Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر قاسم برجویی فرد روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: باتوجه به فروکش کردن پیک ششم انتظار می‌رود والدین با حساسیت بیشتری نسبت به تزریق واکسن به فرزندان خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تزریق دُز سوم واکسن بیان کرد: در زمان حاضر ۲۸۸هزار و ۹۸۶ نفر معادل ۳۴.۳ درصد از جمعیت این استان نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن خود اقدام کرده و برای رسیدن به ایمنی ۱۰۰ درصدی باید به طور حتم سه دُز واکسن تزریق شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برجویی فرد اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات عید نوروز اما مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان تعطیل نیستند و براساس برنامه ریزی انجام شده در همه شهرستان‌های استان یک مرکز تجمیعی و در مرکز استان نیز ۲ مرکز تجمیعی واکسن از ساعت هفت صبح تا ۱۴ و از ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب فعال و آماده تزریق واکسن هستند.

وی بیان کرد: مسافران نوروزی که واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند یا زمان انجام نوبت دوم و سوم آنها فرا رسیده است می‌توانند برای دریافت خدمات به مراکز واکسیناسیون استان بوشهر مراجعه کنند.

برجویی فرد گفت: همچنین با استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس بعنوان ایستگاه سلامت از ۲۹ اسفند تا پنجم فروردین تلاش شده ضمن انجام آزمایش فشار و قند خون زمینه تزریق واکسن کرونا نیز فراهم شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۲۶ دُز واکسن در استان تزریق شده که از این شمار ۸۱۲هزار و ۱۹۷ معادل ۸۴.۴ درصد دُز اول، ۷۳۴هزار و ۲۴۳ دُز معادل ۷۶.۹ درصد دُز دوم و ۲۸۸هزار و ۹۸۶ نفر معادل ۳۴.۳ درصد نیز دُز سوم است.

برجویی فرد اضافه کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی مناسب و وجود سواحل زیبا خلیج‌فارس و امکانات تفریحی و گردشگری پیش بینی شده در ایام تعطیلات نوروزی مسافران زیادی به استان بوشهر سفر کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به تدوین دستورالعمل اسکان و اقامت مسافران نوروزی افزود: شیوه‌نامه لازم برای اسکان مسافران در مدارس به آموزش و پرورش ارائه شده و برای مدارس با ۱۵ کلاس امکان اسکان ۷۵ نفر فراهم است و بیش از این تعداد تخلف و زمینه شیوع ویروس کرونا را فراهم می‌کند.

برجویی‌فرد اضافه کرد: با توجه به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در نقاط مختلف استان انتظار می‌رود برای کاهش تجمعات زمان برپایی نمایشگاه‌ها افزایش یابد تا از تجمع مردم کاسته شود.

وی گفت: در زمان حاضر هیچ یک از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار ندارند و  ۲۰ درصد در وضعیت آبی کرونایی، ۲۰ درصد نارنجی و ۶۰ درصد نیز در وضعیت زرد هستند و این نشان از کاهشی شدن روند شیوع ویروس است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تعداد بیماران بستری در آغاز پیک ششم کرونا در هفته نخست اسفند امسال ۲۷۰ نفر بود که با کنترل و مهار این پیک اکنون تعداد بستری‌های بخش کرونایی به ۸۳ بیمار رسیده است.

برجویی‌فرد با اشاره به سویه دوم اومیکرون افزود: اکنون سویه اول اومیکرون مهار شده و ساده‌انگاری زمینه شیوع سویه دوم اومیکرون را فراهم می‌کند از این نظر لازم است شیوه‌نامه بهداشتی رعایت شود.

  

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا واکسن کووید 19 بوشهر ویروس کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی برجویی فرد علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور