Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر انگلیس طی سفری به منطقه امروز چهارشنبه راهی امارات شد و قرار است بعد از این کشور به عربستان سعودی سفر کند. او گفته به زودی راهبردی برای انرژی وضع خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز چهارشنبه وارد ابوظبی، پایتخت امارات شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در بدو ورود به امارات متحده عربی گفت که «هفته آینده در پادشاهی انگلیس استراتژی‌ای برای انرژی وضع خواهیم کرد.»

نخست وزیر انگلیس در این سفر فوری بعد از استقبال، مستقیما به دیدار «محمد بن زاید» ولی ‌عهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات دیدار کرد.

رسانه‌های انگلیس شب گذشته گزارش دادند که جانسون قرار است با محوریت افزایش تولید نفت سفری به عربستان سعودی داشته باشد. همزمان رسانه‌‌ها و منابع سعودی این خبر را تأیید کردند و نوشتند که جانسون بعد از ابوظبی راهی ریاض خواهد شد.

روزنامه گاردین قبل از عزیمت نخست وزیر انگلیس به منطقه خلیج فارس نوشت که لندن قصد دارد عربستان سعودی و امارات را به تولید بیشتر نفت با هدف فشار قرار دادن روسیه به دلیل جنگ علیه اوکراین متقاعد کند.

این سفر جانسون به امارات و عربستان سعودی بعد از آن انجام می‌شود که تماس‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای مجاب کردن سران سعودی و اماراتی برای همراهی آن‌ها در تحریم‌های ضد روسی بی نتیجه ماند.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» سه‌شنبه هفته پیش به نقل از مقامات ارشد آمریکایی و سعودی نوشت که هدف از این تماس، بحث در مورد حمایت‌های بین‌المللی از اوکراین و کنترل افزایش قیمت نفت در جهان است. این روزنامه در ادامه نوشت: «انتظاراتی درباره یک تماس تلفنی وجود داشت اما صورت نگرفت».

بر اساس این گزارش، ریاض از بایدن می‌خواهد در پرونده‌هایی که علیه سعودی‌ها در ایالات متحده در مورد قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در سال 2018 مطرح شده، مداخله کند.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، جو بایدن پس از رد ولیعهد عربستان سعودی و ولیعهد ابوظبی، دو تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی و «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود داشته است. به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، با این حال این دو ولیعهد نیز تماس‌هایی را از جانب ولادیمیر پوتین دریافت کردند.

عربستان درحال بررسی فروش نفت به چین با یوان به جای دلار است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس اخبار امارات اخبار انگلیس اخبار امارات نخست وزیر انگلیس عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله