Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:28:24 GMT

جهاددانشگاهی نمودی از نگاه جهادی به کار و فعالیت است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۷۲۶۸

جهاددانشگاهی نمودی از نگاه جهادی به کار و فعالیت است

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به ارتقاء جایگاه این نهاد در سطح استانی و ملی، تاکید کرد که جهاددانشگاهی نمودی از نگاه جهادی به کار و فعالیت و خدمت رسانی است.

دکتر مظاهر بابایی چهارشنبه ۲۵ اسفند در مراسم جشنی که ویژه اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد، از رشد همه جانبه جهاددانشگاهی فارس در زمینه‌های کمی و کیفی خبر داد و این رشد و ارتقاء را ثمره تلاش‌های همه جهادگران عضو این نهاد برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر جهاددانشگاهی در فارس هم به تبع مسائل محلی، ملی و جهانی، با مشکلات و دشواری‌های عدیده‌ای روبرو بوده است، گفت: موفقیت‌های حاصله در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ... نشان داد که مشکلات خللی در کار جهادگران دانشگاهی ایجاد نمی‌کند.

او با بیان اینکه همه نیروهای شاغل در جهاددانشگاهی، توانمند بوده و دارای ظرفیت‌های ارزشمندی هستند، دشواری انتخاب افراد نمونه را به همین دلیل دانست و گفت: همین تلاش‌های ستودنی طی ۴ سال گذشته موجب کسب اعتبار بیشتر توسط جهاددانشگاهی فارس در عرصه استانی و ملی شده است.

بابایی ضمن یادآوری اینکه حتی اعضای بازنشسته جهاددانشگاهی نیز دغدغه این نهاد و پیشرفت آن را دارند، گفت: نگاه جهادی به فرد اجازه نمی‌دهد که منتظر دعوت بماند، بلکه هرجا احساس وظیفه کند، وارد می‌شود و آنچه به او محول شده باشد را به نحو احسن اجرا خواهد کرد.

رئیس جهاددانشگاهی با تاکید براینکه انجام فعالیت در هر عرصه‌ای، ممکن است نقد هم به همراه داشته باشد، گفت: اگر نقد منصفانه و تحلیل نقادانه بر عملکرد وجود نداشته باشد، به حتم باید فهمید که حرکتی نبوده و انجام نشده است که نقدی وجود داشته باشد.

او با اشاره به رشدی که علیرغم همه دشواری‌ها در بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی فارس حادث شده است، طرح‌ها و برنامه‌های مختلف اجرایی شده طی یک سال گذشته را مطلوب ارزیابی و تاکید کرد که چشم‌انداز سال آینده جهاددانشگاهی فارس ترسیم شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: دستاوردهای امروز، حاصل اقدامات کوتاه مدت نبوده بلکه ریشه در ۳۶ سال تلاش این نهاد در فارس دارد؛ هرچند که تلاش‌های چهارساله اخیر را نمی‌توان دور از ذهن داشت.

رئیس جهاددانشگاهی فارس، چشم انداز سال آینده این نهاد در استان و کشور را با وجود تنگناها، خوب و بسیار امیدبخش توصیف و تاکید کرد که اقدامات اجرایی و دنبال شده در فارس، با هدف ایجاد بستری مناسب برای رشدی مداوم و مستمر انجام شده است.

بابایی ضمن قدردانی از همه جهادگران عضو این نهاد، گفت: اگر موفقیتی کسب کرده‌ایم، به دلیل همکاری و تلاش و کوشش همه اعضا در همه بخش‌ها بوده است؛ بی تردید اگر هر یک از اعضای این سیستم کار را به خوبی انجام ندهد، حرکت کل سیستم دچار اشکال و کندی خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه وظیفه این نهاد، خدمت رسانی مداوم است، گفت: خدمت رسانی یعنی کار و تلاش بدون وقفه و تاثیرگذار؛ اگر بنای خدمت داریم باید نگاهمان رشد سیستم و توسعه و تعالی سازمان بر اساس اهداف ترسیم شده باشد.

بابایی در بخشی از سخنان خود، ضمن تبریک ایام و اعیاد مبارک شعبانیه، رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، به بیان برخی ویژگی‌های مسلمان شیعه و پیرو امام اول شیعیان و منتظر ظهور موعود(عج) را بیان کرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس خاطرنشان کرد که مسلمان شیعه منتظر، که امام علی(ع) را الگوی خود می‌داند، باید نگاهی اخلاقی به همه ابعاد زندگی، خصوصا مسئولیتی که به او سپرده می‌شود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، از جانبازان و ایثارگران شاغل در جهاددانشگاهی فارس قدردانی و تجلیل شد و معاونت‌های مختلف به تشریح فعالیت‌ها اقدامات و عملکرد یکسال گذشته خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی جهاد تبیین کار جهادی مدیریت جهادی جهاددانشگاهی فارس رئیس جهاددانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای

زینب اصغریان / کارشناس ارشد علوم سیاسی: خلیج فارس سومین خلیج بزرگ جهان است و بعد از  مکزیکو و خلیج هودسن از نظر وسعت توجهات زیادی را به خود جلب کرده. هرچند این روزها با شنیدن نام خلیج فارس بیشتر به یاد حوادث امنیتی در این منطقه می‌افتیم. تکرار حوادث پر مخاطره در این منطقه و قرار گرفتن آن در امتداد تحولات یمن و خلیج عدن نیز در این برداشت بی‌تأثیر نیست، اما باید گفت که وجوه دیگری مانند نگاه فرهنگی و تاریخی نیز وجود دارد که از آن هم نباید غافل شد.

بدلیل اهمیت استراتژیک این آب‌های نیلگون، و دارا بودن منابع عظیم نفتی در کشورهای عربی همجوار با درج نام مجعول خلیج عربی تلاش می‌کنند آن را در راستای منافع خود مصادره به مطلوب کنند در حالی که تاریخ نشان می‌دهد حتی این واژه در ۳۰۰ سال قبل از میلاد و در دوران هخامنشیان نیز استفاده می‌شده و در کتب تاریخی متعددی نیز موجود است. جمال عبدالناصر نیز اصراری بر استفاده از  واژه جعلی نداشته است و حتی در برخی از نامه های خود از جمله نامه ای به یکی از مقامات بحرینی در سال ۱۹۶۰ از واژه خلیج فارس استفاده کرده است اما آرام آرام در راستای رویکردهای پان عربیستی این واژه تحریف و در بدعتی آشکار توسط عبدالناصر بکار گرفته شد و بعدها توسط سایرین  مورد استفاده قرار گرفت.

عضویت ایران در پیمان سنتو در ۱۹۵۵م و حمایت پهلوی از دکترین آیزنهاور در که در مقابل کنفرانس باندونگ و رویکرد ملی گرایی ناصر ، باعث شد تشدید اختلافات دوکشور به مسائل دیگر از جمله تنگه هرمز و خلیج فارس کشیده شود.

علیرغم اینها نشریات مصری، عربی و انگلیسی هم تا دهه هفتاد عمدتا واژه persian gulf را استفاده می‌کردند اما آرام آرام، واژه جعلی جایگزین آن شد.

با پیروزی انقلاب اسلامی و مخالفت کشورهای غربی و عربی بار دیگر استفاده از واژه خلیج فارس تحت الشعاع قرار گرفت و   تلاش ها برای فشار همه جانبه برای ایران و نادیده گرفتن توانمندی های ژیوپلتیک کشورمان افزایش یافت.

با مراجعه به اسناد تاریخی مانند ابن حوقل، معجم البلدان و کتب عربی دیگر مشاهده می‌کنیم که این خطه همواره به عنوان بحر پارس مطرح بوده است.

در حال حاضر در کنار پیگیری دیپلماتیک و احقاق حق در مجامع بین المللی بصورت جدی می‌بایست  به رویکردهای فرهنگی و تاریخی پرداخت و هویت خلیج همیشه ایرانی را احیا کرد و حتی با ساختن فیلم و کلیپ به زبان های مختلف و با برنامه ریزی گسترده در دیپلماسی فرهنگی، باید نشان داد قبل از بوجود آمدن کیان بسیاری از کشورهای کوچک بندانگشتی منطقه، نام خلیج پارسی همواره بعنوان یک شاهراه مهم و حیاتی در جبین تاریخ می‌درخشیده است.

 نام گذاری این روز  به مناسبت اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز ، روز خلیج فارس در تقویم نیز رویکرد مهم دیگری بود که بر اثبات حقانیت این خلیج همیشه ایرانی اثر جدی دارد.

 اخطار جدی به کشورهایی که خلاف مصالح ملی ما در استفاده از این واژگان حرکت می‌کنند بسیار مهم است. خلیج همیشه فارس خط قرمز ایرانی و هویت ایرانی است و نباید از حدود آن تخطی شود.

زینب اصغریان

دیگر خبرها

  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس