Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی شهردار اراک گفت: تحول وعده داده شده برای این شهر، در سال ۱۴۰۱ محقق می شود.

دکتر علیرضا کریمی ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: در شرایط امروز، ارائه خدمت به مردم بدون وفاق و هم افزایی مسئولان استانی و شهرستانی میسر نیست و وفاقی که امروز بین مسئولان مدیریت شهری و شورای شهر دیده می شود، طلیعه و نویدبخش اجرایی شدن پروژه های مورد نظر مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمان تحویل گرفتن شهرداری، شاهد گسست و نابسامانی در بخش های مختلف بویژه در بخش ناوگان حمل و نقل، منابع انسانی، قراردادها و پروژه ها بودیم. بسیاری از پروژه ها تقریبا ناتمام مانده بود و با مشکلات حقوقی مواجه بودند و این شرایط می طلبید که ساختارها اصلاح شود بنابراین رویکرد مسئله محور مدنظر قرار گرفت.

کریمی با اشاره به اینکه پروژه های تفریحی و توریستی شهر باقی مانده بود، افزود: مردم به شدت متقاضی تعیین تکلیف وضعیت دره گردو، پارک شهید باهنر و بام اراک(کوه مستوفی) هستند، در پروژه دره گردوه، شهرداری مالک زمین نبود و مسلما امکان جذب سرمایه گذار میسر نمی شد، بر همین اساس اقدامات لازم برای تملک زمین انجام گرفت و در بودجه ۱۴۰۱ نیز بودجه ۷۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی و تعیین تکلیف این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: زمین پارک شهید باهنر نیز در اختیار منابع طبیعی بود و مسلما در این شرایط سرمایه گذار رغبتی برای حضور نداشت. در حال حاضر مراتب کار جهت واگذاری زمین انجام شده است و سرمایه گذاری با طرح ۱۳۰۰ میلیارد تومانی نیز آماده حضور در این پروژه است، همچنین برای پروژه بام اراک و کوه مستوفی کار در حال انجام است، بازطراحی و ایجاد زیرساختها نیز انجام می شود.

شهردار اراک با تاکید بر اینکه مدیریت شهری نسبت به تمامی مناطق نگاهی عادلانه خواهد داشت، افزود: در زمینه بازسازی ناوگان حمل و نقل، ۳۰ اتوبوس وارد شهر شده است و ۵۰ اتوبوس نیز در آستانه خرید است، همچنین ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال آتی در نظر گرفته شده است که قطعا با اولویت مناطق کم برخوردار تحول ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می گیرد و تلاش می کنیم ظرف یکی دو سال ناوگان را کاملا نوسازی کنیم. احداث مترو در شهرهای کمتر از یک میلیون نفر مجوز داده نمی شود و قطعا برای اراک بسیار زمانبر و پرهزینه است.

وی در خصوص وضعیت آسفالت ریزی شهر گفت: اورهال کارخانه تولید آسفالت شهرداری در حال انجام است و به تبع آن با توجه به ظرفیت شهرداری در تولید آسفالت، نباید هیچ نقطه ای از شهر از آسفالت بی بهره باشد، البته در ماه های اخیر برودت هوا باعث شده بود که عملیات آسفالت ریزی انجام نشود ولی در سال آتی با رفع مشکلات کارخانه آسفالت، معابر مناطق مختلف آسفالت خواهد شد.

کریمی با اشاره به لزوم بهسازی و تعویض المان های شهری، افزود: برای نوروز ۶۰ المان جدید طراحی شده است که از امروز نصب آنها در شهر آغاز می شود.

وی در خصوص پرداخت الکترونیکی کرایه اتوبوس های شهری اظهار کرد: شهرداری با شرکتی به جهت پرداخت الکترونیکی عقد قرارداد کرد، اما از سال گذشته با اتمام قرارداد، شرکت که موظف بود سوییچ این سیستم را در اختیار شهرداری قرار دهد، وعده خود را عملیاتی نکرد و این امر باعث توقف پروژه پرداخت الکترونیکی شد، البته شهرداری قرارداد جدیدی را در نظر گرفته است که براساس آن پرداخت انجام گیرد که کار به صورت پایلوت شروع شده است.

شهردار اراک اولویت کاری مدیریت شهری را اتمام پروژه های نیمه تمام دانست و افزود: در بحث فرهنگی و اجتماعی، بیشترین تاکید بر توسعه اماکن و پروژه های گردشگری و تفریحی است.

وی اظهار کرد: بودجه شهرداری در سال جاری ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است که در متمم اول به ۱۲۸۸ میلیارد تومان و در متمم دوم به ۱۶۱۶ میلیارد تومان رسید و درآمد شهرداری اراک به صورت کامل محقق شد، برای سال آتی نیز بودجه مصوب شده برابر با ۱۹۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به بودجه اولیه سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

کریمی در خصوص اهم پروژه های در دست اجرای شهرداری اراک گفت: تقاطع شهید صیدی تا پایان اردیبهشت ماه اتمام می یابد، میدان امام حسین(ع) در سال ۱۴۰۲ خاتمه می یابد، مشکلات حقوقی پروژه مجتمع آفتاب حل شده است و امیدواریم در سال آینده اتمام یابد، پروژه بلکس باکس پارک شهر، سالن زورخانه شهر، ساختمان مناطق دو و سه شهرداری، باغ موزه دفاع مقدس نیز در دست ساخت هستند، همچنین به صورت مستمر اعتباراتی برای بازار تاریخی اراک هرساله اختصاص می یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان مرکزی اراك شهرداري استانی اجتماعی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهین مستوفی سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به‌دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های انجام شده از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ فروشی افزون بر ۸۶۰ میلیارد تومان مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.

وی اظهار کرد: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، فقط مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز کرده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرایم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام است.

کد خبر 6094510 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویان در آمریکا تحول بسیار عظیم جهانی است
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود
  • نورپردازی المان‌های شهری شیراز با رنگ آبی در روز جهانی اتیسم