویری، با اشاره به اینکه متاسفانه دولت در بخش هایی مانند قیمت گذاری دخالت می کند، گفت: سازمان توسعه تجارت و معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، برنامه و چشم انداز مثبتی در زمینه صادرات ندارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، محمدرضا شهیدی افزود: تولیدکننده از حداکثر پتانسیل برای ارتقای کیفی و کاهش قیمت محصولات برای رقابت با برندهای دیگر مانند تولیدات چینی استفاده می کند؛ اما شرایط صادرات باید توسط سازمان توسعه تجارت فراهم شود. متاسفانه دخالت معاونت و کمیته های دولت در امور بنگاه ها هیچ گاه به شکل ریل گذاری صادراتی نبوده و تنها صنایعی که از اقدام مثبت دولت در صادرات بهره مند شده اند، کانی های فلزی و غیرفلزی و همچنین پتروشیمی ها بوده اند که آنها هم به نوعی متعلق به دولت هستند.

شهیدی اظهار کرد: امروزه چنانچه به عراق صادرات انجام شود، برای دریافت پول با مشکل مواجه هستیم؛ چرا که حتی در این کشور نتوانسته ایم یک شبه بانک برای تبادلات مالی ایجاد کنیم، اما تا دلتان بخواهد نهادهای مسوول در این زمینه داریم.

وی با اشاره به اینکه نهادهای مسوول نتوانسته اند در نمایشگاه اکسپو از تمام ظرفیت ها استفاده کنند، عنوان کرد: تولیدکننده باید به کار تخصصی خودش یعنی تولید بپردازد و ایجاد ساز و کارهایی مانند دعوت از هیات های تجاری برعهده مسوولان و متولیان است و متاسفانه امروز شاهدیم که تعداد خارجی های حاضر در نمایشگاه درصد ناچیزی از شرکت کنندگان را تشکیل می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • واکنش دولت غزه به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد