Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی سی تی وی نیوز گزارش داد: نظرسنجی جدید موسسه «مارو/Maru» نشان داد که ۶۴ درصد آمریکایی ها خواستار واردات نفت از کانادا برای جبران ممنوعیت واردات نفت از روسیه هستند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته دستور منع واردات نفت از روسیه را صادر کرد.

جیسون کِنی نخست وزیر استان آلبرتای کانادا روز سه شنبه همزمان با انتشار این نظرسنجی گفت استان متبوعش می تواند یک سوم واردات آمریکا از روسیه را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم اکنون ما می توانیم حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت در روز از ظرفیت صادرات خط لوله گاز خود کم کنیم تا بتوانیم نفت بیشتری را به آمریکا منتقل کنیم.

این مقام کانادایی همچنین گفت: بعلاوه ما بر این باوریم که شرکت های خط لوله می توانند با برخی تغییرات تکنیکی ظرفیت صادارت را به میزان صدها هزار بشکه در روز افزایش دهند.

به گفته کنی، استان آلبرتای کانادا دارای ظرفیت افزایش صادارت نفت به میزان ۱۰ درصد  است.

برخلاف ادعای نخست وزیر آلبرتا، کارشناسان صنعتی در این کشور بر این باورند که در حال حاضر این استان فقط می تواند ظرفیت صادرات خود را به میزان ۵ درصد افزایش دهد.

بایدن بعد از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، مجوز خط لوله کی استون XL را لغو کرد. این خط لوله نفت را از پالایشگاه های آلبرتا به تگزاس منتقل می کند.

نظرسنجی جدید نشان می دهد که ۷۱ درصد آمریکایی ها می خواهند دولت بایدن مجوز فعالیت این پروژه را صادر کند.

این نظرسنجی با مشارکت ۱۵۰۸ آمریکایی و با ضریب خطای مثبت و منفی ۳.۱ درصد انجام شده است.

نخست وزیر استان آلبرتا گفت هر چند که این پروژه به دلیل وتوی بایدن به بن بست رسیده است ، ولی به نظر من خواستن، توانستن است و اگر دولت آمریکا بخواهد می تواند بار دیگر مجوز آن را صادر کند.

وی گفت به همکاری با اعضای کنگره برای پیشبرد این پروژه ادامه می دهد.

وی به توسعه خط لوله ترانس مانتین اشاره کرد که سال آینده کامل خواهد شد و امکان انتقال بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت دیگر به بازارهای جهانی از سواحل غربی کانادا را می دهد.  

مخالفان خط لوله کی استون که بیشتر کنشگران محیط‌زیست و متخصصان این حوزه هستند، می ‌گویند که نفت تولیدی کانادا از ماسه‌های نفتی آلبرتا می‌آید که به دلیل ساختارش، هنگام سوخت بیشتر از نفت خام دریای شمال یا خاورمیانه دی‌اکسید کربن تولید خواهد کرد. این نفت، به عبارتی بیشتر از نفت خام کشورهای دیگر موجب تشدید گرمایش زمین خواهد شد.

برچسب‌ها روسیه کانادا نظرسنجی پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه کانادا نظرسنجی روسیه کانادا نظرسنجی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: پلیس اواخر روز یکشنبه پس اینکه معترضان در چمن مرکزی دانشگاه تکنیک ویرجینیا چادر برپا کردند، اقدام به پاکسازی و بازداشت معترضان کردند.

مقامات دانشگاه به کسانی که تجمع کردند توصیه کردند که وسایل خود را جمع کنند و داوطلبانه متفرق شوند؛ و سپس، پلیس ویرجینیا افرادی را که از این خواسته پیروی نکردند، بازداشت کرد.

این دانشگاه افزود: "حدود ساعت ۱۰:۱۵ شب، پلیس به معترضان نزدیک شد تا از آنها بخواهد ظرف ۵ دقیقه متفرق شوند. کسانی که باقی مانده بودند دستگیر شدند. "

به گفته شبکه‌ای بی سی نیوز، پلیس ده‌ها معترض را بازداشت کرده است.

حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده است. از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

این اعتراض‌ها در پی حمایت‌های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک‌های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

استفاده از خشونت و ابزار‌های پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعا‌های آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتار‌ها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

منبع :ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟