Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@01:39:38 GMT

پرورش ۱۲۰ گونه ماهی زینتی در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۸۲۹۲

پرورش ۱۲۰ گونه ماهی زینتی در استان اصفهان

محمدرضا عباسی گفت: امسال بیش از ۶۷ میلیون قطعه ماهی زینتی در استان اصفهان تولید شدکه تنوع ماهیان زینتی در استان به ۱۲۰ گونه می‌رسد.

او می‌گوید گونه‌های ماهیان زینتی به دو گروه تخم گذار و زنده زا تقسیم می‌شوندکه ماهی قرمز یا گلدفیش، سیکلید‌ها و تترا‌ها از گونه‌های تخم گذار است و زنده زا شامل گونه‌های مولی، گوپی، پلاتی و سوراتیل و …است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماهی زینتی فقط گونه گلدفیش نیست بلکه گونه‌های زبرا، گلو فیش‌ها (ماهیان رنگی)، گونه فایتر و ... می‌تواند در سفره هفت سین و ایام عید مورد توجه علاقه‌مندان باشد.

عباسی درباره نحوه نگهداری ماهیان زینتی در خانه‌ها گفت: ماهی را می‌توان نگهداری کرد و نکشت؛ اگر ماهی سالم باشد سرحال و فعال است، خوردگی روی باله یا بدن ندارد. برای تعویض آب تنگ ماهی یا آکواریوم نباید از آب کلردار استفاده کرد، تُنگ‌های ماهی برای داشتن اکسیژن باید بزرگ باشد و در هر تنگ ۲ ماهی بیشتر نگهداری نشود، غذا به ماهی کم داده شود، زیرا غذای زیاد آب را آلوده می‌کند.

شهروندان ماهی‌ها را در پایان نوروز نباید به هر منبع آبی بریزند، زیرا احتمال انتقال بیماری برای سایر گونه‌ها وجود دارد ضمن اینکه تلاش می‌کنیم شهرداری محلی را برای نگهداری ماهیان زینتی در نظر بگیرد تا شهروندان پس از اتمام نوروز ماهیان را به آن آنجا تحویل دهند.

به گفته او بنا به گفته دامپزشکان، ماهیان زینتی ناقل کرونا نیستندو در رسومات قدیم به عنوان سنبل سلامتی شناخته می‌شده است و امروزه درآمدزایی نیز دارد به گونه‌ای که با آب کم می‌توان حتی در خانه ماهی زینتی تولید کرد.

هم اکنون در استان واحد‌های کوچک خانگی پرورش ماهی زینتی فعال است و از ۵۰ هزار قطعه تا یک میلیون قطعه تولید ماهی در سال دارند و در این حوزه ۲ هزار نفر در استان اشتغال دارند.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان چند سالی که با اختلاف زیادی نسبت به استان‌های تهران و مرکزی، رتبه اول تولید ماهیان زینتی را در کشور دارد.

عباسی می‌گوید ماهیان زینتی در ۱۲ شهرستان استان اصفهان تولید می‌شودکه شهرستان‌های شاخص در تولید ماهی زینتی استان به ترتیب کاشان با تولید سالانه ۴۰ میلیون قطعه، نجف آباد ۱۱ میلیون قطعه، نطنز ۶ میلیون قطعه و اصفهان ۵.۵ میلیون است و سایر شهرستان‌های استان نیز کمتر از این میزان تولید سالانه ماهی زینتی دارند.


منبع:مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات و آبزیان ماهیان زینتی ماهیان زینتی استان اصفهان میلیون قطعه ماهی زینتی گونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن قزل آلا از این مزارع برداشت شود.

اسماعیل جباری افزود: تاکنون ۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی در قفس در استان صادر شده است و تاکنون هفتاد قفس یا همان مزرعه پرورش در دریا مستقر شدند.

او گفت: تلاش می‌کنیم امسال میزان پرورش ماهی در این طرح به هزار تن افزایش یابد.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی استاندار گلستان نیز در مراسم آغاز برداشت ماهی قزل آلا در قفس گفت: بازگشایی خلیج گرگان سبب شده گلستان به این ظرفیت دست یابد.

ایری نماینده کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس نیز خواستار حمایت از متقاضیان این طرح با پرداخت تسهیلات و تسهیل روند صدور مجوز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان