Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:42:44 GMT

روایتی از روحیات دهه هشتادی‌ها در «زومرهای ایرانی»

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۶۷۴۰

روایتی از روحیات دهه هشتادی‌ها در «زومرهای ایرانی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فیلم، «زومرهای ایرانی» که پوستر آن نیز به تازگی توسط یاسر عزآباد طراحی شده است از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که با نگاهی جستجوگرانه و کنجکاوانه به سراغ نوجوانان دختر و پسری رفته است که جامعه امروز ایران گهگاه از شناخت دقیق آن‌ها غافل است!

«زومرهای ایرانی» که از اصطلاحی جهانی به معنای اعضای نسل زِد (Z) به عنوان اولین نسل اجتماعی بشر که از بدو تولد و نوجوانی با دسترسی به اینترنت و فناوری دیجیتال رشد کرده‌اند برگرفته شده است، روایت نیازها و روحیات متولدین دهه اول هشتاد خورشیدی در ایران بوده و با هدف روشنگری نزد خانواده‌ها و متولیان دولتی تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرحسین خلیل‌زاده کارگردان «زومرهای ایرانی» دانش‌آموخته کارشناسی رشته سینما و دوره عالی کارگردانی اصغر فرهادی است. او تاکنون با ۲ مستند «پولیس پولیس» و «بهاء‌الدین محمد» نامزد دریافت تندیس بهترین فیلم، کارگردانی و پژوهش در ادوار مختلف جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» بوده است.

عوامل فیلم مستند «زومرهای ایرانی» عبارتند از: طرح اولیه و تهیه‌کننده: سعید الهی، کارگردان و نگارش گفتار متن: امیرحسین خلیل‌زاده، مدیر هنری: بهار سیری، مشاور کارگردان: بابک حیدری، تحقیق و نگارش: منوچهر اکبرلو، مشاور پژوهشی: دکتر سیدمحمدصادق دهنادی، تصویربردار: ابوالفضل علایی، صدابردار: امید اسلامی، امین نظروند، تدوین: محمدرضا محب آل‌عبا، صداگذار: محمدحسین ابراهیمی، مدیر تولید: سید حسین حسینی، عکاس: نیما حمیدزاده، اصلاح نور و رنگ: ناصر فکور، طراح پوستر: یاسر عزآباد، آرشیو: آبان منتظری و علی عراقی، تهیه شده در استودیوی ایده پردازی اتاق هشتم و موسسه اندیشه ورزان تصویر گستر، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

کد خبر 5448596 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: امیرحسین خلیل زاده سینمای مستند نوجوانان تئاتر ایران درگذشت چهره ها موسیقی پاپ علیرضا غفاری فیلم کوتاه هنرمندان تئاتر حوزه هنری آلبوم موسیقی موسیقی ایرانی مجری تلویزیون کارگردان تئاتر خانه هنرمندان ایران محمدمهدی دادمان زومرهای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!

آفتاب‌‌نیوز :

داریوش کاردان، پیشکسوت رادیو و تلویزیون گفت: ماجرا این است که مگر امروز کسی رادیو گوش می‌دهد؟ با توجه به سطح برنامه‌هایی که در حال ساخته شدن است، مگر مانند گذشته مخاطبی باقی مانده است؟ چون آمار صداوسیما نشان می‌دهد برای سازمانی که ۲۴ هزارمیلیارد تومان بودجه‌اش برای سال بعد است کم مخاطب‌ترین برنامه ۲ درصد مخاطب داشته و پر مخاطب‌ترین برنامه ۱۷درصد بیننده داشته و ۲۴ درصد هم برای جام ملت‌های آسیا را تماشا کردند. شما می‌گویید نیمرو ارائه می‌دهد، اما به نظر می‌رسد در همان ارائه نیمرو هم نتوانسته موفق باشد.

ممکن است درست باشد، اما من نمی‌توانم این را بگویم. این که آمار شما از کجا آمده را نمی‌دانم و اصلا از آمار هم خبری ندارم، اما من ترجیح می‌دهم که تلویزیون نبینم و به جای آن یک فیلم سینمای خارجی یا داخلی ببینم که چند نفر از آن تعریف کرده‌اند و رادیو هم گوش نمی‌دهم.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • آغاز «ماه پنهان» با لیندا کیانی و آرمین رحیمیان
  • «ماه پنهان» در تهران کلید خورد
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • مستند «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم «هنر و تجربه» شد
  • اکران آنلاین فیلمی با بازی هدیه تهرانی
  • روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم