Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مقتومی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این تفاهم نامه که به امضای مدیرعامل و هیئت مدیره این شرکت و شهرداری و نیز شورای اسلامی شهر مراغه در سفر به تهران رسید، بر گسترش همکاری های مشترک در حوزه های گردشگری، خدماتی و بهره گیری از توانمندی های موجود برای توسعه گردشگری شهری تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تبادل نظر به منظور برنامه ریزی در راستای معرفی جاذبه های گردشگری شهر مراغه و ارتقای شاخص های ارائه خدمات گردشگری و نیز تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان از محور های این تفاهم نامه همکاری است.
وی اضافه کرد: برگزاری مشترک سمینارها، جشنواره ها و همایش ها به مناسبت رویدادهای گردشگری و روز مراغه با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری شهر تاریخی مراغه به سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.
مقتومی گفت: مشارکت و همکاری جهت شرکت در نمایشگاه های تخصصی گردشگری داخلی و خارجی به منظور معرفی شهر تاریخی مراغه و گسترش دیپلماسی گردشگری از محورهای دیگر این تفاهم نامه همکاری مشترک است.
وی افزود: همچنین در این تفاهم نامه همکاری، راه اندازی دفتر شرکت توسعه گردشگری ایران در این شهرستان مورد تاکید قرار گرفته است.
مقتومی ادامه داد: در این راستا، شهرداری مراغه بخشی از خانه تاریخی خیابانی را با تجهیزات کافی به مدت سه سال به عنوان دفتر مرکزی شرکت توسعه گردشگری آذربایجان شرقی در اختیار این شرکت قرار خواهد داد.
وی اضافه کرد: تهیه و تدوین طرح گردشگری و نیز استفاده از ظرفیت های شرکت توسعه گردشگری ایران به عنوان کارگزار جهت تسریع و تهسیل در جذب سرمایه گذار در زمینه ایجاد فضاهای اقامتی، هتلی و بوم گردی نیز از اهداف و محورهای این تفاهم نامه مشترک است.
شهردار مراغه گفت: مساعدت برای اخذ مجوزهای قانونی برای راه اندازی نمایشگاه های صنایع دستی، بازار هنر و صنایع مرتبط با گردشگری و نیز مشارکت و سرمایه گذاری در بهره برداری از  آثار تاریخی شهر مراغه از سوی شرکت توسعه گردشگری در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.
مقتومی افزود: شهرداری مراغه نیز مساعدت های لازم برای معرفی جاذبه های گردشگری و صدور مجوزهای قانونی برای سرمایه گذاری در محدوده شهرستان مراغه در جاذبه های گردشگری را انجام خواهد داد.
وی اضافه کرد: مدت این تفاهم نامه همکاری مشترک ۳۶ ماهه بوده و می تواند زمینه ساز توسعه زیرساخت ها گردشگری و معرفی جاذبه های ین شهرستان در سطح ملی و بین المللی شود.
رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر نیز گفت: در شب فرهنگی مراغه که در تهران برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری افتتاح اولین شعبه شهرستانی شرکت ملی توسعه گردشگری ایران در مراغه منعقد شد.
حسین شیخ فرجی افزود: این تفاهم‌نامه که پس از چند جلسه رایزنی اعضای شورای اسلامی و شهردار شهر مراغه عقد شد می تواند ظرفیت بزرگی برای شهر مراغه که گردشگری مهمترین رکن آن می‌باشد به همراه داشته باشد.
وی ادمه داد: شرکت توسعه گردشگری ایران یک شرکت دولتی بوده و به همت شورای اسلامی و شهردار مراغه اولین بار خارج از مراکز استان، نمایندگی آن را در این شهرستان دایر خواهد کرد.
وی اضافه کرد: این شرکت با دارا بودن ظرفیت‌های بازاریابی، تبلیغات، برندسازی و با بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و امکانات گردشگری در کشور توانسته در زمینه‌های توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در عرصه گردشگری طرح های بزرگی در کشور انجام دهد.
وی گفت: نحوه  حضور و مشارکت این شرکت در مراغه، به صورت سرمایه گذاری مستقیم در طرح های گردشگری و همچنین عهده‌دار شدن اخذ مجوزهای لازم برای طرح های گردشگری و اعطای وام کم بهره به طرح های گردشگری با توجیه اقتصادی در این شهرستان خواهد بود. 
شیخ فرجی افزود: ابتدای مسیر این همکاری اجرای بازنگری طرح توسعه گردشگری مراغه در فروردین سال آینده خواهد بود.
وی ادامه داد: اولین قرارداد شرکت شرکت توسعه گردشگری ایران در شب فرهنگی مراغه در تهران امضا شد.
وی اضافه کرد: این قرارداد که بین شرکت توسعه گردشگری ایران و شرکت آفتاب درخشان مراغه امضا شد با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در قالب پروژه گردشگری بزرگی در مجموعه‌ای به وسعت ۲۰ هکتاری با سرمایه گذاری بخش خصوصی و همکاری شرکت توسعه گردشگری ایران در مراغه خواهد بود.

برچسب‌ها گردشگری آذربایجان شرقی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری آذربایجان شرقی مراغه گردشگری آذربایجان شرقی مراغه شرکت توسعه گردشگری ایران توسعه گردشگری ایران تفاهم نامه همکاری شورای اسلامی سرمایه گذاری گردشگری شهر شهر مراغه ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان

حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های دانشگاه در جهت اهداف و راهبرد‌های سیاست‌های کلی نظام در حوزه زن و خانواده، همکاری و مشارکت در زمینه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین و مشارکت در راه‌اندازی دانشکده علوم خانواده از جمله اهداف و محور‌های همکاری مشترک در این تفاهم‌نامه بود.

به گزارش مهر، فاطمه یزدیان رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران در نامه اعلام لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران و معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، از عدم ایفای تعهدات معاونت امور زنان و خانواده به عنوان دلیل خاتمه دادن به این تفاهم‌نامه ۳ ساله نام برده است.

دیگر خبرها

  • امیدوارم به سهمیه المپیک برسم
  • پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با شرکت صنایع تجهیزات نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه خواهران قزوین
  • امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل ورزش و جوانان با اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • ◄ حرکت قطار انجمن مهندسی دریایی بر ریل پیشرفت
  • لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان رئیس‌جمهور
  • انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی
  • انعقاد تفاهم‌نامه بین شهردار اصفهان و مدیرعامل بانک شهر برای توسعه همکاری‌ها
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان