Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: چون زنجیره «علاقه- آموزش- اجرا» تکمیل نیست، وام های اشتغالی که برای جوانان اختصاص داده می‌شود نتیجه نمی‌دهد و جوانان بیکار را بدهکار هم می‌کند.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان ایلام  که با حضور «آل اسحاق»، مدیرکل دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان جوانان را پیشران توسعه و تضمین کننده تعالی و سعادت همه جانبه کشور خواند و گفت: پیامبر اکرم (ص) با کمک جوانان بود که توانست دین مبین اسلام را در جهان تبلیغ و نظام اسلامی را مستقر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان ایلام با بیان اینکه جوانان نقش مهم و اثر گذاری در پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام راحل (ره) داشتند، ادامه داد: ما اعتقاد داریم نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای امامت است و  زمینه‌ساز حکومت جهانی است و انشاءالله با کمک همین جوانان پرچم و قرآن و اسلام به وسیله امام زمان در بلندترین قله‌ها به اهتزاز در خواهد آمد.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت والای حضرت علی اکبر (ع) که میلاد با برکتش به نام روز جوان نامگذاری شده، شجاعت، غیرت، اخلاص، ایثار و وفاداری را از مهمترین خصوصیات ایشان عنوان کرد و گفت: فلسفه نامگذاری ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام به نام روز جوان هم برای این است تا الگوی جوانان ما باشند و اگر می‌خواهیم فرزندان شایسته‌ای را تحویل جامعه دهیم نیازمند تربیت خوب و تعریف شده در چارچوب دین مبین اسلام هستیم.

استاندار ایلام  خواستار توجه ویژه به آموزش در زمینه همسرداری در بین جوانان شد و ادامه داد: اگر می‌خواهیم فرزندان اخلاق‌مدار و تاثیرگذاری را تحویل جامعه دهیم باید موضوع «کانون گرم خانواده» توجه ویژه شود.

بهرام‌نیا، شهید داریوش رضایی‌نژاد را یکی از نخبگان استان و کشور و بهترین الگو برای جوانان این مرز و بوم دانست و گفت: جوانان ایلامی در بسیاری از عرصه‌ها در کشور و دنیا دارای سرآمد هستند و دانشمندان، مدیران، طلاب و فرهیختگان بسیاری از استان ایلام بر مصدر مسئولیت‌های مهم کشوری هستند که این بیانگر هوش بالای جوانان این خطه از میهن اسلامی است.

استاندار ایلام خواستار استفاده از ظرفیت‌های جوانان برای توسعه بخش خصوصی در استان شد و تاکید کرد: باید ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به گونه‌ای تعریف شوند که جوانان متناسب با سلیقه و دانش خود، بخش مورد نظر را انتخاب و سپس متناسب با انتخاب آنها کلاسهای آموزشی برگزار شوند.

وی در ادامه خواستار برخورداری مربی‌های کلاس‌های آموزشی از علم روز شد و ادامه داد: امکانات و تجهیزات آموزشی در اختیار جوانان قرار داده شود تا در راستای هدفی که انتخاب کرده‌اند موفق شوند.

 بهرام نیا تاکید کرد: چون زنجیره «علاقه- آموزش- اجرا» تکمیل نیست، وام های اشتغالی که برای جوانان اختصاص داده می‌شود نتیجه نمی‌دهد و جوانان بیکار را بدهکار هم می‌کند.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش خواستار تفکیک وظایف امور جوانان و امور ورزش شد و تاکید کرد: اداره ورزش و جوانان باید به گونه‌ای عمل کند که دو بال جوانان و ورزش در زیر سایه و تحت شعاع یکدیگر قرار نگیرند؛ دوقطبی جوانان و ورزش هر دو برای ما مهم هستند با تفکیک وظایف باید به هر دوی این بخش‌ها توجه ویژه شود

بهرام‌نیا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «جوانان مظهر امید و میدان داران اصلی گام دوم انقلاب هستند» خاطرنشان کرد: در همه زمینه ها باید جوانان را به عنوان سر رشته داران اصلی تلقی کنیم و به آنها میدان بدهیم.

 در  این جلسه از جوانان فعال و برتر استان ایلام در سال‌های 1399 و ۱۴۰۰ تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام حسن بهرام نیا استاندار ایلام استان ایلام بهرام نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم، اسوه فرهنگی جامعه است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان و معلمان با بیان این که کار معلمی در ادامه راه انبیاء الهی است، گفت: توان و معرفت معلمان در هر زمان می‌تواند الگویی برای نسل‌های مختلف در کشور باشد؛ بنابراین باید در بحث انتخاب معلمان و توجه به ظرفیت‌های آنان برای انجام وظایف آموزشی توجه ویژه صورت گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار افزود: دشمن در عرصه‌های مختلف مانند منزلت مادران در خانواده و قدر و منزلت معلمان و اسوه‌های جامعه سرمایه گذاری می‌کند تا ارزش آن‌ها را از بین ببرد؛ بنابراین باید در این مسیر روی معیشت معلمان و منزلت آنان کار کرد تا با آرامش خاطر لازم خدمت کنند.

 در ادامه درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گزارشی از عملکرد این نهاد در سال گذشته ارائه کرد.

در پایان این دیدار از ۸ نفر از معلمان نمونه استانی و کشوری تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • معلم، اسوه فرهنگی جامعه است
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند