Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رضایی روز چهارشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد افزود: طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر همزمان با سراسر کشور از امروز در خراسان جنوبی با فعالیت ۲۹ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات آغاز شد و به مدت ۲۰ روز در سه محور امداد و نجات نوروزی، پویش هلال رحمت و خدمات بشردوستانه خدمات‌رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خدمت‌رسانی ۲۵ پایگاه ثابت و پنج پایگاه موقت جمعیت هلال احمر به مسافران نوروزی گفت: ۱۰ کشیک امداد و نجات، پایگاه آنست و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات نیز در این مدت فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال جاری با افزایش چشمگیر حضور مسافران نوروزی در استان مواجه خواهیم بود افزود: اتاق‌های مرکز تفریحی، رفاهی و درمانی آبگرم فردوس تا ششم فرودین به‌صورت اینترنتی رزو شده که نشان از افزایش مسافران نوروزی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی هم در این نشست گفت: ۵۰ بازارچه عرضه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه نوروز ۱۴۰۱ در این استان برپا می‌شود که راه‌اندازی این بازارچه‌ها نقش موثری در فروش محصولات تولیدی صنعتگران استان دارد.

حسن رمضانی با بیان اینکه در مجموع ظرفیت اسکان روزانه ۱۲۹ هزار و ۸۳۹ نفر در این استان وجود دارد اضافه کرد: ۲۴۵ اتاق هتل با ۵۷۴ تخت، ۲۳۴ اتاق مهمان‌پذیر با ۵۷۴ تخت، هزار و ۵۰۰ نفر روز اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۱۰۳ هزار و ۱۶۵ ظرفیت کمپ‌های موقت توسط شهرداری‌ها، ۱۰ هزار و ۵۹۰ نفر ظرفیت اقامت در مدارس از ظرفیت‌های اسکان خراسان جنوبی برای استقبال از مسافران نوروزی است.

وی گفت: تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان جنوبی از ۳۵ اقامتگاه در سه سال گذشته به بیش‌ از ۸۰ اقامتگاه در سال جاری افزایش‌ یافته و روزانه ظرفیت اسکان هزار و ۵۰۰ نفر را دارند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی گفت: از اواخر بهمن امسال برنامه‌ریزی برای تشکیل ستاد خدمات سفر خراسان‌ جنوبی انجام و کمیته‌های ۱۰ ‌گانه تشکیل شد، همچنین در تمامی شهرستان‌ها ستاد خدمات سفر تشکیل‌ شده است.

وی افزود: ۴۷ پایگاه انتظامی، ۳۴ پایگاه امداد و نجات در سطح جاده‌ها، ۴۰ پایگاه اورژانس، ۱۷ پایگاه امداد خودرو، ۱۲ قاضی کشیک، ۱۱ شورای حل اختلاف، ۱۵ داروخانه شبانه‌روزی و ۴۴ شرکت ارائه خدمات بیمه‌ای از جمله اقدامات برنامه‌ریزی‌ شده توسط دستگاه‌های متولی خدمات سفر در راستای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در خراسان جنوبی است.

 رمضانی اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی نیز ۵۶ پایگاه اطلاع‌رسانی در استان پیش‌بینی‌ شده است و با همکاری راوبط عمومی‌های دستگاهای اجرایی و رسانه‌های استان استفاده حداکثری را از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی خواهیم داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز گفت: ۴۵ موسسه و شرکت حمل و نقل مسافری با ۶۸۹ دستگاه اتوبوس و هزار و ۴۰۳ راننده در استان داریم.

اسدالله جلال‌زاده افزود: در ۱۱ ماه سال جاری ۱۴۸ هزار سفر در استان انجام شد و در این سفرها یک میلیون و ۱۸۱ مسافر جابه‌جا شده‌اند که ۴۶ درصد سفرها متعلق به شهرستان بیرجند بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در طرح پیش‌فروش بلیت نوروزی ۴۱ هزار و ۵۴۱ بلیت به فروش رفته است گفت: سفرهای نوروزی در استان از فردا آغاز می‌شود که اوج تردد در محورهای استان را ۱۱ تا ۱۳ فروردین سال آینده خواهیم داشت.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی، ۱۵ برنامه ۱۰ دقیقه‌ای برای پخش در شبکه ملی تهیه و به مرکز ارسال شده است.

علیرضا آینه‌دار افزود: همچنین در زمینه معرفی آداب و رسوم و بازی‌های بومی محلی استان ۱۵ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای تهیه و برای پخش در شبکه ملی ارسال شده است و پیگیرهای لازم برای پخش آن هم انجام شد.

وی عنوان کرد: هر شب ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰ دقیقه برنامه‌های معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی به‌صورت همزمان از رادیو پخش خواهد شد و رادیو پویا و فعالی در نوروز امسال برای معرفی استان خواهیم داشت.

برچسب‌ها بیرجند سفرهای داخلی خراسان جنوبی امداد و نجات تردد جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند سفرهای داخلی خراسان جنوبی بیرجند سفرهای داخلی خراسان جنوبی امداد و نجات تردد جاده ای مسافران نوروزی خراسان جنوبی امداد و نجات خدمات سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام

محمد صادق معلم زاده معاون درمان دانشکده پزشکی تربت جام گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه بخش شیمی درمانی سرپایی در مرکز آموزشی درمانی سجادیه واقع در منطقه جام راه اندازی شد.

وی افزود: این بخش با هدف ارائه خدمات شیمی درمانی به بیماران مبتلا به سرطان در منطقه جام و ارتقای سطح دسترسی آنها به خدمات درمانی تخصصی راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: از این پس، بیماران منطقه تربت جام، تایباد، صالح آباد، باخرز می‌توانند بدون نیاز به تحمل سفر‌های طاقت فرسا به شهر‌های دیگر، خدمات شیمی درمانی را در همین مرکز دریافت کنند.

معلم زاده با اشاره به امکانات و خدمات ارائه شده در این بخش، اظهار داشت: در بخش شیمی درمانی سرپایی سجادیه، کلیه مراحل شیمی درمانی توسط متخصصان آنکولوژی مجرب انجام می‌شود و همچنین خدمات مراقبتی و حمایتی و مشاوره روانشناسی و مددکاری اجتماعی نیز به بیماران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت دهی به بیماران در این بخش به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امکان نوبت دهی حضوری نیز در محل مرکز فراهم شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند