Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رابطه با آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری و انوشه آشوری، دو محکوم امنیتی که امروز آزاد شدند، گفت: خانم نازنین زاغری به اتهام جاسوسی برای سرویس جاسوسی کشور انگلیس به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسیده است و بر همین اساس ممنوع الخروجی وی لغو و آزاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی قوه قضاییه افزود: وی پرونده‌ دیگری نیز دارد که در آن محکوم به یک سال حبس شده ولی این پرونده تاکنون به اجرا گذاشته نشده است.

خداییان همچنین در مورد وضعیت قضایی پرونده انوشه آشوری اظهار کرد: آقای انوشه آشوری، به اتهام همکاری با سرویس‌های امنیتی کشورهای بیگانه و به جرم جاسوسی  به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود و حدود ۴ سال و ۷ ماه از مدت محکومیتش سپری شده که تقاضای آزادی مشروط کرد.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: وی به عنوان دست مزد مبالغی را از سرویس‌های جاسوسی بیگانه اخذ کرده بود که این مبالغ نیز از وی دریافت شد، لذا با توجه به شرایط سنی و جسمی دادگاه با آزادی مشروط ایشان موافقت و مورد رأفت حکومت اسلامی قرار گرفت و آزاد گردید.

به گزارش خبرگزاری فارس دستگیری نازنین زاغری، جاسوسی که تحت پوشش خبرنگار در ایران فعالیت می‌کرد، در سال ۹۵ موجب دستگیری ۵۰ نفر از عوامل جاسوس انگلیس در ایران شد. عمده فعالیت زاغری به عنوان یک سرشبکه جاسوسی، آموزش جاسوس بود؛ لذا در پی دستگیری این فرد چندین شبکه جاسوسی متلاشی‌ شده و اسناد بسیار مهمی از نقش انگلیس در جاسوسی از دیگر کشورها در اختیار ایران قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نازنین زاغری مبادله نازنین زاغری ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه نازنین زاغری انوشه آشوری سخنگوی قوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۸۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اصغر بالسینی اظهار کرد: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا(ع) است.

ایسنا نوشت:وی افزود: طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی(ع) و بارگاه امام رضا(ع) است؛ عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

بالسینی یادآور شد: عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900614

دیگر خبرها

  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • تجمع دانشجویان مراغه در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • واکنش سخنگوی دولت به رکوردشکنی دونده زن ایرانی در آسیا
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز