Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@21:02:18 GMT

به خاطر قلب‌تان شب‌ها در تاریکی مطلق بخوابید

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۷۹۰۵

به خاطر قلب‌تان شب‌ها در تاریکی مطلق بخوابید

یک مطالعه جدید نشان داده که خوابیدن حتی برای یک شب با نور کم، مانند نور تلویزیون با صدای خاموش، قند خون و ضربان قلب را هنگام خواب عمیق افزایش می‌دهد.

به‌گزارش دویچه وله؛ دکتر فیلیس زی، نویسنده این مطالعه و مدیر مرکز طب خواب در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن، گفت: نور کم به پلک‌ها وارد شده و خواب را مختل می‌کند، حتی اگر فرد با چشمان کاملا بسته بخوابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که افزایش ضربان قلب در شب یک عامل خطر برای ابتلا به دیابت و بیماری قلبی و مرگ زودرس است.

تحقیقات قبلی ارتباط بین نور مصنوعی در شب و افزایش وزن و چاقی، اختلال در عملکرد متابولیک، افزایش مقاومت به انسولین و افزایش خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی را نشان داده بودند.

زی و تیمش با مطالعه بر روی وضعیت خواب ۲۰ فرد جوان سالم متوجه شدند که حدود ۵ تا ۱۰ درصد از نور محیط، در واقع از طریق پلک بسته به چشم می‌رسد.

زی گفت، با این حال، حتی آن مقدار ناچیز نور باعث افزایش ضربان قلب و مقاومت به انسولین می‌شود. علاوه بر این، سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک در این حالت نامتعادل خواهد شد.

زی بر اساس مطالعاتش برای بهبود کیفیت خواب، به مردم توصیه می‌کند:

«قبل از خواب، پرده‌ها را بکشید، همه چراغ‌ها را خاموش کنید و از ماسک خواب استفاده کنید.

اتاق خواب خود را از نظر منابع نوری که ضروری نیستند، بررسی کنید. اگر به نور شب نیاز دارید، آن را کمرنگ نگه دارید و طوری آن را تنظیم کنید که به چشم‌ها و یا سطح تخت منعکس نشود.

هرگونه نور در طیف آبی را ممنوع کنید، مانند نور‌هایی که از وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون، تلفن‌های هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ ساطع می‌شوند.

نور آبی محرک‌ترین نوع نور است. اگر به دلایل ایمنی مجبورید یک چراغ روشن داشته باشید، رنگ آبی را تغییر دهید. چراغ‌هایی را انتخاب کنید که رنگ‌های مایل به قرمز یا قهوه‌ای بیشتری دارند.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه اختلال خواب نور مصنوعی بیماری قلبی دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ شور خودروهای کلاسیک (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • چراغ شور خودروهای کلاسیک (فیلم)
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • فیلم/ قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی