Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:11:54 GMT

۶۰۰ عملیات تعقیب و گریز طی یک سال/ دستگیری ۱۲ سارق مسلح

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۵۸۹۰

۶۰۰ عملیات تعقیب و گریز طی یک سال/ دستگیری ۱۲ سارق مسلح

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در نشست خبری پایان سال با خبرنگاران گفت: در سال ۱۴۰۰ طرح‌های مختلفی داشتیم، حدود ۳۳۰ طرح در راستی حفظ امنیت و آرامش در محلات اجرا شد.

وی افزود: همچنین پاکسازی برخی نقاط آلوده مانند شوش، خلاریز و … داشتیم و این نقاط را از لوث وجود معتادان و مجرمان پاک کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موقوفه‌ای گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲ میلیون و ۳۵۱ هزار تماس با ۱۱۰ عملیاتی شده است، یعنی روزانه ۷ هزار تماس با ۱۱۰ عملیاتی شده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت بیان کرد: بالغ بر ۶۰۰ مورد تعقیب و گریز از ابتدای سال تا این لحظه داشته ایم که حتی برخی از این تعقیب و گریزها تا کیلومترها بعد از تهران هم ادامه داد.

وی با اشاره به شهادت دو مأمور پلیس پیشگیری در پایتخت ادامه داد: تعداد ۱۲ نفر از سارقین به ضرب گلوله دستگیر شدند و ۲ نفر از سارقین مسلح توسط مأموران پلیس کشته شدند.

به گفته موقوفه‌ای در درگیری‌ها و تعقیب و گریزها ۹۶ درصد از سارقان دستگیر شده اند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ گفت: تمام مأموران در این ایام به صورت آماده باش هستند و برای ۳۵۴ محله‌ای که تهران دارد گشت‌های خودرویی، موتوری، نامحسوس و عملیاتی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در ۳۰۰ نقطه چادر پلیس نصب می‌شود، این نقاط اغلب محلاتی هستند که حضور پلیس در آنها بیشتر لازم است و البته که در تمام محلات پاس‌های پیاده هم داریم.

موقوفه‌ای تصریح کرد: محکومان فراری در ایام تعطیلات هم سیستمی و هم فیزیکی کنترل می‌شوند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اعلام اینکه ۷ مأمور پلیس در مراسم چهارشنبه سوری مصدوم شدند، گفت: هیچ خسارتی به اموال و خودروهای پلیس وارد نشده است.

کد خبر 5448517 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس پیشگیری سارق مسلح حوادث چهارشنبه سوری شهرداری تهران نوروز 1401 شورای شهر تهران چهارشنبه سوري سفرهای نوروزی آموزش و پرورش علیرضا زاکانی وزارت آموزش و پرورش شهر تهران آتش نشانی شهرداری مهدی چمران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران رئیس پلیس پیشگیری پایتخت موقوفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار سعید مطهری‌زاده از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت ۷ سال تحت تعقیب بود، خبر داد و اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: کارچاق کن سابقه دار گرگان دستگیر شد

وی افزود: ماموران در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کرده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی است و به مدت ۷ سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

مطهری‌زاده در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228945 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • ببینید | اولین تصاویر از تیراندازی پلیس به سمت سارق زورگیر؛ نتیجه تعقیب و گریز پلیس با موتور وسط خیابان‌های تهران
  • بازداشت زورگیران موتورسوار در عملیات تعقیب و گریز (فیلم)
  • تیراندازی در الهیه تهران | تعقیب و گریز پلیس با ۲ قمه‌ به‌ دست
  • تیراندازی در الهیه برای دستگیری ۲ زورگیر قمه‌به‌دست
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر