Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احمد سراج روز چهارشنبه در سی و نهمین جلسه رسمی شورای شهر اهواز در صحن علنی این شورا برخی ایرادات فرمانداری اهواز به لوایح این شورا را مغایر با قانون دانست و افزود: هیات تطبیق مصوبه‌های شورا در این فرمانداری، حق ورود به وظایف شورا را ندارند.

وی با انتقاد از فرمانداری اهواز مبنی بر استناد نکردن به مواد قانونی برای رد مصوبه‌های این شورا در فرمانداری بیان کرد: ایرادهای فرمانداری به مصوبه‌های شورا که به این شورا بازگردانده می‌شود بدون استناد به مفاد قانونی است و این روند باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه قانون اجازه ورود فرمانداری در وظایف شورا را نمی دهد ادامه داد: شورای شهر اهواز باید به جای اصرار بر مصوبه های بازگشتی از فرمانداری برای ارجاع این مصوبه ها به هیات حل اختلاف، باید پیگیر رفع این مسیر اشتباه فرمانداری باشد.

رییس کمیسیون تحقیق،نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز نیز با اشاره به لایحه افزایش ۳۰ درصدی تعرفه بهای خدمات سالیانه آسفالت گفت: وضعیت آسفالت معابر شهری اهواز بسیار نامناسب است.

سید محمد جواد رضوی افزود: آسفالت معابر اهواز با وضعیت کنونی به اندازه کافی به وسایل نقلیه آسیب می‌رسد به همین دلیل با اصل این لایحه مخالف هستم.

شورای اسلامی شهر اهواز در این نشست بررسی ایرادهای فرمانداری اهواز به چهار مصوبه این شورا را در دستورکار داشت که اعضای این شورا بر سه مصوبه خود اصرار کردند. در صورت اصرار شورا بر مصوبه خود، این مصوبه ها به جای بررسی در هیات تطبیق فرمانداری، در شورای حل اختلاف تعیین تکلیف می شود.

ایراد فرمانداری به مصوبه شماره ۲ از جلسه ۲۶ شورا (مصوبات شورای نامگذاری دوره ۱۶ جلسه ۴) پیرامون نامگذاری مجموعه گردشگری در حال بهره برداری در اهواز به نام "ریتاج" در جلسه این شورا مورد بررسی قرار گرفت که اعضای شورا بر مصوبه قبلی خود مبنی بر استفاده از این نام اصرار کرد. فرمانداری اهواز در حالی به این نام ایراد گرفته که این مجموعه گردشگری که در گام اول ۲۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در آن هزینه شده قرار است فردا پنجشنبه به بهره برداری رسد.

ایراد فرمانداری به مصوبه‌های شماره ۳ از جلسه ۳۶ شورا (فروش قطعه زمین به مساحت ۲۱۳.۲۱ مترمربع برای الحاق به پلاک ثبتی ۱۴۵۰۳/۵ در بخش هشت اهواز) به دلیل نقص مدارک مبنی بر متروکه بودن معبر مذکور،در این شورا بررسی شد و اعضا این موضوع را از دستور جلسه خارج کرده و مقرر شد مصوبه جدید در شورا با در نظر گرفتن ایرادات فرمانداری تصویب و به فرمانداری ارسال شود.

همچنین در این نشست ایراد فرمانداری به مصوبه شماره ۲ از جلسه ۳۷ شورا (اساسنامه شرکت خدماتی و عمرانی کارون اهواز) و ایراد فرمانداری به مصوبه شماره یک از جلسه ۳۷ شورا (اخذ مجوز تاسیس شرکت خدماتی و عمرانی کارون اهواز) مورد بررسی قرار گرفت. فرمانداری در نامه خود تحمیل بار مالی اضافی به شهرداری، وجود سازمان های موجود با شرح وظایف مشترک با این شرکت و همچنین اخذ مجوز تشکیل این شرکت از وزیر کشور این مصوبه شورا را رد کرده بود. اعضای شورا پس از بررسی انجام شده بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند.

لایحه تعرفه بهای خدمات سالیانه آسفالت دیگر لایحه‌ای بود که با تصویب دو فوریت آن در دستور کار امروز شورا قرار گرفت. پیشنهاد شهرداری افزایش ۹۰ درصدی تعرفه بهای خدمات سالیانه آسفالت نسبت به سال ۱۳۹۹ بود که این پیشنهاد در کمیسیون تخصصی شورا به افزایش ۳۰ درصد تقلیل یافت که در نهایت اعضای شورا در این جلسه این نظر کمیسیون شورا را به تصویب رساند.

این دومین نشست پیاپی شورای اسلامی شهر اهواز است که با تاخیر حدود ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.

برچسب‌ها کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز شورای اسلامی شهر اهواز اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر اهواز اهواز شورای اسلامی شهر اهواز اهواز ایراد فرمانداری به مصوبه شورای اسلامی شهر اهواز فرمانداری اهواز شورای شهر اهواز بر مصوبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس

رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی ر دستروکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)
گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری
گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (1)
گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد