Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@11:59:27 GMT

۷ ستاره پرکار سینمای ایران در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۵۲۷۰

۷ ستاره پرکار سینمای ایران در سال ۱۴۰۰

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، سال ۱۴۰۰ که آخرین روزهای آن را سپری می‌کنیم، برای تعدادی از ستاره‌ها و بازیگران سینما سال بسیار پرکاری بود. بعضی از آن‌ها با حضور در چند فیلم و عده‌ای از آن‌ها با بازی در چند سریال نمایش خانگی، در این رسانه پرکار بودند. تعدادی از آن‌ها نیز فعالیت خود را همزمان در سینما و نمایش خانگی پیگیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مروری داریم بر هفت ستاره پر کار سینما، تلویزیون و نمایش خانگی در سال ۱۴۰۰. 

امیر آقایی

امیر آقایی امسال با ایفای نقش در سه فیلم، حضور پررنگی در سینما داشت. او سال ۱۴۰۰ را با بازی در فیلم «شبگرد» و همکاری با فرزاد موتمن آغاز کرد و در فیلم «خط نجات» اثر وحید موسائیان نیز حضور داشت. این دو فیلم در جشنواره فجر حضور نداشتند.  فیلم «بی‌مادر» ساخته مرتضی فاطمی که در جشنواره فجر رونمایی شد نیز سومین فیلمی‌ است که آقایی امسال جلوی دوربین آن رفت. هیچ‌یک از این سه اثر هنوز اکران عمومی نشده‌اند. 

رعنا آزادی‌ور

سال ۱۴۰۰ برای رعنا آزادی‌ور سال پربار و مهمی بود. او با سریال «زخم کاری» ساخته محمدحسین مهدویان ورود پرسروصدایی به نمایش خانگی داشت و در سریال «جیران» اثر حسن فتحی نیز ایفای نقش کرد. آزادی‌ور در شش ماه دوم سال تا پیش از چهلمین جشنواره فجر هم مشغول بازی در فیلم «مرد بازنده» مهدویان بود. او پس از مدتی کم‌کاری، با ایفای نقش در دو سریال و یک فیلم، سال پرکاری را سپری کرد.

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی که با «دینامیت» پول‌سازترین ستاره سال شد، جزو پرکارترین بازیگران هم است. او اوایل مرداد برای بازی در فیلم «علف‌زار» جلوی دوربین رفت و یکی از نقش‌های اصلی را برعهده داشت. جمشیدی سپس در «بی‌مادر» ایفای نقش و دومین فیلم غیرکمدی سال ۱۴۰۰ را در کارنامه‌اش ثبت کرد. او برای بازی در «زیرخاکی ۳» به تلویزیون برگشت و از آذر تا پایان سال درگیر بازی در این مجموعه بود که نوروز رونمایی خواهد شد.

امین حیایی

دیگر ستاره پرکار امسال، امین حیایی است. او اواخر سال ۹۹ تا اردیبهشت‌ امسال مشغول بازی در اولین فیلم امیرحسین عسگری «برف آخر» بود که برایش سیمرغ جشنواره فجر را به همراه داشت. حیایی از اوایل فروردین در فیلم «غریزه» بازی کرد و با ژاله صامتی و پانته‌آ پناهی‌ها همبازی شد. این بازیگر از مرداد برای بازی در سریال نمایش خانگی «ساخت ایران ۳» جلوی دوربین بهمن گودرزی رفت که نوروز به نمایش خانگی خواهد رسید.

مریلا زارعی

مریلا زارعی امسال برخلاف سال‌های گذشته حضور فعالی در نمایش خانگی داشت. او از اواخر سال ۹۹ بازی در سریال «جیران» را آغاز کرد و تابستان امسال نیز درگیر بازی در سریال «نوبت لیلی» به کارگردانی روح‌ا... حجازی شد بنابراین او به زودی علاوه بر «جیران» با سریال حجازی نیز در نمایش خانگی حاضر خواهد بود. این بازیگر مهرماه نیز برای بازی در فیلم «هناس» ساخته حسین دارابی جلوی دوربین رفت و نقش‌ اصلی فیلم را برعهده داشت.

حمید فرخ‌نژاد

حمید فرخ‌نژاد امسال به نمایش خانگی کوچ و در چهار سریال با ژانرهای متفاوت بازی کرد. فرخ‌نژاد در مجموعه‌ عاشقانه و تخیلی «نوبت لیلی» حضور داشت و با مریلا زارعی همبازی شد، در کمدی «شبکه مخفی زنان» همبازی لیلا حاتمی و مهدی هاشمی بود و در «پدر گواردیولا» ساخته سعید نعمت‌ا.... نیز در کنار مهران مدیری و هنگامه قاضیانی ایفای نقش کرد. او همچنین در فصل دوم «میدان سرخ» حضور داشت.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی در دو سال اخیر حضور کم رنگی در سینما داشته و در عوض مسیر بازی در مجموعه‌های نمایش خانگی را در پیش گرفته است. این بازیگر اوایل امسال تا تابستان مشغول بازی در «مردم معمولی» بود که با استقبال مواجه نشد.  همچنین گفته شده او در کمدی «شبکه مخفی زنان» هم حضور دارد و در اولین سریال مهران احمدی به نام «بی‌گناه» نیز نقش‌آفرینی کرده است. سریال احمدی کمدی نیست و از لحاظ ژانر با دو اثر دیگر او متفاوت است.

کد خبر 664613 برچسب‌ها بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران بازی در فیلم برای بازی نمایش خانگی جشنواره فجر جلوی دوربین ایفای نقش سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟

مهران مدیری مدتی است با تولید و پخش برنامه «اسکار»، در کنار پیگیری ماجرای اختلافش با صداوسیما بر سر «دورهمی» و اخیرا هم خبر ساخت سریال جدیدش، نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است.

به گزارش ایسنا، ماجرای اختلاف نظر میان مهران مدیری و صداوسیما، با امتداد شکایت این سازمان از سازندگان «دورهمی» و جلوگیری از پخش قسمت‌های جدید برنامه مدیری، به مرحله‌ی تازه‌ای نرسیده، اما متوقف هم نشده است.

اختلاف‌نظر‌ها میان صداوسیما و مهران مدیری از آن زمان بار دیگر بالا گرفت که عنوان شد، مدیری قصد ساخت برنامه‌ای با نام «اسکار» را برای شبکه نمایش خانگی دارد و در حالی که مجوز تولید این برنامه از سوی خود ساترا داده شده بود، شائبه‌هایی مبنی بر جلوگیری از پخش وجود داشت. با این وجود و در حالی که بحث بر سر «دورهمی» و شکایت صداوسیما از مهران مدیری ادامه داشت، این کارگردان «اسکار» را ساخت که این روز‌ها در شبکه نمایش خانگی هم در حال انتشار است.

به تازگی هم خبر‌هایی مبنی بر ساخت سریال جدید مهران مدیری با عنوان «پدر قهوه» عنوان شده، اما هنوز به تایید رسمی نرسیده است؛ هرچند این کارگردان از آن دسته افرادی است که معمولا ترجیح می‌دهند پروژه‌هایشان را در بی‌خبری و در عین حال با توسل به انتشار اخبار غیررسمی پیش ببرند.

در اخباری که منتشر شده، عنوان شده است که «پدر قهوه» را می‌توان پروژه‌ی جدید مهران مدیری پس از برنامه‌ی «اسکار» دانست؛ رئالیتی‌شویی که اتفاقا استقبال چندانی هم از آن نشد و حالا داستان سریال جدید، در فضا و ساختاری کاملا متفاوت، حول موضوع مافیای قهوه در ایران می‌گذرد.

گویا قرار است ژاله صامتی ـ بازیگر محبوب سریال زیرخاکی ـ بازیگر نقش اول زن این سریال باشد. مهران مدیری نقش رئیس مافیای قهوه را ایفا کند و سام درخشانی هم یکی از نقش‌های محوری پدر قهوه را بر عهده بگیرد. همچنین از ترکیبی که برای بازیگران در نظر گرفته شده، می‌توان از همین حالا فضای کمدی کار و شباهتش با آثاری، چون مرد هزار چهره یا هیولا را متصور شد.

هرچند مدیری حدود ۱۴ سال پیش، سریال «قهوه تلخ» را هم در شبکه نمایش خانگی ساخته بود و حالا نام «پدر قهوه»، این سریال را هم به یاد مخاطبان می‌اندازد؛ سریالی که در قالب سی‌دی و دی‌وی دی منتشر می‌شد و به عنوان پرفروش‌ترین سریال رسانهٔ خانگی لقب گرفت. با این حال ناتمام ماندن انتشار «قهوه تلخ»، برای همیشه برگی پرسش‌برانگیز را در کارنامه این هنرمند و حتی شبکه نمایش خانگی رقم زد.

دیگر خبرها

  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال هستند؟
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • گزارشی از سریال‌های در حال ساخت نمایش خانگی/ کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی