Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:59:15 GMT

هزینه‌های دریافتی از اعضای اتاق بازرگانی قانونی است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۷۳۰۴

هزینه‌های دریافتی از اعضای اتاق بازرگانی قانونی است

ایسنا/قزوین رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: درآمد اتاق بازرگانی بر اساس «سه در هزار درآمد مشمول مالیات» و «چهار در هزار سود» دریافتی از اعضای این اتاق تأمین می‌شود که هر۲ این مبالغ قانونی هستند.

مهدی بخشنده ظهر امروز چهارشنبه ۲۵ اسفند در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به اینکه تمام دریافتی‌های اتاق بازرگانی از فعالیت اقتصادی بر اساس قانون است، اظهار کرد: درآمد اتاق بازرگانی بر اساس سه در هزار درآمد مشمول مالیات و چهار در هزار سود دریافتی از اعضای این اتاق تأمین می‌شود که هر۲ این مبالغ قانونی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی می‌تواند بیشتر منشا اثر باشد به شرطی که از نظر منابع مالی توسط فعالینی که عضو آن هستند تأمین شود چون برای اتاق‌های بازرگانی بودجه دولتی تخصیص پیدا نکرده است؛ در اکثر کشورها این منابع بیشتر از میزانی است که در ایران دریافت می‌شود و برای توسعه صادرات و رفع موانع استفاده می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین بیان کرد: هر کسی که حق عضویت و هزینه‌های مربوطه را پرداخت کند عضویتش تمدید می‌شود لذا ما در حد امکان با تسهیل شرایط پرداخت با همه فعالین اقتصادی همراهی کردیم و هیچ فشاری نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ اقدامی برای رفع قوانین دست‌وپاگیر انجام نشده است، تصریح کرد: در اتاق بازرگانی قزوین در کمیسیون‌ها جلسات تخصصی در خصوص قوانین مالیات بر ارزش‌افزوده برگزار شد و بیش از ۶ ماه وقت گذاشتیم و ۶۰ درصد اصلاحیه‌ای که در اتاق بازرگانی قزوین انجام دادیم در مجلس تصویب شد، البته باید بگوییم که این رویه انرژی بالایی از ما گرفت.

بخشنده مطرح کرد: سرعت تحقیقات و توسعه کشورمان بسیار بالاست و روش فعلی اصلاح قوانین اصلاً پاسخگو نیست و باید روش دیگری برای اصلاح قوانین پیدا کنیم، کشورهای توسعه یافته تعداد قوانین خود را کاهش دادند و بسیاری از کارها را به بخش خصوصی قابل اعتماد واگذار کردند.

وی اشاره کرد: طی سه سال اخیر تلاش کردیم فعالین اقتصادی واقعی در اتاق بازرگانی قزوین فعالیت داشته باشند و فعالین اقتصادی واقعی را در سطح جامعه برجسته کرده و آنان را در مسئولیت‌های اجتماعی مشارکت دهیم؛ باید این نکته را متذکر شویم که هر فعال اقتصادی واقعی در جامعه‌ای زندگی می‌کند و از آن سود می‌برد مسئولیت‌هایی ازجمله حفظ محیط زیست را بر عهده دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین با تأکید بر اینکه معمولاً مصوبات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت روی زمین می‌ماند، اظهار کرد: بنابراین وظیفه اتاق بازرگانی و رسانه این است که مصوبات را پیگیری کنند تا به مرحله اجرا برسند؛ البته مصوبات این شورا به فراموشی سپرده می‌شد که از استاندار خواستیم تا در هر جلسه مصوبات جلسه قبل و روند اجرای آن اعلام شود.

شهرک چرم‌سازی فرزند ناخوانده قزوین

وی گفت: امروز شهرک چرم‌سازی فرزند ناخوانده استان است و هیچ کس برایش کاری انجام نمی‌دهد؛ به سوخت‌های تقطیری اجازه صادرات نمی‌دهند این سوخت‌ در استان قزوین تولید می‌شود و یک خطر بالقوه زیست محیطی به شمار می‌رود؛ این جای سوال است که چرا رسانه‌ها در مقابل آن سکوت کرده‌اند امروز باید فکری برای سوخت‌های تقطیری داشته باشیم چراکه هر لحظه امکان بروز حادثه وجود دارد باید این سوال را از مسئولین بپرسیم که چرا اجازه صادرات سوخت‌های تقطیری را نمی‌دهند.

بخشنده افزود: استقرار کامیون‌های حمل سوخت در گمرک قزوین یکی دیگر از خطرات تهدیدکننده استان بود که مصوب کردیم گمرک سوختی به محل تولید این سوخت‌ها منتقل شود.

راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی بین‌المللی کاسپین در قزوین

وی تشریح کرد: به‌دنبال تاسیس تلویزیون بین‌المللی اینترنتی به چند زبان از جمله اردو، روسی و ترکی هستیم تا ظرفیت‌های خود را به کشورهای همسایه معرفی کنیم؛ امروزه مرزها به واسطه رسانه ها برداشته شده است بر همین اساس شبکه کاسپین با رویکرد اقتصادی برای اولین بار در کشور راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین اظهار کرد: در اتاق بازرگانی قزوین ۷۰۰ فعال اقتصادی در آن حضور دارند. همیشه استراتژی ما این بوده است که اتاق بازرگانی در تصمیمات اقتصادی استان تأثیرگذار باشد چون بخش دولتی نسبت به اتاق بازرگانی و بخش خصوصی اعتماد کرده است.

وی گفت: صادرات واقعی به شدت پایین است چون موانع بسیاری بر سر راه صادرکنندگان قرار دارد؛ اما این در حالی است که مسئولان از افزایش میزان صادرات سخن می‌گویند که این ارقام برای ما تعجب برانگیز است به نظر می‌رسد مسئولان خام‌فروشی برخی از اقلام مانند سنگ‌های معدنی را صادرات حساب می‌کنند.

بخشنده خاطرنشان کرد: اگر قانون جامع مالیاتی اجرایی شود به عدالت اجتماعی خواهیم رسید. مشکل ما قوانین متعدد و دست و پا گیر در حوزه صادرات است مدیران اجرایی هنگام تصمیم‌گیری با چندین قانون مواجه می‌شوند و بهترین عملکرد این است که تصمیم نگیرند و مصوبه را به مدیر بعدی بسپارند چون کسی را به جرم کار نکردن بازخواست نمی‌کنند.

وی بیان کرد: تعدد قوانین بسیار است که باید بازنگری صورت گرفته و قوانین دست و پا گیر ابطال شوند؛ در تأمین مواد اولیه نیز گمرک، منابع بانکی و تحریم‌ها تأثیرگذار هستند و در حقیقت ساختار کشور در حوزه اقتصادی برای حمایت از تولید به شعار نیاز ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در پایان گفت: در احداث بنای اتاق بازرگانی قزوین از تولیدات داخل استفاده کردیم تا نشان دهیم ظرفیت‌های عظیمی در داخل کشور وجود دارد؛ همچنین احداث ساختمان پلیس امنیت اقتصادی در دستور کار خود قرار دادیم تا با کمک فعالین اقتصادی زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم بنابراین در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قزوين اتاق بازرگاني قوانین اتاق بازرگانی قزوین معادن و کشاورزی قزوین رئیس اتاق بازرگانی فعالین اقتصادی سوخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی به دلیل کوتاهی در معرفی استان کرمان گفت: وظیفه وزارت میراث فرهنگی است که کرمان را معرفی کند و سوال اینجاست که کرمان با این همه ظرفیت‌های گردشگری چه جایگاهی دارد؟ 

سیدمهدی طبیب زاده ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کرمان و ظرفیت‌های آن متاسفانه آنگونه که باید معرفی نشده است.

وی با بیان این مطلب که کرمان نسبت به سایر استان‌های دیگر ناشناخته‌تر است، تصریح کرد: باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و رسانه‌ها کرمان را با آنچه که هست، معرفی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: به دنبال معرفی متفاوت و واقعی استان کرمان هستیم و کرمان را به عنوان مقصد گردشگری و سرمایه‌‍گذاری قرار دهیم.

وی ادامه داد: رونق اقتصاد گردشگری کرمان مستلزم ورود توریست داخلی و بین المللی است و جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در این زمینه کمک کند.

طبیب زاده عنوان کرد: رسانه‌های استان در برگزاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار موثر خواهند بود.  

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: برای برگزاری این جشنواره باید همه نهادها و سازمان‌ها همکاری کنند زیرا میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی به تنهایی نمی‌تواند آن را برگزار کنند.

وی اظهار کرد: صاحب نظران بگویند که تولید محتوای کرمان چگونه باشد تا گردشگران به استان جذب شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟