Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شبکه‌های برون مرزی باید با بیان دقیق و صریح استراتژی جمهوری اسلامی ایران در موضوعاتی مثل مذاکرات هسته ای، برجام و جنگ روسیه و اوکراین به روشنگری بپردازند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، حسن درزیان رستمی استاد علوم ارتباطات، مطالعات رسانه‌ای و عضو هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه آزاد ضمن اشاره به دو عامل موفقیت ساز برای یک رسانه، گفت: بحث مالی و نیروی متخصص دو عامل در موفقیت یک رسانه به شمار می‌روند که باید بدان‌ها توجه جدی شود که البته رسانه‌های برون مرزی ما همواره از مشکلات مالی رنج می‌برند و مانع از آن می‌شود تا بتوانند از همه ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با این حال، در حوزه نیرو‌های متخصص هم طی این سال‌ها پرس تی وی توانسته با به کارگیری نیرو‌های حرفه ای، غنی شود. این شبکه از همان سال‌های اولیه بسیار حرفه‌ای عمل کرد وکیفیت خوبی داشت و در بحث خبر تاثیرات زیادی مخصوصا بر انگلیسی زبان‌ها داشته و حتی در شبه قاره هند و دیگر جا‌ها ماندگار شده است، اما به علت محدودیت‌هایی که برای این شبکه ایجاد شد، ناخواسته با افت مخاطب مواجه شد، اما رشد شبکه‌های اجتماعی بر این محدودیت‌ها غلبه کرد و حضور شبکه‌های برونمرزی ما در این شبکه‌ها روز به روز پیشرفت داشته است.


وی با تاکید براینکه پرس تی وی باید ابتکار عمل را به دست بگیرد و اجازه ندهد که صدایش در دنیا قطع شود، تصریح کرد: حضور گسترده مردم دنیا در شبکه‌های مجازی فرصت خوبی برای پرس تی وی است که در مقابل محدودیت‌های ماهواره‌ای که برایش ایجاده کرده اند، بایستد، این شبکه باید یک جامعه اطلاعاتی خوبی را جمع آوری کند و یک تیم رصد را برای قرارگرفتن در بازار رقابت رسانه‌ای داشته باشد و عملکرد رسانه‌های مطرح دنیا را ببیند و تحلیل کند. پیشنهاد من این است که دولت هم باید در لایحه بودجه‌ای که وجود دارد به این موضوع توجه کند. این شبکه می‌تواند ضمن اینکه سخنگوی دولت و وزارت خارجه ایران به زبان انگلیسی باشد، می‌تواند بسیاری از منافع ما را در سطح بین المللی تثبیت کند. انتظار از این شبکه این است که در بین چند صدایی که در سطح بین المللی وجود دارد، نماینده نگرش و گرایش جدیدی باشد و در برابر نگرش‌های کلیشه‌ای سی ان ان، الجزیره یا اسکای نیوز متفاوت عمل کند.


درزیان رستمی گفت: پرس تی وی باید سعی کند ساختار و قالب برنامه را به سمت نوآوری ببرد، باید در تولید محتوا خلاقانه به مسائل ورود کند. با توجه به گرایش جوانان دنیا به شبکه‌های اجتماعی، یکی از کار‌های خوب پرس تی وی این بوده که سعی کرده بر سطح شبکه اجتماعی چه از نظر اپلیکیشن چه حضور مستمر اهتمام داشته باشد. پرس تی وی باید از تمام شبکه‌ها از کلاب هاوس گرفته تا توییتر و ... به نحوه احسن استفاده کند.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید براینکه پرس تی وی در حوزه مسائل خاورمیانه باید موضع بی طرفانه‌ای داشته باشد، گفت: پرس تی وی باید رسالت رسانه‌ای خود را به اجرا درآورد و به عنوان یک رسانه تخصصی در عرصه اطلاع رسانی به نحوی به مخاطب القا کند که وابسته به هیچ نهاد رسمی نیست. اگر اینگونه عمل کند مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کند. هر چند هیچ رسانه‌ای بی طرف نیست، ولی با استفاده از کسانی که می‌توانند دو پهلو صحبت کنند و دیدگاه‌های مخالف یا موافق را بیان کنند و آن جنبه موافق شان بیشتر تاکید شود، می‌توان به این مهم دست یافت. یعنی سناریویی باید برای این‌ها نوشته شود و در مصاحبه‌ها و گزارش‌های خبری از این سناریو بیشتر استفاده کنند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: فضای بین الملل در شرایطی قرار دارد که موضع گیری در یک موضوع می‌تواند بر فضای داخلی کشور تاثیر بگذارد، بنابراین رسانه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. شبکه‌های برون مرزی ما نیز باید با بیان دقیق و صریح استراتژی جمهوری اسلامی ایران در موضوعاتی مثل مذاکرات هسته ای، برجام و جنگ روسیه و اوکراین به روشنگری بپردازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایران اوکراین رسانه برون مرزی علوم ارتباطات پرس تی شبکه های برون برون مرزی رسانه ای شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید

رهبر حزب اسرائیل بیتنو به سیاستمداران صهیونیست پیشنهاد کرد، در این روزها له یا علیه مذاکرات مربوط به توافق آزادی اسرا سکوت اختیار کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، اویگدور لیبرمن عضو کنست و رهبر حزب اسرائیل بیتنو در پیامی که امروز یکشنبه در شبکه‌های اجتماعی قرار داد و رسانه‌های عبری زبان آن را باز نشر دادند، از تمامی سیاستمداران اسرائیلی خواست از اظهار نظر له و علیه توافق آزادی اسرا موجود نزد حماس در غزه اجتناب کنند.

او در پیام خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نوشته است: به تمام سیاستمداران پیشنهاد می‌کنم که شرایط فعلی را درک کنند و صبوری پیشه کرده و سکوت اختیار کنند، اظهار نظر و شوهای کلامی کمکی به کسی نخواهد کرد.... همانطور که بارها گفتم ما در رسانه‌های گروهی مذاکره نمی‌کنیم.

نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت‌زده استشنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدندعربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون؛ چرا در مورد حق پخش چیزی نمی‌گویید؟
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • خبر‌های رسانه هشتم اردیبهشت
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون